Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › startproblemen koude start
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 december 2020om 11:46 door stylo1972.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2014 om 17:59 #17266745
Hallo allen ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Dave
en ik ben sinds kort in het bezit van een meriva a 1.6 cosmo uit 2006.
De meriva rijd op LPGNu wil het geval dat de meriva erg slecht start, startmotor draaid goed rond maar de motor wil niet aanslaan.
Het maakt hierbij niet uit of ik alleen op benzine of ook op gas heb gereden. Starten doet ie immers op benzine.Het lijkt of de moror geen benzine krijgt. Na wat doorstarten en op het gaspendaal pompend komt ie dan uiteindelijk wel tot leven. Verder reed de meriva goe d tot afgelopen week, toen stond ik dus met een kokende motor.
De ven slaat niet meer aan, de meriva staat nu bij de garage om daar naar te laten kijken.Begin vorige maand is er een van de kachel slangen geklapt en heeft koelvloeistof over de ECU stekkers gegooid,
ik heb dit vrijwel direct helemaal schoon geblazen. Dit was denk ik het begin van deze elende.Nu heb ik ook gelezen dat Benzine/LPG modellen vrij snel speling op de kleppen krijgen,
het kan dus een combinatie van een paar factoren zijn.Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met deze problemen, en zo ja hebben jullie een oplossing.
Mvg Dave
1 juli 2014 om 20:31 #18241128Klinkt als een kapotte brandstof druk regelaar.
Loopt ie wel goed als ie eenmaal draait??
Klopt idd dat deze blokjes niet goed zijn voor LPG de verbranding is vele male heter en daardoor branden de kleppen in de cilinder kop.
2 juli 2014 om 04:19 #18241129Thnx voor je reactie, als ie eenmaal start dan loopt ie naar mijn idee goed.
maar hij schakelt ook vrij snel over op gas.Wat voor symtonen krijg je bij een defecte brandstof druk regelaar?
dan kan ik daar eens op letten.Mvg Dave
20 juli 2014 om 22:14 #18241130Nou het ziet er naar uit dat ik het startprobleem heb gevonden, het stekkertje van de erg sensor maakte slecht contact. Deze zat zowat los, na het terugplaatsen start de auto tot nu toe steeds gewoon goed.
24 juli 2014 om 16:29 #18241131Helaas te vroeg gejuigd, vandaag wederom weer de zelfde startproblemen.
Nu zit het stekkertje wat eerder los zat weldegelijk nog vast.Van het weekend maar weer verder kijken.
25 juli 2014 om 09:07 #18241132Is ie al eens uitgelezen ? Trouwens je kan ook even de EGR stekker er helemaal uit te halen en zo eens te proberen. Dan heb je de EGR in ieder geval uitgesloten.
Als ie half open staat wegens defect of rotzooi is dat ook niet fijn tijdens het starten.28 juli 2014 om 21:46 #18241133Starten zonder ERG stekker er af maakt geen verschil, ik heb ook de brandstofrail nagekeken.
hier staat geen druk op als de motor uit is. Hij start daarna wel.
als ik een paar keer het contact met de sleutel aan heb gezet staat er wel druk op de rail.
Hoort dit zo of moet er altijd druk op de brandstofrail staan?29 juli 2014 om 21:57 #18241134Druk moet heel langzaam (echt heel langzaam) terug zakken.
deze moet volgende ochtend nog druk hebben zeg maar, mag iets minder zijn, maar moet nog druk op staan.
Willem
31 juli 2014 om 12:08 #18241135@Opeltje17 wrote:
Klinkt als een kapotte brandstof druk regelaar.
De brandstof druk regelaar waar kan ik die vinden zit die gewoon bij de brandstofpomp of verstoppen ze die ergens anders?
3 augustus 2014 om 18:36 #18241136Voor als nog zien we geen brandstof druk regelaar, een aangezien er totaal geen druk staat op de brandstofrail ga ik toch vermoeden dat de brandstofpomp een defect heeft.
8 oktober 2014 om 19:42 #18241137Het probleem is inmiddels verholpen, het was toch de pomp die de geest had gegeven.
Zit nu inmiddels een nieuwe in en de boel rijd weer prima.19 december 2020 om 19:30 #18402050Hallo,
Erwin is de naam en in het bezit van een Meriva B 2012 1.3cdti
Wij zitten met een gelijk soort probleem maar bij ons start de auto vooral slecht bij vochtig/koud weer. Als ie eenmaal loopt dan is er ook niks aan de hand en de rest van de dag start ie normaal. Maar vandaag keek ik even onder de auto. Daar zag ik het volgende. Het rode ringetje hangt los en waar dient het voor?
Graag een antwoord aub.
19 december 2020 om 19:39 #18402053Elke auto heeft dat, zo los, geen probleem.
19 december 2020 om 20:12 #18402059Dat hangt er gewoon voor de lol zekers. Daar geloof ik dus niks van. Ze gaan er echt geen ringetje zonder nut er zo maar los in hangen..
20 december 2020 om 08:53 #18402078Dat ringetje zit om diverse brandstofleidingen en verschilt van kleur om te markeren of het om een aanvoer, retour of ontluchtingsleiding gaat.
20 december 2020 om 11:46 #18402106:toppie:
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Daar heb ik wat aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.