Stinkende airco

Forumindex Forums Modellen Astra Stinkende airco

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344801
    Raynbow6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Hallo,

      Ik ben nu 1 jaar in het bezit van een splinternieuwe Astra J ST. Vanaf dag 1 begint de airco te stinken als een vochtige beerput als ik de airco uitzet. Let op, ik zet hem aan, niets aan de hand. Ik zet hem ruim van te voren voordat ik thuis ben uit om te voorkomen dat er condens achterblijft in filter en kanalen. Begint na uitzetten direct te stinken…… rarara……
      Nog nooit dit ervaren met auto aircos.
      Auto is dus nieuw, airco wordt zelden gebruikt.

      Iemand ook deze ervaring of een idee van oorzaak?

      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      #18344802
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        http://www.opel.nl/service-accessoires/seizoens-aanbiedingen/opel-airco-service.html :toppie:

        Airco overigens WEL regelmatig gebruiken zoals ook in gebruiksaanwijzing op pag.148 vermeld staat.
        https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.opel.nl/content/dam/Opel/Europe/netherlands/nscwebsite/nl_NL/Media/pdfs/owner%2520manuals/Astra%2520J/om_astra_KTA-2685_5-nl_eu_my12_ed0112_16_nl_NL_online.pdf&ved=0ahUKEwivh8XC78fUAhWNLFAKHc8FB9oQFghAMAU&usg=AFQjCNF2v6RKmsMhP2Y9BYsIPo9SslqKXg&sig2=hN3pH_cM6YA84iLpKqJaJA
        Indien mogelijk airco enkele minuten voordat je arriveert uitschakelen, zodat condensaat uit condensor kan verdampen.
        Hierdoor minder kans op beerputlucht in airco: waar geen vocht zit kan ook vrijwel niks groeien. :praying:
        In mijn Astra K tot heden geen problemen m.b.t. de luchtkwaliteit: het ding koelt als een malle en gebruikt volgens de BC nauwelijks extra peut.

        #18344847
        Raynbow6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          Staat toch duidelijk dat ik hem zo ook gebruik? Daarom juist de vraag… ?

          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          #18344848
          eppo61
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 May 2017

            Zelden <> regelmatig……
            Suc6 ermee ! :cheers:

            Desinfectering & intensieve reiniging bij Opel-dealer: 49 euri !(airco clean). :good-job:

            #18344861
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ik zou het met de dealer bespreken…
              Vanaf begin deze problemen hoort niet.
              Laat het ook op papier zetten dat je het gemeld hebt… dan kunnen ze na twee jr garantie er ook niet onderuit.
              De aanhouder wint heb ik uit ervaring.

              #18344877
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                [quote quote=18344848]Zelden <> regelmatig……
                Suc6 ermee ! :cheers:

                Desinfectering & intensieve reiniging bij Opel-dealer: 49 euri !(airco clean).
                Een keer naar de KFC/MAC/BK ben je meer kwijt.
                Waar gaat het over ????? :cry:

                [/quote]
                Vreemde reactie ok je kan naar de mac of wat dan ook, maar een nieuwe auto hoort niet te stinken punt.
                Hij heeft het van begin.
                Dat is de dealer aan zet. Dat is 2 jr garantie.
                Ontstaan het later dan is het onderhoud.

                #18344878
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Een airco moet gewoon gebruikt worden ik heb clime control staat altijd aan.

                  #18344888
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    COntroleer voor de grap eens hoe je interieur filter uitziet. Mogelijk dat hierdoor deze vervelende geur in de auto te recht komt. Standaard word de interieur filter pas om de 2 jaar vervangen. Ik persoonlijk vervang deze filter ieder jaar. Je schrikt je rot hoe deze filter er uit ziet na 1 jaar.

                    Kan je vertellen dat heel veel 8/10 auto dealers tijdens de beurten deze filter vaak niet vervangen omdat het extra tijd kost en de klanten toch niet makkelijk kunnen controleren. IK zou zeggen controleer eens zelf hoe je interieur filter eruit ziet mogelijk dat hier jouw oorzaak zit.

                    #18344896
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      interieurfilter vervangen is een rot klus(bij de astra g/h, hoe het zit bij de latere modellen durf ik niet te zeggen), het is meer dan eens voorgekomen dat de dealer hem in rekening bracht maar niet vervangen was, lullig voor hem is dat ik er zelf altijd een datum op schrijf met viltstift.

                      maar het dashboardkastje moet er bij de astra g/h uit en je moet met je hand in de bak om het er goed in de geleider te laten lopen anders verfrommel je het filter, vandaar dat de garage er niet om zit te springen dit rotklusje te doen.

                      #18344901
                      Raynbow6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2007

                        Dank voor de reacties. Filter zal ik inderdaad maar eens bekijken. Maar ik heb mijn twijfels. Ben nu eens aan het testen gegaan: als de airco aanstaat, maar niet voor 100% op koud, maar precies 1 klik warmer, dan is het probleem stukken minder. In koelen voel je ook bijna geen verschil. Blower zacht of hard maakt voor het probleem niet uit. Ik heb geen CC. Airco altijd aan is onzin. Is zelfs juist vragen om problemen.

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.