startproblemen koude start

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila startproblemen koude start

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266745
    Daver
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2014

      Hallo allen ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Dave
      en ik ben sinds kort in het bezit van een meriva a 1.6 cosmo uit 2006.
      De meriva rijd op LPG

      Nu wil het geval dat de meriva erg slecht start, startmotor draaid goed rond maar de motor wil niet aanslaan.
      Het maakt hierbij niet uit of ik alleen op benzine of ook op gas heb gereden. Starten doet ie immers op benzine.

      Het lijkt of de moror geen benzine krijgt. Na wat doorstarten en op het gaspendaal pompend komt ie dan uiteindelijk wel tot leven. Verder reed de meriva goe d tot afgelopen week, toen stond ik dus met een kokende motor.
      De ven slaat niet meer aan, de meriva staat nu bij de garage om daar naar te laten kijken.

      Begin vorige maand is er een van de kachel slangen geklapt en heeft koelvloeistof over de ECU stekkers gegooid,
      ik heb dit vrijwel direct helemaal schoon geblazen. Dit was denk ik het begin van deze elende.

      Nu heb ik ook gelezen dat Benzine/LPG modellen vrij snel speling op de kleppen krijgen,
      het kan dus een combinatie van een paar factoren zijn.

      Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met deze problemen, en zo ja hebben jullie een oplossing.

      Mvg Dave

      #18241128
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Klinkt als een kapotte brandstof druk regelaar.

        Loopt ie wel goed als ie eenmaal draait??

        Klopt idd dat deze blokjes niet goed zijn voor LPG de verbranding is vele male heter en daardoor branden de kleppen in de cilinder kop.

        #18241129
        Daver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2014

          Thnx voor je reactie, als ie eenmaal start dan loopt ie naar mijn idee goed.
          maar hij schakelt ook vrij snel over op gas.

          Wat voor symtonen krijg je bij een defecte brandstof druk regelaar?
          dan kan ik daar eens op letten.

          Mvg Dave

          #18241130
          Daver
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2014

            Nou het ziet er naar uit dat ik het startprobleem heb gevonden, het stekkertje van de erg sensor maakte slecht contact. Deze zat zowat los, na het terugplaatsen start de auto tot nu toe steeds gewoon goed.

            #18241131
            Daver
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2014

              Helaas te vroeg gejuigd, vandaag wederom weer de zelfde startproblemen.
              Nu zit het stekkertje wat eerder los zat weldegelijk nog vast.

              Van het weekend maar weer verder kijken.

              #18241132
              SimpleFace
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Is ie al eens uitgelezen ? Trouwens je kan ook even de EGR stekker er helemaal uit te halen en zo eens te proberen. Dan heb je de EGR in ieder geval uitgesloten.
                Als ie half open staat wegens defect of rotzooi is dat ook niet fijn tijdens het starten.

                #18241133
                Daver
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2014

                  Starten zonder ERG stekker er af maakt geen verschil, ik heb ook de brandstofrail nagekeken.
                  hier staat geen druk op als de motor uit is. Hij start daarna wel.
                  als ik een paar keer het contact met de sleutel aan heb gezet staat er wel druk op de rail.
                  Hoort dit zo of moet er altijd druk op de brandstofrail staan?

                  #18241134
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Druk moet heel langzaam (echt heel langzaam) terug zakken.

                    deze moet volgende ochtend nog druk hebben zeg maar, mag iets minder zijn, maar moet nog druk op staan.

                    Willem

                    #18241135
                    Daver
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2014

                      @Opeltje17 wrote:

                      Klinkt als een kapotte brandstof druk regelaar.

                      De brandstof druk regelaar waar kan ik die vinden zit die gewoon bij de brandstofpomp of verstoppen ze die ergens anders?

                      #18241136
                      Daver
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2014

                        Voor als nog zien we geen brandstof druk regelaar, een aangezien er totaal geen druk staat op de brandstofrail ga ik toch vermoeden dat de brandstofpomp een defect heeft.

                        #18241137
                        Daver
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2014

                          Het probleem is inmiddels verholpen, het was toch de pomp die de geest had gegeven.
                          Zit nu inmiddels een nieuwe in en de boel rijd weer prima.

                          #18402050
                          stylo1972
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 December 2020

                            Hallo,

                            Erwin is de naam en in het bezit van een Meriva B 2012 1.3cdti

                             

                            Wij zitten met een gelijk soort probleem maar bij ons start de auto vooral slecht bij vochtig/koud weer. Als ie eenmaal loopt dan is er ook niks aan de hand en de rest van de dag start ie normaal. Maar vandaag keek ik even onder de auto. Daar zag ik het volgende. Het rode ringetje hangt los en waar dient het voor?

                             

                            Graag een antwoord aub.20201219_142711

                            #18402053
                            liviu2004
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 April 2014

                              Elke auto heeft dat, zo los, geen probleem.

                              #18402059
                              stylo1972
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 December 2020

                                Dat hangt er gewoon voor de lol zekers. Daar geloof ik dus niks van. Ze gaan er echt geen ringetje zonder nut er zo maar los in hangen..

                                #18402078
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Dat ringetje zit om diverse brandstofleidingen en verschilt van kleur om te markeren of het om een aanvoer, retour of ontluchtingsleiding gaat.

                                  #18402106
                                  stylo1972
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 December 2020

                                    :toppie:

                                    Bedankt voor de duidelijke uitleg. Daar heb ik wat aan.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.