Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › storing senator 2.2e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2009 om 16:44 #17208984
hallo
als de moter van mijn 2.2e senator warm wort gaat hij stationair 3000/4000 toeren lopen.
als ik dan de vacum slang van de stationaire regelklek dicht knijp dan loop hij weer normaal maar als ik hem los laat loopt hij weer erg hoog.
iemmand eerder gehad?ik denk dat het ergens tussen de statinaire regelklep en de ecu zit .
ik wil daar gaan meten maar heb geen schema .
heeft iemmand die misschien?
of andere oplossingen?mvg jori
24 februari 2009 om 18:01 #17467611Zit um meestal in de stationair versteller zelf,en niet in de computer of net wat,haal dat ding maar los en zet er maar 12V op en kijk maar of de klep ook open en dicht gaat.
24 februari 2009 om 18:47 #17467612maar als ik weerstand meet in de stekker van de stationaire regelklep naar de stekker van de ecu op pen 1 en 5 meet ik een weerstand van 25 ohm dat vind ik een beetje veel .
daarom.24 februari 2009 om 20:54 #17467613FF uit m’n hoofd want is erg lang geleden.
Volgens mij zit er bij een 2,2 nog ergens een apart kastje wat de stationaire regelklep aanstuurt.
Ooit(erg lang geleden:hmmz)heb ik bij een c coupe van een maat dezelfde storing gehad,daar had hij net een 2,2 ingebouwd en daar was dat kastje kapot,geloof zelfs dat er iets van leerlauf op dat kastje stond.24 februari 2009 om 21:44 #17467614Dat zal dan je leerlaufregler zijn (stationair regelaar). Is inderdaad een zwart kastje, heeft alleen de 2.2
24 februari 2009 om 22:49 #17467615En de 30E na 82.
Is primitief spul wat voor een goede stationairloop moest zorgen omdat de oude L-jetronic systemen maar wat deden die waren erg temp afhankelijk en dit moest het super systeem zijn toen het uitkwam ergens 82/83.
Werkt wel goed opzich maar een 30E en 22E vermoedelijk ook (hoe me niet bezig met de 4 cilinders) hebben 3 computers 1 voor injectie 1 voor stationair en 1 voor de ontsteking (alleen de 30E na 83) de latere auto,s hebben alles in 1 zitten en deze is zuiniger en heeft betere uitlaadgas waarde en lever meer vermogen en zijn te chippen.
25 februari 2009 om 17:41 #17467616he cool
maar hoe kan ik dat kasje controleren ?27 februari 2009 om 17:22 #17467617er zit een brandplekje in de printplaat van de leerlaufregeler.
dus dat zal het wel zijn.
nu nog een nieuwe vinden
misschien iemmand???leerlaufregler
Bosch
0 280 220 017
12v/4zyl27 februari 2009 om 18:40 #17467618Volgens mij heb ik er nog wel een van liggen, ik zal eens kijken
Op Ebay staat ie nog nieuw te koop alleen voor bijna 130 euro
27 februari 2009 om 20:12 #17467619zou heel vet zijn als je er een heb
7 maart 2009 om 16:04 #17467620heb een nieuwe
en gemonteert starten lopen
heeft nog nooit zo goed gelopen
laters -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.