Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › startmotor wel of niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2007 om 13:26 #17206410
Hoi
Bij onze tigra slaat de startmotor soms wel aan en soms ook niet. Als je dan goed luistert, en je draait de sleutel om ratelt tie heel zachtjes maar meer ook niet.
Kom je een uur later, start tie zonder probleem…..
het gebeurt dus heel spontaan, maar ik heb geen idee waar ik het in moet zoeken..
Ik heb de kabels op de accu al opgeschuurt, contact spray erop los maar helaas geen oplossing.
Misschien de startmotor zelf?
25 december 2007 om 11:07 #17379492Ja startmotor is niet lekker meer. Hang er gewoon een andere in. Kan je via onder wel bij.
Zo te horen pakt het rondsel de krans niet lekker.
25 december 2007 om 16:41 #17379493Ik heb inmiddels een startmotor geregeld.
Ik ga morgen de kabels op de startmotor opschuren/roest/corrosie vrij maken, en dan meteen een 5/6mm dikke extra kabel erop aansluiten zodat als tie het weer niet via het contact wil aanslaan rechtstreeks op de accu kan proberen.
Ik denk namelijk zelf dat het conctact blok o.i.d niet helemaal jofel is.
25 december 2007 om 17:41 #17379494Nee is gewoon de motor.
26 december 2007 om 18:41 #17379495Dank u!
Komt een nieuwe voor in de plaats. Net als de multi ribriem + geleide rol, diverse pakkingen, o-ring rubbertjes van de injectoren, 4 X gereinigde injectoren etc etc….
Nog ff een paar vragen:
Wat gebeurt m.b.t het mm lampje als ik:
Of de pakking van het gasklephuis-bevestiging-beugel dichtmaak?
Of de cil.kop ontluchtings-slang in een catch-can maak en de aansluiting op de aanzuigbuis afkoppel? (zodat er alleen ”verse” lucht aangezogen wordt)
Ik heb namelijk al de EGR een keertje geprobeerd dicht te maken via de ”dichte” pakking van een meriva (als ik het goed heb) maar dat ging niet goed, mmlampje aan en merkbaar verslechterde prestaties. (zover tie dat levert)
Maar ik kan om de half jaar het hele spulletje schoonmaken omdat tie fockin egr het inlaat traject vernaggelt/vervuild van binnen. En dat lijkt me minder, aangezien er zat vacuum slangetjes op/aanzitten
Ook loopt tie bijzonder hikkerig/stoterig stationair, met koude motor zelf bizar slecht lijkt wel of tie op 2 cilinder loopt. Als tie opwarmt is het al een stuk beter maar toch hoor je dat tie niet netjes ”rond” loopt snap je?
Vandaar dat ik ook de injectoren wil reinigen….. Of zou het de gasklep-positie sensor zijn?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.