startproblemen zafira a `99 x18xe1

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) startproblemen zafira a `99 x18xe1

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264675
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      vrij duidelijke titel neem ik aan ;)

      probleem is als volgt:

      (kan het niet helemaal goed thuisbrengen, vandaar hier mijn vraag)

      het lijkt dat de wagen naar wat langere stilstand soms start als of er geen compressie is

      nu kan de startmotor ook niet helemaal fris zijn, dat hiervan het startwieltje niet goed uitkomt,
      en dus in het ledige staat te draaien… maar volgens mijn idee geeft dat net een ander
      soort geluid…

      misschien hier iemand met ervaring bij deze klacht.
      voornamelijk bij afgekoelde of koude motor..

      zit ook aan de klepstoters te denken… maar zullen deze nu allemaal leeglopen..??

      #18223634
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kan meerdere oorzaken hebben, als hij slecht start en vaak lang duurt met aanslaan, duid dat vaak op kapotte of bijna kapotte krukassensor.
        Heeft die moeite met rondgooien? Sputtert die bij stationair in het begin zoja, vaak benzine pomp of cilinder vol met koelvloeistof (lek koppakking). Startmotor die er niet goed uit komt rateld meestal over het vliegwiel. Accu defect veroorzaakt traag rondgooien in veel gevallen. Startmotors gaan meestal helemaal stuk en doen niks meer, maar half nog niet veel meegemaakt.

        #18223635
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          Startmotor overleden..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.