stop-/startsysteem werkt niet (meer)

Forumindex Forums Modellen Grandland X stop-/startsysteem werkt niet (meer)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369231
    Jos W
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 October 2019

      Hallo,

      Ook ik heb problemen met mijn s/s systeem, werkt bij mij niet, wordt door Opel al 10 maanden aan het lijntje gehouden iedere keer iets anders,korte stukjes rijden zou nu de oorzaak zijn maar ook na een rit op en neer naar Spanje werkte het niet ( korte stukjes ??? ) Het werkt even na nieuwe accu of na opladen in garage daarna niet meer. Ik denk dat het een andere oorzaak is, het systeem moet toch ooit werken??

      Zijn er meer mensen met zelfde ervaring ??

      Mijn Grandland X is een 1.2 Automaat Innovation

       

      #18369243
      shotterke1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2018

        Ik heb dan precies toch heel veel veluk met mijn grandland innovation 1.2 automaat, op een krakende armsteun  na, wat is opgelost, Ben ik zeer tevreden

        #18369247
        Astroide01
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2011

          Hoi Shotterke1963, wat hebben ze aan jouw armsteun dan gedaan dat die niet meer kraakt? Ik zit nog altijd met het zelfde probleem. (misschien is deze vraag wel off topic B-) )

          #18369248
          shotterke1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2018

            Volledig nieuw paneel aan binnenkant

            #18369284
            André Jansen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 October 2019

              Ook bij mij een haperend s/s systeem. Zou aan de accu laadspanning liggen. :-(

              Rit van 294 km gehad, echter geen s/s waargenomen.

              En 2 dagen later met stukje van 6 km , werkt het ineens een dag… :praying:

               

              Rara…..

               

              Toch maar een keer de garage bellen..Las ook iets van oliepeil ophogen tot aan maximum.

              #18369285
              André Jansen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2019

                Welk olie niveau ? Motorblok of ….??

                #18370287
                André Jansen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 October 2019

                  Hallo,

                   

                  al geruime tijd werkt mijn S/S systeem niet.
                  Auto is voor controle bij garage geweest, laadspanning zou te laag zijn, accu bijgeladen maar geen resultaat!!

                  Had al zo’n onderbuik gevoel. Ze willen ook geen nieuwe accu proberen, ondanks dat de auto nog fabrieksgarantie heeft.

                   

                  Iemand een oplossing voor mij??? :help:

                   

                  Alvast bedankt !! :good:

                  #18370290
                  Astroide01
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 June 2011

                    Vreemd dat ze geen nieuw accu plaatsen, bij mij was dit dé oplossing voor het haperende S/S systeem. Bij mij is ook van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heeft een nieuwe accu het probleem opgelost. Zolang de auto nog fabrieksgarantie heeft, kost het de dealer niets en kunnen ze het verhalen op Opel Nederland. Ik zou ze er nog eens op aanspreken . . . .

                    #18370298
                    Lekokdoor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 January 2019

                      Ook bij mij werkt het start/stop systeem niet meer. Het is een handgeschakelde glx innovation van febr. 2019.

                      Op het display knippert het symbool 3x en verdwijnt dan. Verder gebeurt er niets.

                      Is er een glx rijder die dit bekend voorkomt?

                       

                      #18370299
                      André Jansen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 October 2019

                        De dealer gaat een nieuwe accu plaatsen en hopelijk indam het probleem verholpen… :applause01:

                        #18370301
                        Astroide01
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 June 2011

                          Super André, hopelijk gaat het net als bij mij helpen.

                           


                          @Lekokdoor

                          Dat knipperen van het lampje doet het waarschijnlijk bij iedereen waar het s/s systeem niet meer werkt. Het systeem had op dat moment in werking moeten treden.

                          #18370409
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Gewoon geduld hebben, het systeem gaat vanzelf weer werken.

