Stotteren Opel Astra h 2007 lage toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Stotteren Opel Astra h 2007 lage toeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274983
    pionok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2015

      Hallo allemaal,

      Ik heb af en toe een stotterende auto. Bij optrekken in lage toeren begint de auto te hikken. Ook had ik gisteren dat ik de auto startte en hij meteen weer afsloeg.
      Ik heb de auto uitgelezen met universele uitlees apparatuur maar kreeg geen foutcodes.
      het stotteren is de ene keer wel na het starten de andere keer rijd en start de auto zonder problemen.
      Er zijn geen misfires dus de bobines sluit ik uit.
      Ik denk zelf aan een bdp sensor of iets dergelijks.

      Ook kreeg ik de melding van laag koelvloeistof peil. Nu twee x gehad maar t reservoir is gewoon vol. Ik gok dat dit het standaard verhaal van de koelvloeistofsensor is.

      Iemand hier ervaringen mee.
      Alvast dank.

      Oh ja leest tech2 wel bdp sensoren uit?

      Mvg. Rene

      #18307824
      Imi-tatie
        Lid sinds:
        25 November 2015

        De melding van het koelvloeistof reservoir heb ik ook. Mijn niveau is ook goed.

        Ik heb zelf een 1.4 en mijn auto schokt soms bij het optrekken. Het is geen stotteren maar meer schokken vanuit de aandrijflijn. Koppeling intrappen en opnieuw op laten komen helpt dan.
        Maar jij hebt het volgens mij echt stotteren vanuit de motor. Daar kan ik je helaas niet bij helpen.

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

        #18307825
        pionok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2015

          Nee t verhaal van t schokken van de koppeling ken ik. Dit is echt motorisch.
          Alleen is er geen foutcode helaas.

          Nu doet ie t sinds gisteren weer prima maar ja wanneer gebeurd t weer.
          Hoop dat t iets tijdelijks is , ga er volgende week mee op wintersport.

          Bedankt voor je reactie in ieder geval.

          #18354876
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Mocht je nog ontdekken wat het is geweest, dan hoor ik het graag. Altijd goed om te weten wat een probleem kan veroorzaken en dan misschien ook handig om je motortype erbij te vermelden.

            Gr,
            The Duke

            #18354877
            pionok
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2015

              Mijn excuses.

              De oorzaak was de welbekende bobine. Deze vervangen en probleem opgelost. 1.6xer

               

              collega heeft hetzelfde gehad met een Zafira 1.8. Ook bobine vervangen en probleem opgelost.

               

              Gr. rene

              #18358819
              Aladdin
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 July 2018

                :help: Hoe kan ik een topic starten?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.