stotteren astra

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren stotteren astra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208387
    Weppzz
      Lid sinds:
      13 November 2005

      hey ik rijd een astra G 1.8 16v.
      nu haalde ik hem na het koude weer vanmorgen uit de garage na 2 weken stil staan ongeveer.
      niks aan de hand na eventjes rijden en bijv. in 2e versnelling langzaam een bocht om begint die te stotteren en hoor je hem in zn versnelling slaan en als ik langzaam rij is het zelfde probleem.
      als de astra stationair staat te draaien is er niks aan de hand dan draait hij normaal enkel alleen als die in versnelling sta dan is het weet iemand wat het kan zijn of zelf mee gemaakt ideeen??

      Mvg en al vast bedank voor je antwoord Bart

      #17458668
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        ja kan verschillende dingen zijn.

        Controleer je bougies, ontstekings-brug, brandstoffliter.

        Willem

        #17458669
        jsgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Bij de 1.8 16V (X18XE1) motoren komt het ook vaak voor dat het gasklephuis vervuild is als hij gaat stotteren !!

          #17458670
          haar
            Lid sinds:
            18 February 2009

            hallooo,
            hoe makkelijk is een gasklephuis te reinigen ?
            ik heb een soortgelijk probleem. de mijne slaat soms af als ik afrem en de kopeling indruk.het toerental zakt dan net iets te ver…

            alvast bedankt voor een reactie

            gr.har

            #17458671
            Ronaldo
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door haar
              hallooo,
              hoe makkelijk is een gasklephuis te reinigen ?
              ik heb een soortgelijk probleem. de mijne slaat soms af als ik afrem en de kopeling indruk.het toerental zakt dan net iets te ver…

              alvast bedankt voor een reactie

              gr.har

              d’r is 1 schroef waar je moeilijk bijkomt op je gaskleppenhuis………..vanaf de onderzijde met een hele lang dun stuk gereedschap ( wat mij bevreemde is dat bij de ene gewoon m6 boutjes erin zitten en weer bij anderen een imbus :o ) de rest gaat met een beetje handigheid wel los na de rest van de bovenbouw gedemonteerd te hebben. komt wel eens voor dat die gaskleppenhuisje scheuren na een tijd . heb er 6 kapotte liggen in de kliko

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.