Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Startmotor prima, maar draait niet ??? C20XE M2.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2010 om 16:32 #17708314
Beter dat het opgelost is:thumbup Ik heb die massa strippen ook liggen op het werk en thuis altijd makkelijk…
hopen dat ie het nu ook blijft doen en hulde natuurlijk voor die opel dealert
7 augustus 2010 om 10:19 #17708315origineel gepost door Vinci
Top!:thumbupEindelijk eens goed nieuws over een opel dealer!:P
Je kan inderdaad nul ohm meten omdat er een motor tussen hangt en een dynamo en god mag weten wat nog meer, maar inderdaad loopt er dan geen stroom… Zo’n meter is ook maar een domme kracht heh, zegt niet altijd even veel over de praktijk. Daarom naast doorpiepen ook altijd nog spanning op hetgeen wat spanning hoort te hebben meten….:vertag
Haha jah die opel dealer is ook echt top, de andere hier in apeldoorn ( bakkenes :puke ) is maar niks.
Inprincipe dacht ik als ik nul meet dan kan het niet anders zijn dat ik massa heb. Dat bleek ook wel het geval maar niet goed genoeg contact denk ik ?
Ook deed ik 2volt meten op de stuurdraad ( zwart/rode ) terwijl ik die niet deed schakelen met het contactslot… dat vond ik ook erg vreemd.
Toen een startkabel tussen het motorblok en de minpool van de accu gezet ( wie niet waagt die niet wint dacht ik toen ) en verrek sleutel om en draaien dat kreng van een startmotor :jerry toen wist ik zeker dat het in de massa moest liggen, daarop die massastrip vervangen en alles goed geschuurd en met de staalborstel bewerkt. En toen was alles weer prima
7 augustus 2010 om 10:22 #17708316origineel gepost door TheGeneral
Beter dat het opgelost is:thumbup Ik heb die massa strippen ook liggen op het werk en thuis altijd makkelijk…hopen dat ie het nu ook blijft doen en hulde natuurlijk voor die opel dealert
Jepjep ik vond het wel echt raar dat een normale automatrialenzaak die strippen niet eens had :’) Bij die opel garage praat je tenminste ook met de monteurs.. en niet met een magazijnmeester dan praat je tenminste met iemand met verstand van zaken ( niet dat alle magazijnmeesters niks van de techniek snappen maartoch )
7 augustus 2010 om 19:15 #17708317Dat scheelt wel als je magazijnmedewerkers spreekt met wat sleutel ervaring die weten tenminste waar je over praat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.