steekassen manta 400 as

Forumindex Forums Modellen Manta steekassen manta 400 as

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262367
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Passen de steekassen van een gewone manta in de achteras van een 400?

      Mvg Tom

      #18197071
      Manta-aero
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Nee, die van een 400 hebben een groter lager.

        #18197072
        Tomvt
          Lid sinds:
          2 July 2004

          En in combinatie met de lagers van een normale?
          Iemand die zon as heeft liggen vertelde mij dat vandaag vandaar de vraag

          #18197073
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            assen zijn dikker en vertanding in t diff ook ;)
            en wat Aero al post lagers zijn anders/groter

            #18197074
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              @Kale gek wrote:

              En in combinatie met de lagers van een normale?
              Iemand die zon as heeft liggen vertelde mij dat vandaag vandaar de vraag

              kan alleen als de steekassen dan afgedraaid worden op maat dat de manta lagers zouden passen ;)

              bij nader inzien weet ik dat van de vertanding in het diff niet 100%cker
              begin er n beetje over te twijfelen???

              is ook al even geleden dat ik dat bij de kop had ;)

              #18197075
              Manta-aero
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Vertanding van het diff is gewoon gelijk, ik denk wel dat de steekassen van een 400 net iets langer zijn.

                Andere vraag is waarom zou je het willen? Kan je eindelijk de 400 Ronals op je Manta hebben!

                #18197076
                Manta 24V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2004

                  Past niet.

                  #18197077
                  eddepet007
                    Lid sinds:
                    11 February 2005

                    En waarom zou je het willen

                    Verkopen en gewone passende as terug halen

                    #18197078
                    OpelChristiaan
                      Lid sinds:
                      30 September 2011

                      Ik ben in het bezit van een originele Manta GSI en zit wel eens te dromen over de wegligging van een Manta 400, zonder het uiterlijk van mijn GSI aan te passen. Bij een Manta 400 wordt de kont naar het asfalt gedrukt als je gas geeft, dat geeft een betere grip.
                      Bij een standaard GSI wordt de achterkant omhoog getild, en dat zorgt voor het doorslaan van het wiel.
                      Het doorslaan van het wiel heb ik al redelijk ondervangen door betere schokdempers en veren onder de auto te plaatsen. Ook heb ik enkele rubbers van de achterwielophanging vervangen door nylon bussen. Op dit moment werkt het redelijk, zonder dat het comfort geheel weg is. Om de wegligging nog verder te verbeteren zonder op comfort in te leveren had ik bedacht dat ik een achterwielophanging van een 400 onder mijn GSI zou plaatsen. En dat ik de steekassen van mijn GSI in de as zou plaatsen, zodat ik mijn originele GSI velgen onder mijn auto zou kunnen houden. De rijeigenschappen van een 400 en de looks van een GSI. Nu heeft een vriend van mij al verteld dat het eigenlijk niet te doen is om een achterwielophanging van een 400 onder een GSI te plaatsen ivm de vele aanpassingen aan het chassis. Begrijp ik nu uit bovenstaand dat het eigenlijk technisch ook niet mogelijk is?

                      #18197079
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Kan wel, maar er zit wel werk aan.

                        Rekord-D as pakken en een andere tussenas monteren, de balken hoeven er niet perse onder, je kan ook deels de normale ophangpunten gebruiken, steuntje voor een tussenaslager moet je wel maken onder de wagen, maar ook dat is te doen.

                        Heb het kunstje al vaker gedaan, ook wel meerdere (ex) forum leden.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.