Stoelen Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Stoelen Corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252079
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Dag heren en dames,

      Mijn ouders hebben een Corsa C en ik had begrepen dat de stoelen niet zo lekker zitten. Nu had ik die auto laatst ook even mee en het zijn inderdaad de meest waardeloze stoelen waar ik ooit in heb gezeten :( . De stoelen hebben een licht grijze kleur en hebben op de rugleuning een soort van puntjes in de bekleding.
      Weet iemand misschien een betere stoel? En zouden de stoelen van een D erin kunnen, of zijn deze te breed?

      Groet en dank namens mijn ouders,
      Eric

      #18064501
      bukzzzie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        kijk naar de stoelen van een corsa c sport…
        zitten prima… :)

        #18064502
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Persoonlijk zou ik zeggen: ga winkelen voor een set sportstoelen. Bijvoorbeeld een setje Sparco’s of Recaro’s.
          Uiteraard wel ff een tent zoeken waar je kan passen en test-zitten en waar ze passende consoles (montage frames) bij de prijs in doen.

          #18064503
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Dank jullie wel voor de vlotte antwoorden.
            Ik had ook al een advertentie op MP gezien met ass stoelen en ook met passen e.d. Misschien moet ik ze daar maar een keer heen slepen en ondertussen mijn ogen open houden voor een sport interieur o.i.d. Zijn die stoelen niet knetterhard? Mijn ouders zijn namelijk ook geen 40 meer. Ook staat er een mooie set op MP en die ligt in Staphorst (pokke eind rijden voor mij). Alleen is die voor een 5d en hij lijkt me ook een beetje duur. Ik weet ook niet zo goed op hoe hoog ik de prijs moet schalen. Monteren en dat soort dingen kan ik zelf wel.

            #18064504
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Sportstoelen is een groot woord tegenwoordig.
              Alles wat niet origineel in de auto zat, wordt een sportstoel genoemd.
              De ene is ongelofelijk comfortabel, de ander knetterhard.

              Kijk in ieder geval niet naar vaste kuipstoelen. Die zijn sowieso hard.
              Een Sparco R100 is niet zo gek duur, maar prima comfortabel en bruikbaar voor 3deurs auto’s (klapt gewoon naar voren). Recaro heeft in de goedkopere lijnen ook prima comfortabele stoelen. Hoe duurder het wordt, hoe meer sport gericht het wordt, is het meestal.
              Een FIA goedgekeurde racekuip kost je zo 1500 euro terwijl een instap Recaro al voor ongeveer 500 te krijgen is en een instapmodel Sparco al voor 250.

              Het is trouwens ook niet verkeerd om eens te kijken naar stoelen die niet van een groot merk zijn.
              Vaak zien die er wel sportief uit, maar zit er gewoon een dikke foamlaag in, veren in de bodem (zoals je originele stoelen) en gewone textiel of (kunst)leder bekleding. Uiteraard heb je daar in natuurlijk ook verschil tussen comfortabel en echt sport gericht, dus even goed plaatjes kijken en eens ergens gaan passen blijft het advies.

              Het enige waar je echt bij uit de buurt moet blijven is, zijn de kuipstoelen. Die zijn uit één geheel en in de meeste gevallen niet zo erg dik gevoerd. Leuk voor de amateur autosport, maar niet als stoel voor een dagelijkse auto.

              #18064505
              champo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2006

                Duidelijk :D. Ik zal nooit gaan voor zo’n kuip ding, want die zijn meestal te laag (kan je natuurlijk aanpassen met het frame), maar door die lendensteunen komt mijn pa de auto niet meer uit. Altijd zwaar werk gehad en is nu redelijk krakkemikkig (kan ook niet meer werken).

                Bedankt heren
                Eric

                #18064499
                corsakupesh
                  Lid sinds:
                  29 December 2011

                  Idd de gewone originele sportzetels zitten gewoon super maar ze zijn wel iets harder. Wat je ook kan doen naast nieuwe kopen, is ze opnieuw laten bekleden… Weet alleen niet wat het kost…

                  Grt corsakupesh

                  #18064500
                  cano666
                    Lid sinds:
                    28 September 2012

                    @bukzzzie wrote:

                    kijk naar de stoelen van een corsa c sport…
                    zitten prima… :)

                    :wors

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.