Stop start systeem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Stop start systeem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364710
    HaPe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2019

      Hallo, ben sinds januari van dit jaar eigenaar van een Opel Grandland X Ultimate automaat.

      Als ik op het eind van een rit de auto op de parkeerplaats zet, dan stopt ook de motor (stop-start systeem).

      Als ik vervolgens het pientere pookje van de D van drive, in de P van parking zet, start de motor opnieuw en moet ik hem via de stopknop uitzetten.

      Wie herkent dit ? is dit normaal ? zo niet, wat kan de oorzaak hier van zijn ?

       

      #18364711
      Mokkaatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 October 2018

        Is bij mij ook zo

        #18364725
        Jan Driebeen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2018

          Is bij mij ook zo en ga er vanuit dat dat normaal is

          #18364752
          HaPe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2019

            Ik vind het een beetje vreemd dat het normaal is omdat dit ook bij twee andere Grandlands het geval is.

            Heb de vraag ook bij Opel Nederland voorgelegd, daar zijn ze nu nog aan het uitzoeken wat de werkelijke oorzaak hier van is.

            #18364759
            Mokkaatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2018

              Normaal weet ik niet, maar eigenaardig vind ik het wel.

              #18364760
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                Is het dan niet zo dat bij alle auto’s met keyless entry je de stopknop moet indrukken om de auto uit te zetten? Of interpreteer ik de vraag anders dan bedoeld? :scratch:

                #18364818
                HaPe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2019

                  Dit antwoord, kreeg ik van Opel Nederland.

                  In navolging van uw melding inzake het Stop/Start systeem van uw Opel Grandland X, kunnen wij u als volgt berichten:

                  Inmiddels hebben we intern navraag gedaan over het aanslaan van de motor in stand ‘’P’’. Dit is een normaal verschijnsel. De reden dat de motor aanslaat is juist om u te bewegen de motor via de start/stop knop uit te schakelen.

                  Het Stop/Start systeem is zo ontwikkeld dat de motor uitvalt op het moment dat u stilstaat. Echter zijn er op dat moment nog functies operationeel. De accu wordt dus aangesproken om deze functies (zoals bijvoorbeeld de verwarming) operationeel te houden. De enige manier om alle functies uit te schakelen, is wanneer u de auto volledig uitschakelt via de knop. Het feit dat de motor dus aanslaat in stand ‘’P’’, kunt u zien als een ‘’teken’’ om vervolgens de auto via de reguliere manier uit te zetten om ervoor te zorgen dat u later niet met een lege accu geconfronteerd wordt.

                  #18364993
                  lonius41
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 April 2017

                    Start Stop systeem NIET gebruiken.

                    Slecht voor de startmotor en is inderdaad soms erg irritant.

                    Gewoon uitschakelen (zie handleiding blz 144 = uitschakelen)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.