Steenslag, wel of geen blanke lak?

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Steenslag, wel of geen blanke lak?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247012
    Ron4you
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Hallo

      Ik wil diverse steenslag plekjes gaan behandelen, heb de originele lakstift gehaald en daar zit ook de blanke lak bij. De Signum is net in 3 stappen gepolijst (laten doen bij professioneel) en in de Waxguard gezet. Nu is mijn vraag, hoe en met welk schadesetje (bv Lanka?) kan ik het mooiste resultaat behalen. Is een Lightning Silver kleur dus die is al wat moeilijker begreep ik?
      Zal ik ook de blanke lak gebruiken of niet? De plekjes worden als ze klaar zijn opnieuw voorzien van een waxguard. Al die websites laten videotjes zien van hun producten en allemaal werken ze alsof het wondermiddeltjes zijn……welk product doet wat het beloofd??

      Alvast bedankt!

      Ron

      #17998449
      marzaz
        Lid sinds:
        25 February 2012

        @Ron4you wrote:

        Hallo

        Ik wil diverse steenslag plekjes gaan behandelen, heb de originele lakstift gehaald en daar zit ook de blanke lak bij. De Signum is net in 3 stappen gepolijst (laten doen bij professioneel) en in de Waxguard gezet. Nu is mijn vraag, hoe en met welk schadesetje (bv Lanka?) kan ik het mooiste resultaat behalen. Is een Lightning Silver kleur dus die is al wat moeilijker begreep ik?
        Zal ik ook de blanke lak gebruiken of niet? De plekjes worden als ze klaar zijn opnieuw voorzien van een waxguard. Al die websites laten videotjes zien van hun producten en allemaal werken ze alsof het wondermiddeltjes zijn……welk product doet wat het beloofd??

        Alvast bedankt!

        Ron

        Ron4you ik gebruik meestal het kleur alleen.
        en daarna na het mooi te laten opdrogen het overbodige voorzichtig op polijsten.

        #17998450
        usbstick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2012

          juist dat is het enige wat werkt, schade goed vullen met lak,overtollig,goed op laten drogen en vlak polijsten

          #17998451
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Niet eens met usbstick :

            – Wassen
            – Clayen
            – licht polijsten
            – Ontvetten met IPA
            – Kleur aanbrengen
            – Met Langka set overtollige lak weghalen
            – Krassen die door Langka set veroorzaakt zijn eruit polijsten
            – Ontvetten met IPA
            – Goede wax aanbrengen

            Overigens zou ik de kosten van een waxguard behandeling lekker in mn zak houden en voor 1/4 van dat bedrag een goede wax kopen (Dodo Diamond white of Dodo Light Fantastic). Doet vele malen meer qua bescherming dan zo’n waxguard.

            Blanke lak zou ik niet aanbrengen, je moet namelijk al net zoveel blanke lak gaan aanbrengen als dat er vanaf fabriek is gedaan om exact de juiste kleur te krijgen.

            #17998452
            marzaz
              Lid sinds:
              25 February 2012

              Het ging bij mij niet over die waxguard.

              Het ging echter om het opvullen en verdwijnen van de diepe kras/steenslag.

              idd inderdaad MOOI ontvetten voor het aanbrengen van de verf. geef ik jou 100% gelijk in!

              Bedankt juffer1!

              @Juffer1 wrote:

              Niet eens met usbstick :

              – Wassen
              – Clayen
              – licht polijsten
              – Ontvetten met IPA
              – Kleur aanbrengen
              – Met Langka set overtollige lak weghalen
              – Krassen die door Langka set veroorzaakt zijn eruit polijsten
              – Ontvetten met IPA
              – Goede wax aanbrengen

              Overigens zou ik de kosten van een waxguard behandeling lekker in mn zak houden en voor 1/4 van dat bedrag een goede wax kopen (Dodo Diamond white of Dodo Light Fantastic). Doet vele malen meer qua bescherming dan zo’n waxguard.

              Blanke lak zou ik niet aanbrengen, je moet namelijk al net zoveel blanke lak gaan aanbrengen als dat er vanaf fabriek is gedaan om exact de juiste kleur te krijgen.

              #17998453
              usbstick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2012

                idd.. iedereen snapt wel dat je moet voorbehandelen

                #17998454
                marzaz
                  Lid sinds:
                  25 February 2012

                  Beste ron4you,
                  kan u eventueel foto’s online plaatsen dan zal er doelgerichter geantwoord worden.

