storing p0400 astra g

Forumindex Forums Modellen Astra storing p0400 astra g

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    OscaR-16v
    Deelnemer

vanavond viel mijn auto bij het naderen van een verkeerslicht uit. begon wat beroerd te lopen tijdens het afremmen en sloeg meteen uit. auto wou slecht aanslaan, zodra die aansloeg moest ik even met een gas spelen voor hij stationeer bleef lopen. daarna liep hij goed, en nog geen 10 km verderop deed hij weer hetzelfde.

auto uitgelezen. kreeg deze foutmelding: p0400 uitlaatgasrecirculatie stroom te groot.

ik lees op google verschillende oorzaken? Heb zo net de egr klep los gehaald (die in nog geen 3 maand alweer pik zwart is), schoongemaakt met rem reiniger. net een proefrit gemaakt van een km of 25, nog geen problemen weer gehad. maar vertrouw het niet helemaal…

iemand enig idee wat deze foutmelding betekend?

motortype: z1.6xe
      bj: 2003

witte07
      Deelnemer

je egr klep schoonmaken en afdopen , afdop plaatje kun je bij de opel dealer kopen . en loopt je temp meter wel goed op ?

OscaR-16v
        Deelnemer

@witte07 wrote:

je egr klep schoonmaken en afdopen , afdop plaatje kun je bij de opel dealer kopen . en loopt je temp meter wel goed op ?

temperatuur meter loopt goed op. egr mag ik van de opel dealer niet meer afdoppen.

december 2011 heb ik deze auto aangeschaft. egr klep bleek stuk te zijn. Heb er een nieuwe opgezet. halverwege 2012 heb ik de egr klep afgedopt met dat speciale afdop plaatje. januari 2013 is de egr klep weer stuk gegaan. de plunjer ging schokkerig. volgens de opel dealer komt dit door de dichte pakking (ondanks de dichte pakking vervuild de egr klep toch, het gaat alleen de motor niet in zegt de dealer. vandaar dat de plunjer ook schokkerig liep).

ik heb een nieuwe egr klep gekregen januari 2013, met een normale pakking. deze is nu alweer stuk? moet niet gekker worden.

auto is tijdje geleden alleen op de testbank geweest. dus hij is flink los gereden zullen we maar zeggen. dat zou het probleem niet mogen zijn.

witte07
          Deelnemer

:jerry dat ze zeggen mag niet is niet waarwant anders verkopen ze die dichte pakkingen niet en je egr klep wordt pas vies als er een open pakking op zit , dus als je er nueen nieuwe egr klep op zet met dichte pakkjng kan je egr niet vies meer worden en geen storing meer aangeven , want hij wordt vies door de uitlaatstoffen

vectra208v
            Deelnemer

nog last gehad gistere of vandaag??

OscaR-16v
              Deelnemer

@vectra208v wrote:

nog last gehad gistere of vandaag??

nee dat niet, maar dat wist je al :P

ben bij de dealer geweest, egr klep hebben ze los gehad. en liep hakerig. egr hebben ze schoongemaakt met CIF(JIF) en loopt nu weer zoals het hoort :thumb

heb er niks voor hoeven betalen, was een stukje services van de dealer :wors

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.