stroomkabel van motorcompartiment naar interieur.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum stroomkabel van motorcompartiment naar interieur.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tommyboy82
    Deelnemer

Hallo,

Heeft er mss iemand een foto of een copy vanuit de tis waar ik ongeveer moet zoeken om mijn stroomkabel voor mijn versterker aan te sluiten naar binne moet krijgen? De 1 zegt aan het stuurhuis, de ander zegt aan het handschoenbakje, maar om eerlijk te zijn, zou ik niet weten hoe ik via het stuurhuis een kabel erdoor moet krijgen, laat staan eraan geraken aan de motorkant … Is vrij dringend want auto is vanbinnen helemaal gedemonteerd en had het graag vandaag klaar gespeeld ….

jraaf
      Deelnemer

Welk type vec?
        Bij een C de parafaan aan de bijrijders kant oplichten en helemaal in het hoekje een rubbere doorvoerdop loceren. Daar doorheen met een pen en je komt achter je dashbordkastje uit.

Heb geen pica. Speaker volgens mij wel.
        Groet jraaf

tommyboy82
        Deelnemer

Het is voor een vectra c en het is me geluk om hem door de rubber van het stuurhuis te prikken, heb er gelijk wat foto’s van gemaakt en zal ze binnenkort hier posten, dan zijn andere mensen er ook wat mee.

Een ander vraagje, Hoe krijg ik het best de speakerkabels door de deur? Want zou graag de originele niet afknippen of dergelijke en gewoon nieuwe steken …

speaker
          Deelnemer

Door het rubber van het stuurhuis ?!?!?!?! :wtf

Onder de parafaankap zit aan elke kant een mooi dopje waar je hem doorheen kan voeren hoor ! :angel

En je voor je speakerkabels moet je ff googlen. Er zijn nl. div. oplossingen. ( de mooiste vind ik degene met gaatjes boren door de stekker ) :thumb

tommyboy82
            Deelnemer

Ja, de rubber van het die rond het stuurhuis zit, gewoon met de schroevendraaier een gat door prikken en je kan de kabel er na heel wat geduld op te brengen netjes en afgesloten naar binnen laten komen

En die rubbers, hoe noemen die of hoe zoek ik daar naar want als ik google op doorvoerrubbers dan krijg ik gewone stopjes voor de draad er door te prikken maar ik had liever iets gevonden zoals de standaard doorvoer, waar het een geheel is van de 1ne rubber naar de andere als jullie begrijpe wat ik bedoele …

Patje gts

Hallo,

Ik heb hem bij mijn vectra door een speciaal loze rubber tuitje gedaan, deze zit in de rubber van de kabelboom. Links zit een kunstof kap waar je voet op zet, daar boven zit de kabelboom met daar in dat tuitje dat kun je door prikken / knippen. Ik heb een vectra gts van 2007 weet niet of ze allemaal gelijk zijn.

turbosix
                Deelnemer

dankzij de tip van Jraaf en Speaker heb ik zonet ook ff t kabeltje gelegd.
                  als je de ruitenwissers in service stand zet kun je er net bij, dan hoeft de paravaan er niet eens van af (als je niet al te grote handen hebt).
                  je kunt het rubbertje er zo uit trekken, ff gaatje er in snijden, kabel er door, een drupje kit en het dopje er weer in.

Zekeringenkapje en het sierstripje kun je er zo af trekken,
                  dan de lichtknop er uit want daar zit nog een torx20 schroef die het paneel onder het stuur vast houd (samen met nog 5 schroeven)

Als je het dopje er uit hebt en het paneel er van af kun je zo naar buiten kijken.
                  de kabel kun je dan binnen recht naar beneden leggen langs je originele kabelboom.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind de oplossing van jou niet zo netjes,
                  je moet de kabel ook nog heel goed vast zetten om dat hij wel heel dicht bij je pedalen zit.

tommyboy82
                  Deelnemer

De kabel komt niet in de buurt van de pedaln, die wordt omhoog gehouden door 2 tiewraps en ligt dat boven het paneel dat er op wordt geschroeft en zo langs de linkse kabelgoot dus je ziet er helemaal niets van …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.