Storing binnen verlichting

Forumindex Forums Modellen Astra Storing binnen verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262471
    Nanne brusse
      Lid sinds:
      26 November 2013

      Help, weet niet wat ik moet doen.

      Heb setje nieuwe led lampjes voor interieur bestelt via http://www.drled.nl/nl/38-opel-astra-h-led-lampen” onclick=”window.open(this.href);return false;, eerst achterbak gedaan was prima, voor de 3 lampen gedaan binnen spiegel en leeslampjes ging ook prima.
      Daarna achter bij achterbank gedaan maar toen ik een lampje er in dee zag ik wat blauwe flitsjes, en werkt de binnen verlichting niet goed meer. Wel in de achterbak, maat plafon doet niks meer, en leeslampjes doen het maar een heel klein beetje!

      Heb gekeken naar zekering, maar staat in boekje nr 37 maar daar zit nu helemaal geen zekering??

      Wat kan ik nu doen?

      #18197976
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Zijn het canbus leds? Met andere woorden, zitten er op de leds van die kleine zwarte blokjes? Zo niet, zullen ze altijd storingen geven in de auto en vreemde dingen doen.. terug die handel..

        En anders zit een van de leds verkeerd om. led werkt met een min en plus, dus even omdraaien, een voor een, kijken welke de problemen geeft..

        #18197977
        Nanne brusse
          Lid sinds:
          26 November 2013

          Ja zijn canbus leds, heb achter weer de originele er in gedaan, en geen storing meer, en achter doet er 1 het wel en de tweede knippert. Denk dus dat er in de houder wat is stuk gegaan. Jammer van de leds voor achter maar de rest werk nu tenminste .

          #18197978
          Miraa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 October 2013

            Volgens mij heeft het niet met Can-bus te maken, omdat de binnenverlichting voor zover ik weet geen canbus controle heeft, dit geld alleen voor de buitenverlichting, dus volgens mij niet de oorzaak van het knipperen, leds zijn vaak wel plus en min gevoeligdus daar kan het fout gegaan zijn, ik heb de leds nu ongeveer 2 maanden in mijn 1.6 H wagon Cosmo en tot volle tevredenheid. Ook achter in de kofferbak en in het dashboard kastje werken de festoon leds prima. trouwens je hebt het over de tweede knippert welke tweede? Er zit bij mij maar standaard 1 lampje in de kofferbak en 1 in het dashboard een tweede lamp is niet standaard in een H cosmo wagon.
            Als je de twee in het plafond bedoeld dan heb je mogelijk de twee metalen pinnen die normaal de gloeilampjes tegenhouden niet genoeg teruggebogen(staat ook duidelijk in de bijgeleverde beschrijving) en hebben deze pinnen kortsluiting veroorzaakt op de led smd chips die op het lampje geplaatst zijn dit verklaart mogelijk ook de flitsen die je gezien hebt, met een beetje geluk hebben je leds de klap overleeft en kun je ze gewoon nog plaatsen maar dan eerst de lipjes wel terugbuigen, als de leds het niet meer doen dan is het jammer maar helaas. DRLED verkoopt trouwens de T10 leds ook los dus je hoeft dan niet een hele nieuwe set te kopen…sterkte met het opnieuw proberen.
            groet Miraa

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.