                  #17998455
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    Leuk dat jullie nu allemaal zo hoog van de toren blazen maar niemand van jullie brengt deze stap ter sprake.
                    Als dat allemaal zo vanzelf sprekend is dan hoef je hier ook niet te gaan vragen hoe je zo’n plek opvult want dan weet je dat ook.

                    Doordat Ron al aangeeft dat hij de auto weg heeft gebracht om te laten polijsten en waxen kunnen we al concluderen dat hij op dit gebied een leek is en wellicht van bovenstaande stappen ook niet op de hoogte is.

                    Polijsten (of eigenlijk paint cleanen) vooraf is wel nodig omdat je met de IPA alleen niet de verse Waxguard afbreek. MI zul je dus zeker moeten polijsten om een volledig schone lak te creëren waar de lak van de lakstift beter op hecht.

                    We hebben het overigens ook niet over een kras maar over steenslag, hele andere benadering om dat te verhelpen.

                    @marzaz wrote:

                    Het is echter ook te zien in welke staat je auto zich bevindt.

                    Weet niet tegen wie je dat bedoeld ?

                    #17998456
                    marzaz
                      Lid sinds:
                      25 February 2012

                      Ik gaf gewoon louter informatie over het stickje.
                      En gebruik gewoon het kleur “verf” om op te vullen en de rest niet.

                      En dat ontvetten heb ik u wel 100% gelijk in gegeven.
                      maar aangezien men nooit iets lakt zonder te ontvetten omdat op vette onderlagen niets plakt ging ik er al vanuit dat dit al geweten was.
                      inderdaad ron4you waarschijnlijk niet en inderdaad daarvoor bestaan zo een websites.

                      Even mijn excuses, Maar ik doe vooral niet uit de hoogte.
                      Ik verloor eventjes mijn fanatisme.

                      En als ik eventjes nog mag op terug komen zou ron4you beter eventjes tegen de professionele detailer vragen hoe hij het beste aanpakt.
                      Deze weet trouwens welke producten hij heeft gebruikt en welke geen schade doen aan zijn werk.

                      Wil ik mij even verontschuldigen.

                      #17998457
                      usbstick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2012

                        ja als je het profesionel wil kan je net zo goed de hele motorkap opnieuw laten spuiten maar geloof niet dat dat de vraag was, hij heeft lakstiftjes en hoe kan hij dat het beste doen, dus ontvetten,lak erin,drogen en polijsten bij de profesional..of zelf als je het kan..

                        #17998448
                        Ron4you
                          Lid sinds:
                          6 February 2012

                          Ok, Ik snap de bedoeling. Ik heb wel enige ervaring met het cleanen/polijsten van auto”s en boten dus ben niet 100% leek ;)
                          Waarom ik het polijsten etc heb laten doen is omdat ik 2 slechte schouders heb, ik krijg nooit een hele auto voor elkaar. Ik persoonlijk vond een hele auto aanpakken altijd simpeler dan die nare steenslag bijwerken maar dat gaat niet meer. Ik zal de plekjes iig goed ontvetten en van de waxguard ontdoen. Ik denk dat zo’n lanka setje voor mij het beste zal werken. Als ik dit wil polijsten voor en na het vullen met lak welke grid zal ik mee beginnen en welke als laatste (handmatig) ?

                          Als het zonnetje weer eens schijnt zal ik even wat foto’s van de lelijkste plekjes maken, het is nu toch nog iets te koud om buiten met lak te werken.

                          Bedankt voor alle tips zover!!

                          Greets, Ron

                          #17998458
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            En wat nou als je lakstift verf op waterbasis is? Ik zou wel gewoon de blanke lak erop doen.

                            #17998459
                            usbstick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2012

                              blanke lak eronder??? grondlak bedoel je??

                              #17998460
                              Jurgen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 September 2007

                                Laat ik het zo zeggen, ik werk wel eens bij een schadebedrijf een beetje voor van alles en nog wat en bijwerken van auto’s doe ik ook wel. Als je hoofdkleur op waterbasis is, moet je er wel blanke lak over doen. Waterbasis lak en regen gaan niet zo goed samen. Zo is het mij altijd geleerd ;)

                                #17998461
                                usbstick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2012

                                  waterbasis is als het droog is, als het goed is, water bestendig.. en ik zag dat ik je verkeerd geleen had..

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.