startproblemen met Astra f 1996

Forumindex Forums Modellen Astra startproblemen met Astra f 1996

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348652
    Peter Prick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2017

      Mijn Opel astra station uit 1996 heeft soms startproblemen. 95% is gewoon starten en lopen, maar soms slaat hij niet aan. Vaak na een langere rit. Inmiddels komt het ook voor dat als ik de sleutel omdraai de lampjes wel aangaan, maar verder niets. Bougies zijn 5 maanden geleden vervangen…

      Groet.

      #18349154
      Peter Prick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 June 2017

        Iemand? Het schijnt de accu of startmotor te zijn? Kan ik iets testen?

        #18349161
        Peter Prick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2017

          En het komt ook nog voor, dat als de motor eindelijk start, deze een paar seconden slecht/ onrustig loopt.

          #18349164
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Kan inderdaad zijn dat de startmotor slecht wordt, of het startrelais wat eraan vast zit. Het is ook een goed idee om de aansluitingen te controleren. Na een lange rit is de startmotor goed warm door de hitte van de motor wat er dan voor zorgt dat ie niet meer werkt.
            Tijdens het starten wordt benzine ingespoten, als het echt lang duurt voor ie aanslaat verzuipt de motor een beetje, vandaar dat onrustige lopen de eerste tellen.

            Groet,

            Jasper

            #18349178
            Peter Prick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 June 2017

              Jasper..ontzettend bedankt voor je antwoord. Jij denkt dus eerder aan startmotor dan accu? Wat kan ik er aan doen?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.