Storing maar toch ook weer niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Storing maar toch ook weer niet

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268607
    marbo2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2014

      2 weken geleden naar Duitsland geweest. Na een tijdje 150-160 km/h te hebben gereden ook nog even de 200 aangetikt.
      In Nederland begon auto voor stoplicht opeens te “bokken”.

      Nu sinds een goede week houdt hij tijdens accelereren in om daarna weer door te gaan, of hij gaat trapsgewijs vooruit, dus inhouden- naar voren -inhouden etc
      3 keer storingslampje ( auto met steeksleutel ) gezien.

      Vandaag uit laten lezen, maar geeft wat canbus storingen aan, communicatie storing en storing op de sleutel.
      Niet echt iets wat aanwijzend is. Ga morgenochtend weer stuk rijden en daarna uit laten lezen.

      Iemand een idee?

      #18257373
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Raar, heb ik ook gehad na een ritje Duitsland. Het is nu over, weet niet precies wat het is geweest, maar ik vermoed vuil wat los is gekomen van alle leidingen e.d want de motor en alles wordt eindelijk eens goed warm en dan komt alle zooi los, hier en en daar een verstopping misschien.

        #18257374
        marbo2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2014

          2 keer laten uitlezen en alleen canbus storingen, storing op antenne en storing op sleutel.
          Als storing lampje brandde ging toerental bij stationair naar 1000 en als ik rem intrapte naar 800, weer los naar 1000 etc

          Nu was vandaag batterij sleutel leeg dacht ik, dus reserve sleutel gepakt. Met de storing op sleutel melding in mijn hoofd nog even stukje met reserve sleutel gereden én geen problemen meer!

          Zou het aan de sleutel gelegen hebben, of gewoon toeval dat hij het nu goed doet??

          #18257375
          ZakhooiTM
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 November 2013

            Ik zou het nog even aankijken, heb nog niet heel veel ervaring met het immobiliser systeem van de Vectra C maar bij de eerdere systemen wordt bij contact de transponder chip ingelezen in het geheugen van de immo.
            Volgens mij is het wel zo dat tegenwoordig dat de km stand en een aantal andere dingen in de sleutel wordt opgeslagen maar de of dit ook van toepassing is op de vec C weet ik niet.

            Het zou ook makkelijk ergens een massa probleem kunnen zijn welke het probleem veroorzaakt.
            Welke foutcodes krijg je ?

            #18257376
            marbo2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2014

              Vandaag tijd gehad om bij Opel langs te rijden.
              Foutcodes,
              P1901
              P0235
              P0093

              Ge-reset en rijd weer goed, maar dit had hij na vorige reset ook

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.