                            #18370423
                            mdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 December 2019

                              Heeft te maken met de temperatuur.

                              Als het te koud buiten is, dan werkt de s/s niet.

                              heb mijn auto nu 3 weken. En dat is de oorzaak

                              #18370424
                              jopsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2019

                                [quote quote=18370423]Heeft te maken met de temperatuur. Als het te koud buiten is, dan werkt de s/s niet. heb mijn auto nu 3 weken. En dat is de oorzaak

                                [/quote]

                                 

                                Daar ben ik helemaal niet van overtuigd.   Als ik wegrij heb ik binnen de 800 meter verkeerslichten.  De auto staat steeds in een garage weg van het huis waar het ook erg koud wordt.  Aan die verkeerslichten valt hij ene keer wel uit en andere keer niet wanneer ik elke dag s’morgens op het zelfde moment vertrek.  Dit bij temperaturen van 2 tot 3 graden geobserveerd.

                                Het systeem is onvoorspelbaar.  Soms na honderden kilometer aan één stuk treedt de start stop ook niet in werking.  Als ik dan de auto in neutraal zet en gewoon de koppeling nog eens induw dan valt ie wel uit.  Tussen stop en niet uitvallen en koppeling en wel uitvallen zitten enkele seconden.  En nee,ik trap niet te vroeg de koppeling in.  Ik wacht steeds tot indicatielampje uitgeknippert is om dit extra te doen.

                                Komende donderdag ga ik daarvoor en voor nog enkele andere zaken naar de dealer

                                #18370438
                                Chocolatebar
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 October 2019

                                  In mijn vorige auto (Peugeot) heeft het welgeteld 1x gewerkt in de 1,5 jaar dat ik erin gereden heb. De keer dat het wel werkte was na ongeveer 5 km rijden, bij een buitentemp van 38 graden. Airco vol aan…

                                  Ook bij Peugeot een bekend probleem, oorzaak: de accu.

                                  Rijd nu tijdelijk een BMW en daarbij werkt s/s ALTIJD. Ongeacht korte stukjes, airco, verwarming, stuurverwarming, vorst etc.

                                  Lijkt me te zot voor woorden dat bij Opel het s/s systeem alleen werkt onder zeer optimale omstandigheden. (Die dus zelden tot nooit van toepassing zijn).

                                  Levering van mijn GLX staat gepland voor januari, dus kan daar nog niets over zeggen

                                  #18370737
                                  André Jansen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 October 2019

                                    <p style=”text-align: left;”>Aangezien mijn S/S vaak niet werkte, heb ik de dealer gevraagd de accounts gaan vervangen. Ook omdat er nog garantie op zat.
                                    De dealer heeft er een nieuwe accu ingezet en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan !!</p>
                                    Erg blij mee….

                                    :good:

                                    Dus een ieder met dit probleem:

                                     

                                    Ga de accu vervangen !!

                                    Vaak is het dé oplossing !

                                    #18370798
                                    Knutsel2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 April 2018

                                      Hoe krijgen jullie het voor elkaar om start/stop automatisch inactief te krijgen? Ik vind het vreselijk icm diesel en automaat en eerste wat ik doe als ik wegrij is de start/stop deactiveren met de schakelaar op middenconsole. Ik zou het prima vinden als ie helemaal niet meer werkt scheelt weer een handeling…

                                      #18379081
                                      Astroide01
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 June 2011

                                        Beste GLX rijders,

                                        Na het plaatsen van een nieuw accu vorig jaar heeft het S/S systeem weer gewerkt bij mij, voor een aantal maanden. Toen kwam de winter en dan weet je dat er niet voldaan wordt aan de minimale temperatuur, dus slaat de motor niet automatisch af. Maar na de winter weer het zelfde probleem . . . het werkt weer niet. Terug naar de garage, constateren ze een probleem met het relais. Relais vervangen, systeem werkt weer . . . . voor een week. Auto weer terug, laadtoestand te laag. Auto een dag kwijt, contact met Opel Nederland, nieuwe software geladen voor het S/S systeem, accu 3 uur onder spanning gezet, systeem werkt weer . . . . voor een week. Ik word hier zo moedeloos en boos van. Waarom kunnen ze bij Opel (of beter gezegd PSA) deze sh*@#t niet oplossen.

