Storing opel astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Storing opel astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212981
    Sneak1
      Lid sinds:
      12 October 2009

      Mensen,

      Ik heb een probleem met mijn opel astra G uit 1998.
      Ik zal in het kort proberen te beschrijven wat er gebeurt.

      Er zijn drie functies die sowieso niet werken, te weten: achter ruitenwisser, achterruit verwarming en mijn voorruitenwisser op de interval stand.
      Deze drie functies doen het nooit (hebben het uiteraard wel gedaan tot vorige week).

      Dan zijn er een aantal functies die het soms wel doen en soms niet, te weten:
      Mijn knipperlichten (incl. gevarenlichten) doen het alleen als ik mijn gewone verlichting ook aan heb.
      Als ik mijn gewone verlichting aan heb de ruitenwisser in de interval stand (die stand werkt niet, zie hierboven) dan slaan mijn knipperlichten op hol (gaan heel snel knipperen).
      Als ik mijn ruitenwissel uit zet, of in stand 2 of 3 dan doen mijn knippers het gewoon.

      Daarnaast begint mijn dashboard verlichting te knipperen op het moment dat ik de verlichting aanzet. Dit geknipper stopt op het moment dat ik de ruitenwisser op de interval stand zet.

      Mijn dashboard verlichting en mijn klok verlichting knipperen a-synchroon (als mijn dashboard fel brand zakt mijn klok weg en andersom. Hier zit wel een bepaalt ritme in. Het geknipper stopt als ik de ruitenwisser in interval stand zet.

      Ik heb al mijn relais doorgemeten en al mijn zekeringen nagekeken. Deze zijn allemaal nog goed.
      Ik denk dat het ergens in de massa zit. Maar heeft iemand wel eens iets dergelijks gehad? Of weet iemand een plek waar de massa slecht wordt na verloop van tijd?

      Of heeft iemand een andere oplossing?

      Bij voorbaat dank.

      Niek

      #17535295
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Achter je tellerhuis zit een dikke massakabel op je frontbalk geschroeft. Check deze is.

        In de voetenruimte bestuurderskant, achter het kleine schoppaneel zit nog zo’n aarde verbinding. Check deze ook. Dit zijn in elk geval de hoofdmassapunten binnenzijde.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.