Storing op de boordcomputer Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Storing op de boordcomputer Zafira B

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364471
    snorrewiets
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2010

      Op mijn boordcomputer van mijn Zafira B verschijnt steeds onder het rijden: “Controleer werking rechter achterlicht en controleer werking rechter achter remlicht”

      Als ik dit controleer als de auto stilstaat werken deze echter normaal, lampjes zijn in orde. Zou het een stekkerverbinding kunnen zijn op de achterlichtunit?

      Of zijn er onderlangs de portieren nog mogelijke (slechte) stekkerverbindingen? Weet ook dat de kabelboom naar achteren erg dik is door alle elektrische systemen en door het veelvuldig openen en sluiten van de portieren dat er nog wel eens een kabeltje kan breken. Maar aan de andere kant als de kabels zouden zijn gebroken dan zou de betreffende verlichting helemaal niet meer werken toch? Achterin bij de rechter achterlicht unit is ook een zwart Bosch kastje geplaatst, heeft dit ook nog met de achterlichten te maken? Knipperlicht en achteruitrijlicht geven geen storingen op de BC.

      Groet,Ben. :bye:

      #18364482
      chieltjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Misschien is het lampje niet al te best meer en maakt hij soms geen contact meer.

        #18364488
        snorrewiets
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2010

          Bedankt voor het antwoord. Nee de lampjes zijn nagekeken en in orde, vermoedt ergens een slecht contact in de stekkerverbindingen…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.