                                        #18379104
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18379081]Beste GLX rijders, Na het plaatsen van een nieuw accu vorig jaar heeft het S/S systeem weer gewerkt bij mij, voor een aantal maanden. Toen kwam de winter en dan weet je dat er niet voldaan wordt aan de minimale temperatuur, dus slaat de motor niet automatisch af. Ik word hier zo moedeloos en boos van. Waarom kunnen ze bij Opel (of beter gezegd PSA) deze sh*@#t niet oplossen.[/quote]

                                          Om je ergernis op te lossen, wil ik je adviseren om na het starten van de motor, het start/stop systeem direct uit te schakelen. Ik vind het S/S systeem sowieso een overbodige luxe. Ik vind het persoonlijk zelfs behoorlijk irritant, dat bij elke korte stop de motor afslaat. Zeker bij een koude motor. Ik gebruik dit systeem nooit, dus heb ik ook geen ergernis. Probeer het eens…… ;-)

                                          #18379133
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                            [quote quote=18379104]

                                            Om je ergernis op te lossen, wil ik je adviseren om na het starten van de motor, het start/stop systeem direct uit te schakelen. Ik vind het S/S systeem sowieso een overbodige luxe. Ik vind het persoonlijk zelfs behoorlijk irritant, dat bij elke korte stop de motor afslaat. Zeker bij een koude motor. Ik gebruik dit systeem nooit, dus heb ik ook geen ergernis. Probeer het eens…… ;-)[/quote]

                                             

                                            Het zit er op en werd betaald.   Het MOET dus werken.  Ik vind het voor mij een goed systeem maar het werkte ook niet.  En helemaal niet irritant.  Na 14 maanden en totaal twee maanden GLX al in garage v dealer achter moeten laten gaan ze nu stuk kabelboom vervangen.  Eindelijk zou ik zeggen.  maar….heb er nog niet het volle vertrouwen in.  Hiernaast ook nog heel wat problemen…..  Of moeten die ook afgezet worden ipv ervoor te zorgen dat ze gerepareerd worden ?   Als ik alles wat niet werkt moet afzetten moet ik de baan niet meer opkomen vrees ik.  BETALEN VOOR IETS =CORRECTE WERKING VEREIST

                                            #18379137
                                            Astroide01
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 June 2011

                                              Ik ben het zeker met Jopsa eens: je hebt er voor betaald en dan moet het werken ook. Als ik straks mijn GLX inruil wordt er ook naar gekeken (de garage heeft immers in het systeem staan dat het S/S niet werkt) en krijg ik er minder voor terug. Persoonlijk vind ik het een heerlijk systeem: als ik voor een dichte brug kom te staan, wil ik niet helemaal mijn motor uitzetten. En of hij bij een korte stop af zal slaan, hangt helemaal van jezelf af.

                                              #18379148
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                [quote quote=18379137]Ik ben het zeker met Jopsa eens: je hebt er voor betaald en dan moet het werken ook. Als ik straks mijn GLX inruil wordt er ook naar gekeken (de garage heeft immers in het systeem staan dat het S/S niet werkt) en krijg ik er minder voor terug. Persoonlijk vind ik het een heerlijk systeem: als ik voor een dichte brug kom te staan, wil ik niet helemaal mijn motor uitzetten. En of hij bij een korte stop af zal slaan, hangt helemaal van jezelf af.[/quote]

                                                Ben het direct met je eens, dat wat er op ook de auto zit, ongeacht of je het wél of niet gebruikt, het moet werken! Ook ben ik het met je eens, dat voor een brug wachten, de motor uit moet. Ik vind het zelfs a-sociaal, als sommigen een kwartier of langer, de motor al die tijd laten draaien. Maar ik vind het echt waardeloos, dat als je even stopt voor bijvoorbeeld kruisend verkeer, of even bij een stoplicht, elke keer die motor afslaat. Smaken verschillen, maar van mij hoeft s/s er helemaal niet op te zitten.

