Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stoel verwijderen ivm Lekkage vectra c 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2013 om 19:44 #17255806
Zo morgen ff de vectra van mijn pa onderhanden nemen.
Is het lastig om de passagier stoel te verwijderen . Er zit namelijk behoorlijk wat water onder de stoel. De vloer bedekking komt omhoog.
Moet ik nog wat actie ondernemen om geen storing te krijgen in het airbag systeem. Bv accu los halen. Hoe lang wachten voor dat ik de stekker van de stoel los kan halen.
En mocht het lampje wel gaan branden kan ik dit zelf doen reseten met de opcom.
Bedankt alvast voor de tips
Greetz marcel
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie
1 maart 2013 om 20:21 #18112027Stoel naar voren schuiven 2 bouten aan de achter kant loshalen(elke rail 1) en dan kan je hem iets optillen en naar achteren eruit schuiven, niet vergeten de bout van je gordel los te halen(plastic kap loshalen)
En accu los koppelen en na 10 min pas de stekker onder de stoel loshalen i.v.m airbag storing en als ie toch gaat branden(wat niet kan als je het zo doet) dan kan je hem idd restten met de op-com
1 maart 2013 om 20:31 #18112028Oké. Ik had inderdaad van de week maar 2 bouten gezien.
Zag ook aan de voor kant 2 plastic kopjes zitten.
Maar nu weet ik hoe het moet .bedankt voor de info.
Zal een half uur van te voren de accu er af halen .zekerheid voor alles .Greetz marcel
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie
2 maart 2013 om 10:00 #18112029Accu loshalen hoeft niet eens. Gewoon sleutel niet in het contact doen , dat is genoeg !
2 maart 2013 om 11:27 #18112030@speaker wrote:
Accu loshalen hoeft niet eens. Gewoon sleutel niet in het contact doen , dat is genoeg !
oke, maar de accu is er af ,
we zijn er nog mee bezig ,hebben ruim een halve liter water er uit gehaald ,
alles aan de rechter kant is nat zowel voor als achterin,maar achterin is hij het natst.
vloer bedekking bij de achter bank is er uit en die kan je wel uitwringen.
nu de voorste nog er uit en dan op zoek naar de lekkage.
greetz
Marcel
3 april 2013 om 17:16 #18112031marcel,
en heb je het lek gevonden? Mijn verctra c SW heeft ook een natte Rechter zijde. Is er een zwakke plek in de Vectra c SW ofzo?
Met handoeken ben ik een heel eind gekomen maar droog is hij nog steeds niet.Pieter
3 april 2013 om 18:22 #18112032de lekkage kwam van de voorkant vandaan.
als je bij de ruitenwisser kijkt, in die bak zeg maar waar je ruitenwissermotor en je interieur filter zit,
daar moeten 2 gaten zitten aan beide zijkanten, deze zaten volledig dicht met vuil en blaadjes,
waardoor er regenwater in blijft staan en deze dan via je interieur filter naar binnen stroomt.met gevolg veel water schade en inmiddels en nieuwe kachel motor.
ik hoop voor je dat het daar ook in zit ,want dan hoef je niet verder te zoeken, wij waren best lang bezig geweest, met een tuinslang op de meest vreemde plekken spuiten en dan niks vinden. tot de bak op een gegeven moment weer ging overstromen……
ps wij hadden de binnen bekleding er geheel uit gehaald en deze een week in douche met de kachel hoog aan laten drogen ,is wel ff een werkje geweest, dat spul onder de vloerbedekking zuigt het water er in
greetzMarcel
3 april 2013 om 19:09 #18112033Marcel,
Bedankt voor je reactie.
Ga gelijk eens kijken! Bedankt voor de info!
