Startonderbreker Corsa B 1997

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Startonderbreker Corsa B 1997

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367577
    robertzoneopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2009

      Hallo allemaal,

      Na een aantal jaren genoten te hebben van mijn corsa was de roestduivel toch zover doorgeslagen dat deze helaas gesloopt moest worden..

      Nu wou ik in stijl afscheid nemen door mee te doen aan de autocross.. heb dus het hele dashboard eruit gesloopt.. helaas hierbij de aansluiting van het starten perongeluk gesloopt links naast het stuur..  Heb dit opgevangen door een startkast te monteren (pulsknop voor naar het startrelais), rechts zit rond het contactslot zelf nog de startonderbreker aangesloten (denk toch dat dit de onderbreker is?) verder is alles wel losgehaald op de zekeringskast na..  in principe alle schakelaars zijn er af..

      Nu wil alleen de motor niet meer aanslaan.. Zie ik wellicht iets over het hoofd? Heb hier al uren lopen turen naar de schema’s en draadjes en verbindingen maar kom er toch niet helemaal uit vrees ik.. :help:

      #18367590
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Je geeft eigenlijk zelf al wel een goede indicatie, je hebt als ik het goed begrijp een nieuwe startknop gemaakt en brengt dus niet meer de originele sleutel (met daarin een transponder) in de buurt van de leesring (welke je hebt zien zitten rond het uitende van het contactslot). Ik weet niet of je de tellerbak er nog in hebt zitten, maar je MIL gaat snel knipperen als je de wagen op contact zet zonder dat de startonderbreking eraf gaat.

        Je moet de leesring nog even controleren op de aansluiting (groen stekkertje volgens mij) en de originele sleutel eraan vast tapen of iets dergelijks. Of natuurlijk in het slot steken als dat nog gaat.

        Groet,

        Jasper

        #18367607
        robertzoneopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2009

          Hallo Jasper,

          Bedankt voor de reactie!

          De sleutel zit gewoon  in het contact. Dus dat kan het niet zijn.

          Ik heb het schema er inmiddels bij, alleen mis ik aansluiting ‘W’ in dit schema, Iemand enig idee wat deze doet? Heb hem nu op de constante plus aangesloten die met de hoofdschakelaar aan gaat..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.