Stotterende astra G z18xe

Forumindex Forums Modellen Astra Stotterende astra G z18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264247
    turbosix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2010

      Hallo forumleden,
      Ik typ dit bericht namens een vriend van mij.
      Hij heeft een astra g z18xe deze begon een tijdje terug te stotteren bij een bepaald toerental, vooral warm gereden.
      Dus hier aan de opcom, deze gaf een misfire cyl 2 aan.

      Dus eerst bougies vervangen, dit baatte niet.
      Toen de bobinebrug vervangen, misfire verdween op de opcom maar plots begon hij erg in te houden bij 3/4000tpm
      Injector reiniger er in, baatte ook niet, misfire cyl 2 verscheen weer op de opcom!

      De inlaat is op lekkage getest, gasklep schoon gemaakt, carter ontluchting is schoon, EGR zit er niet op!, de luchtmassameter is vandaag vervangen, meldingen zijn steeds gereset maar stotteren en inhouden is nog steeds aan de orde.

      Wie heeft er nog meer ideeën?

      Groeten Sikke.

      #18219244
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        als die misfire cil 2 blijft terug komen, moet je het in de bedrading, injector of mss wel de ecu zoeken. ECU gaan nog wel eens stuk bij deze motoren

        #18219245
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          inhouden rond dat toerental zal wel nokkenassensor zijn welke niet goed aangesloten zit of kapot.

          #18219246
          Pjotrboertjen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 February 2014

            bedankt om het op het forum te zetten Sikke.

            Sinds dat ik de lmm heb vervangen, brand nu ook nog het autolampje met het sleuteltje er doorheen….
            En na een stuk gereden te hebben, bij het intrappen van de koppeling, vliegt de motor omhoog in toeren. (Dit deed ie eerder ook al)

            hij geeft nu de storingen:
            P1555 Gaskleppositiesensor lastsignaal komt niet overeen met motorbelasting.
            P0170 Rijk mengsel
            P0302 Overslaan cilinder 2 gedetecteerd

            De garage heeft er vorig jaar nog een nieuwe orginele nokkenassensor ingezet, toen had ik ook storingen, maar die waren daarmee opgelost.

            Ik zal vandaag de bedrading nog checken, maar daar verwacht ik weinig vreemde dingen van.

            Ik weet het niet meer….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.