3 april 2013 om 20:58 #18112034@chopperbob wrote:
de lekkage kwam van de voorkant vandaan.
als je bij de ruitenwisser kijkt, in die bak zeg maar waar je ruitenwissermotor en je interieur filter zit,
daar moeten 2 gaten zitten aan beide zijkanten, deze zaten volledig dicht met vuil en blaadjes,
waardoor er regenwater in blijft staan en deze dan via je interieur filter naar binnen stroomt.met gevolg veel water schade en inmiddels en nieuwe kachel motor.
ik hoop voor je dat het daar ook in zit ,want dan hoef je niet verder te zoeken, wij waren best lang bezig geweest, met een tuinslang op de meest vreemde plekken spuiten en dan niks vinden. tot de bak op een gegeven moment weer ging overstromen……
ps wij hadden de binnen bekleding er geheel uit gehaald en deze een week in douche met de kachel hoog aan laten drogen ,is wel ff een werkje geweest, dat spul onder de vloerbedekking zuigt het water er in
greetzHoi ik wil die water afvoer gaten ook nakijken, ik heb geen lekkage maar wil dit voorkomen.
Ik dit eenvoudig te vinden en schoon te maken?
Ik ben nl behoorlijke rugpatient kan wel wat maar niet urn gebogen staan dus desnoods doe ik de ene kant de ene dag en zo de andere.
Mij zou het erg helpen ene duidelijke uitleg te krijgen (goede Knowhow) dat scheelt me al veer kracht en pijn.
Ik weet bijrijders kant zit het luikje van pollefilter..maar bestuurders kant daar (ik heb al eens gekeken) krijg je het parafan niet omhoog…(zit daar ook een afwatering?)
Ik zou het waarderen als je het ff duidelijk voor een niet sleutelaar uit zou willen leggen.Misschien kan ik dit namelijk wel zelf de garage kost ook een vermogen.
Alvast vr gr
Arnold
Marcel4 april 2013 om 01:51 #18112035@aapje1963 wrote:
@chopperbob wrote:
de lekkage kwam van de voorkant vandaan.
greetzHoi ik wil die water afvoer gaten ook nakijken, ik heb geen lekkage maar wil dit voorkomen.
Ik dit eenvoudig te vinden en schoon te maken?
Ik ben nl behoorlijke rugpatient kan wel wat maar niet urn gebogen staan dus desnoods doe ik de ene kant de ene dag en zo de andere.
Mij zou het erg helpen ene duidelijke uitleg te krijgen (goede Knowhow) dat scheelt me al veer kracht en pijn.
Ik weet bijrijders kant zit het luikje van pollefilter..maar bestuurders kant daar (ik heb al eens gekeken) krijg je het parafan niet omhoog…(zit daar ook een afwatering?)
Ik zou het waarderen als je het ff duidelijk voor een niet sleutelaar uit zou willen leggen.Misschien kan ik dit namelijk wel zelf de garage kost ook een vermogen.
Alvast vr gr
Arnold
MarcelHoi, Arnold
Dit is best zelf te doen.
het makkelijkste is om het met zijn tweeën te doen.
aan de bestuurskant zit ook een gat, deze kan je bereiken door het rubber te verwijderen(door dit rubber blijft je parafan op zijn plek zitten)
deze loopt zeg maar van links naar rechts.als 1 persoon hem een beetje omhoog houd, kan de andere persoon hem eventueel door prikken, had het door geprikt met een trekveer voor elektra. daarna met de spuit van de waterslang er op gezet en lekker door laten spoelen.
de andere kant is dacht ik wel via het luikje van de filter te bereiken.
hopelijk heb je hier voldoende aan.
Greetz
Marcel
4 april 2013 om 22:39 #18112036Thxxxx als het iets warmer is…dat scheelt me ook weer veel pijn ga ik eens kijken, vraag ik mijn vrouw er wel even bij.
Dank je voor de uiteenzetting.Misschien blokje onder het parafan als ik hem om hoog trek.
vr gr Arnold
26 mei 2013 om 09:53 #18112037hallo,
weet iemand de maat om de bouten los te maken?
heb zelf geen passende, dus moet er 1 regelen.mijn bijrijdersstoel moet er uit omdat het kabeltje onder de stoel los zit of kapot is zodat we de stoel niet meer naar voor of achter kunnen zetten.
Johan
26 mei 2013 om 12:00 #18112038Bedoel je die kleine boutjes? Die zijn 5.5mm
26 mei 2013 om 12:10 #18112039ik denk dat hij de torx bedoel , weet niet meer welke maat het is, mijn vader heeft hem mee genomen,
greetz
Marcel
26 mei 2013 om 12:19 #18112040volgens mij is dat torx50
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.