Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Stuurbekrachtiging Vivaro
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2011 om 20:56 #17236879
Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen, mijn naam is Tom en ben sinds kort in het bezit van een Vivaro 1.9CDTI van 2004.
Een tijdje geleden merkte ik dat de auto stuurbekrachtingsolie lekte, heb thuis direct de auto op de brug gezet en constateerde dat de bovenste slang op het stuurhuis lekte, dus de hele leiding eraf gehaald ( beste klus ) en bij de plaatselijke leiding trekker een nieuwe slang er tussen laten persen.
Thuis weer gemonteerd en het systeem weer gevuld met olie. Op de ouderwetse manier ontlucht ( bij draaiende motor stuur naar links en weer naar rechts ) en weer gaan rijden.
Hij stuurt perfect, geen geluidjes en geen gek gevoel. Onder de motor kap en de auto alle geknoeide olie van de lekkage schoongespoten in de wasbox, kortom klaar. ( dacht ik )Eenmaal thuis zag ik tot mijn grote schrik een rood plasje onder de auto, weer alles nagekeken de leidingen zijn schoon en droog dus daar lekt hij niet, maar het reservoirtje van de stuurbekrachtiging was wel weer vettig dus het lijkt erop dat hij de olie uit het ontluchtings gaatje van de dop gooit. Het olie niveau was wel iets gedaald maar niet spannend veel. Als je de dop eraf draait bij een draaiende motor dan borrelt de olie ook flink weet niet of dit normaal is.
Nu is mijn vraag of ik hem wel goed ontlucht heb, of dat er andere manieren zijn om te ontluchten, of dat dit weer een ander probleem kan zijn.
23 juni 2011 om 16:20 #17870562ga wel naar de garage
14 juli 2011 om 19:50 #17870563lekker sociaal hier. knap ruk. ga hier mee stoppen zonde van de moeite. dit zuigt :fy1
15 juli 2011 om 20:54 #17870564sorry hoor, helaas is er niet veel bekend van de vivaro hier….
en ik ben dit topic nog niet tegengekomen helaas, anders had ik wel eerder geantwoord
================================================================================================
-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
zou een VW kopen!!!
weet je zeker dat je iedere week in de garage staat haha..
(heb T5 5cilinder gereden).
-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
===============================================================================================
Mijn vloeistof doet wel een beetje schuimborreltjes (Vectra-B 2.5 V6), en mijn potje is ook altijd iets vettig.
verlies niks aan vloeistof / zolang ik de auto heb (7jaar en 120.000km) nog nooit hoeven bijvullen
komt het duidelijk bij het potje weg.
overdruk in het potje kan veroorzaakt worden door verstopping of een pomp probleem..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.