Stugge vering Insignia sports tourer 2013

Forumindex Forums Modellen Insignia Stugge vering Insignia sports tourer 2013

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373143
    woodyman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 March 2020

      Beste,

      heb nu al een tijdje een Sports Tourer uit 2013. Ben over het algemeen super tevreden met deze auto.

      Wat me wel steeds meer stoort is de stugge vering. Nou heb ik kort na de aankoop ( 3 jaar geleden ) al ergens gelezen dat de “modellen 2010-2013″dit “probleem  standaard hebben.

      Wielmaat 245/45 18 inch met nieuwe “all weather” Vredestein.

      Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om andere veren te monteren ( bijv. Model 2009 ) en of de auto dan “prettiger/ comfortabeler” rijdt ?

      Officiële dealer erkent de situatie maar begint er niet aan om vering te wisselen  i.v.m. veiligheidsnormen !

      Iemand een raad ?

      #18373155
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Zoals je al aangeeft, het is een “Sports” versie. Nu is de Insignia (zonder flexride, heb je niet 2 knoppen links onder het grote display zitten? zie onderstaande foto) al redelijk stug afgeveerd (ook mijn hatchback 1.8), en met die bandenmaat (45% wanghoogte van de breedtemaat v.h. loopvlak) is echt elke hobbel of kuil duidelijk voelbaar. Zo als de dealer waarschijnlijk al aangegeven heeft, producteigenschap.

        Misschien kan het uitlijnen van de auto wat verbetering brengen als de wielen wat meer in de toleranties staan. Andere schokdempers (niet veren) is idd niet aan te raden ivm rijeigenschappen (o.a. veiligheidseis).

        Eerlijk gezegd vind ik dit wel prettig en veel feedback te krijgen uit het onderstel.

        #18373160
        woodyman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 March 2020

          Dankjewel voor je reactie  en duidelijke uitleg. Heb idd helaas geen optie om te kiezen tussen ‘sports’ en ‘ comfort’ !

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.