                                                Een ander voorbeeld, automatisch grootlicht. Dit systeem moet bij een tegenligger op tijd dimmen. In de praktijk gebeurt dat naar mijn idee veel te laat. Dus gebruik ik die optie nooit. Ik vind het veel te hinderlijk voor andere weggebruikers. Ik heb wel met dit warme weer, de stoelventilatie al verschillende keren gebruikt. Dat werkt echt perfect!

                                                Nog een ander voorbeeld. Ik heb de optie automatische parkeerhulp ook nog nooit gebruikt, al zit het er wel op. Ik heb de GLX nu 2 jaar en 7 maanden, maar nog nooit de parkeerhulp gebruikt, of getest. Of bijvoorbeeld de mistlampen op de GLX. Ze werken wel, maar ik heb ze nog nooit in de praktijk gebruikt. Ook een optie waar wél voor is betaald. Maar het ene heeft nu eenmaal meer prioriteit dan het andere.

                                                #18414127
                                                CJX
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 December 2011

                                                  Dus……………….Ook ik heb een S/S-systeem op mijn GLX, en het heeft al 1 keer gewerkt na een lange snelwegrit.

                                                  Ook bij mij gaat het groene S/S-lampje onder in de toerenteller drie keer knipperen, en er gebeurt dan verder niets.

                                                  Ik vind het toch wel jammer dat ik het systeem niet kan gebruiken wanneer ik daar voor kies. Want zet hem vaak handmatig uit na starten motor. ( was ik gewend in vorige auto )

                                                  Aangezien ik de auto net heb ( auto is van 11-2019 , en heeft nog geen 13000 km op de klok ) ga ik hiervoor binnenkort maar eens bij de VOD langs. Maar vrees dat het niets wordt als ik de reacties in dit topic lees. Maar toch: Niet geschoten is altijd mis.

                                                  #18414148
                                                  Astroide01
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 June 2011

                                                    Hoi CJX,
                                                    Bij de garage zullen ze je eerst afschepen met een te lage laadtoestand van de accu, dat was bij mij in ieder geval zo. Daarna hebben ze er een andere accu ingezet, maar een GM accu. Hiermee ondervond ik na een tijdje het zelfde probleem. Toen geëist dat ze een PSA accu er in zouden zetten en ik moet zeggen, dat heeft echt geholpen. Oké, je moet voldoen aan een 40-tal voorwaarden voordat het S/S systeem in werking kan treden en nu met de corona-tijd rij ik een stuk minder. Hierdoor is de accu niet optimaal opgeladen om het te laten werken.  Het leek wel of een GM accu het hele stop-start gebeuren niet aan kon.

                                                    #18419607
                                                    CJX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 December 2011

                                                      We zijn een aantal weken verder, en ik ben nog niet bij de VOD langs geweest voor dit “probleem”.

                                                      Wel kan ik melden dat het stop-start systeem toch wel een aantal keren spontaan heeft gewerkt. Daarbij kan ik niet echt matchen welke voorwaarden of omstandigheden nu echt er voor zorgen dat het systeem bijna altijd NIET werkt. Als enige vermoed ik dat hogere buitentemperaturen meehelpen om het systeem af en toe wel te laten werken. ( logisch waarschijnlijk als de laadtoestand van de accu de hoofdschuldige is )

                                                      Blijft bizar dat dit niet beter geregeld is bij de GLX! In mijn vorige auto ( VW Golf ) werkte dit een stuk beter.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.