Startonderbreker en turbotimer

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Startonderbreker en turbotimer

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208716
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Niet zozeer een probleem, maar gaat dit huwelijk lukken en zo ja hoe voorkom ik dat bij het open gaan van de deur de turbotimer niet ineens van zijn sap beroofd word maar dat de startonderbreker er pas in komt als de op de turbotimer ingestelde tijd verstreken is?
      Deze zaterdag verwacht ik mijn pakje, althans de verkoper zei gister dat het vandaag op de post zou gaan :D

      #17464276
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Correctie, ik kreeg daarnet een mail dat het vandaag verstuurd is en dus hopelijk morgen al in huis is :wors

        #17464277
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          wat voor een start onderbreker maak je gebruik van, een van een alarm?
          op hoeveel punten wordt het circuit onderbroken?

          #17464278
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Ik zou het eerlijk niet weten, het enigste wat er bij aankoop op de auto bleek te zitten is een startonderbreker waar je zo’n “herkenningslipje” langs moet halen en voor zover ik heb kunnen zien geen overige alarm onderdelen. Waar deze precies op aangesloten is zou ik moeten kijken.
            Aan draden moet ik een grote rode, een kleinere groene en een blauwe draad verbinden met een 12v aansluiting (permanent neem ik aan), de accessoire stand en de contactstand.

            Verder gaan er een bruine en een paarse draad naar de handrem en wat er op het plaatje uit ziet als de ECU, en een lichtgrijze draad naar een kastje wat ik door gebrek aan taalkennis niet thuis kan brengen.

            Ik weet het, eerst een leesbare handleiding aanschaffen maar in afwachting daarvan moet ik het nog even doen met handen-en-voetenwerk.

            #17464279
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              dan wordt het lastig, je zal dan eerst moeten uitzoeken wat er precies onderbroken wordt.
              Zodra bijv. de brandstofpomp wordt onderbroken heb je al een probleem.
              Maar wat ik vermoed is dat alleen de zwart/rode draad (2,5MM2) ergens wordt onderbroken.

              #17464280
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Morgen ga ik de sensor loshalen om te kijken waar alles naartoe gaat dan weet ik meer.

                #17464281
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Bovenstaand probleem is inmiddels opgelost, nu bestaat er nog 1 probleem en de turbotimer werkt volledig zoals het hoort: het ABS signaal wordt onderweg opgevangen door een component met de aanduiding “P43 snelheidsmeter – elektronisch” voordat het verder gaat naar de tellerklok en een aantal andere dingen, mijn vraag is waar kan ik dit component kopen?
                  Ik heb bij Biesheuvel een laagfrequente pulsgever besteld omdat ik buiten het hoogfrequente signaal van de auto zelf heen moet om de snelheidsweergave van de turbotimer in orde te krijgen, alleen moet dit uiteraard wel op dezelfde manier omgevormd worden.

                  #17464282
                  InjectTheVenom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2004

                    Niemand :o

                    #17464283
                    Powercorsa
                      Lid sinds:
                      26 October 2007

                      ik zou je het niet durven zeggen, wat zegt de leverancier van de turbotimer??
                      Heb je al eens contact met hun gehad?

                      #17464284
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        Ik heb contact gehad met de Nederlandse GReddy verdeler die me wist te vertellen dat Europese auto’s een hoogfrequent ABS signaal hebben waar dit bij Japanners laagfrequent is. Vervolgens werd ik doorverwezen naar Biesheuvel voor een oplossing van het probleem en daar zeiden ze dat ik een aparte pulsgever op mijn veerpoot erbij moet zetten.
                        Probleem is nu dat ik geen idee heb of ik stomweg de blauwe draad met een geschakelde plus moet verbinden en de bruine met de paarse draad op de turbotimer? In het bedradingsschema van de Calibra gaan beide draden eerst de ABS computer in waarna het als enkele draad verder gaat naar het dash en onderweg opgevangen word door een component met de aanduiding “P43 snelheidsmeter – elektronisch”, dus ik heb zo’n idee van niet…
                        Het zou zoveel fijner zijn als ik dit omslachtige proces niet hoef te doen en op de 1 of andere manier een omvormer los op de blauw/rode draad erbij kan solderen :hmmz

                        Je zult zeggen ezel hou toch gewoon het timergedeelte wat kan jou die snelheidsweergave schelen, nou ik irriteer me er gewoon aan als het niet volledig werkend is :vertag

                        #17464285
                        Powercorsa
                          Lid sinds:
                          26 October 2007

                          dan heb je een dezelfde ezel te pakken hoor…….. ben precies hetzelfde….. functie is een functie en die zal en moet werken… hahahaha

                          #17464286
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            Hehe ok dan.. momenteel zit ik er aan te denken om een weerstandje te kopen om het signaal ver genoeg de kop in te drukken, is dit een fatsoenlijke oplossing en zo ja hoeveel Ohm ga ik nodig hebben of moet ik de frequentie meten en daar een paar berekeningen op los laten?

                            #17464287
                            Powercorsa
                              Lid sinds:
                              26 October 2007

                              Een weerstand zal het signaal niet omzetten van HF (hoog frequent) naar LF (laag frequent).
                              Hiervoor zal je toch echt een speciale convertor nodig hebben welke het signaal van de auto omzet naar een begrijpelijke signaal voor je turbotimer.

                              Mogelijke oplossing:

                              Je zal dan dus eerst moeten uitzoeken hoeveel pulsjes de HF signaal bevat per omwenteling en hoeveel pulsjes het LF signaal bevat per omwenteling.
                              Dan zou je kunnen kijken hoe vaak het signaal gedeeld moet worden om uiteindelijke bij het LF signaal uit te komen (indien dit met eenvoudige elektronica op te lossen valt).

                              #17464288
                              tijgetje57
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2004
                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.