Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Startmotor doorgebrand – Welke startmotor moet ik hebben?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2015 om 19:23 #17271525
Komt het vaak voor dat een startmotor doorbrand?
Vandaag op de terug weg naar huis. Hoor ik bij het stoplicht een vreemd geluid en komt er ineens een beetje rook onder de motorkap uit. Meteen de auto aan de kant gezet en de motor uit gezet. Onder de motorkap kijken of ik iets kon zien. Maar alles zag er normaal uit. Het enige wat ik kon ontdekken was een vieze geur (koppelingplaten geur). Echt heel vies.
Daarom maar routemobiel gebeld. Na 30minuten wachten kwam routemobiel eraan.Deze vriendelijke meneer vertelde me meteen toen hij de motorruimte bekeek, dat het de koppelingplaten zijn. Ik oh wat raar. De meneer vroeg mij of hij de auto mag starten.
Ik vertelde meteen dat de auto geen storings codes aangeeft. Routemobiel verbaast hoe weet jij dan dat er geen foutcodes zijn. Heb jij dan een odb? Ik heb de meneer laten zien met de opcom dat er geen foutcodes aanwezig zijn. :thumb dus wilde de monteur de auto staren.
Monteur draait de sleutel om alles werkt op het dashboard alleen slaat de motor niet aan.
Er gebeurd helemaal niks. Je hoort alleen een paar klikken vanuit de motorruimte.
Daarop antwoordde de monteur. Dat is vreemd. Helemaal dood reageerde hij. Daarna vertelde de monteur we kunnen als laatste proberen om de auto aan te duwen. Ik ja hoor is goed. Ga maar zitten. Dan duw ik wel een stukje. Zo gezegd zo gedaan. Auto aangeduwd en wat denk je? Motor springt zonder problemen aan en loopt netjes stationair.De monteur vertelde meteen je start motor is doorgebrand. Pfff nog nooit van gehoord.
Ik natuurlijk de monteur bedankt voor alle moeite. De monteur vertelde me dat hij het geweldig vond dat ik eerst zelf de auto had uitgelezen. :DNu moet ik morgen met spoed op zoek naar een startmotor?
Is een startmotor makkelijk te vervangen? Kom je er makkelijk bij
(Ik heb een z22se motor)Tips voor startmotor vervangen.
17 april 2015 om 19:38 #18281547Nee kom je niet makkelijk bij zit aan de voorkant, zeker een brug nodig om te vervangen, heb er nog één liggen, mag je voor weinig overnemen.
17 april 2015 om 19:53 #18281548Bedankt voor de informatie. Kom je er niet bij zonder brug dan?
Als ik de voorkant opkrik en dan op 2x as steunen zet kom ik er dan nog niet goed genoeg bij dan.
Bedankt Voor je aanbod van de startmotor, maar ik moet het morgen hebben. Ik woon helaas niet in de buurt van jouw?
17 april 2015 om 20:06 #18281549Misschien dat het wel te doen is, bouten kom je wel kut bij, heb de mijne gedemonteerd toen de motor uit de auto was en alle aanbouwdelen eraf lagen.
Was ook een astra, maar je zal erbij een zafira niet beter(misschien wel slechter) bij komen.
18 april 2015 om 06:03 #18281550Bedankt voor de goede informatie. Ik ga dadelijk na 9:00 wat bedrijven bellen voor een startmotor. Ben wel erg geschrokken van de prijzen van een startmotor.
Ik dacht dat je die had voor een paar tientjes maar dat valt vies tegen. :fy1 Hopelijk vind ik vandaag een goede startmotor die niet al te duur is zodat ik vandaag de startmotor kan monteren.18 april 2015 om 06:33 #18281551Ik ben nu zoekende naar een nieuwe (andere) startmotor. Maar kom steeds verschillende types tegen als ik op verschillende site online kijk op kenteken.
Welke is nu de juiste startmotor voor mijn Z22se?bijvoorbeeld gegevens wat ik vind op verschillende sites;
1- Startmotor 0 986 019 840 – BOSCH
0 986 019 840 Vanaf chassisnr.: 22012029 Vanaf chassisnr.: 25005805 Vanaf chassisnr.: 28038499 Vanaf chassisnr.: 1H031121 Ruilartikel: Startvermogen: 1,4 kw
Spanning (V): 12 V.2- Startmotor 0 986 023 250 – BOSCH
0 986 023 250 Tot chassisnr.: 22012028 Tot chassisnr.: 25005804 Tot chassisnr.: 28038499 Tot chassisnr.: 1H031120 Ruilartikel: Startvermogen: 1,8 kw Spanning (V)
:12 V.3- ELSTOCK Startmotor / Starter
Spanning (V): 12 V, Startvermogen: 1 kw, Aantal tanden: 9 , Aantal gaten voor montage: 2 , Aantal draadboringen: 0 , Flens Ø: 75 mm, Lengte 1: 145 mm, Lengte 2: 28
mm, Klem: M8 , Stekkeruitvoer.-ID: M5 , draairichting met de klok mee , Lengte 3: 24 mm.4- ELSTOCK Startmotor / Starter
Spanning (V): 12 V, Startvermogen: 1,7 kw, Aantal tanden: 11 , Aantal gaten voor montage: 2 , Aantal draadboringen: 0 , Flens Ø: 75 mm, Lengte 1: 165 mm,
Lengte 2: 30 mm, Klem: M8 , Stekkeruitvoer.-ID: M6 , draairichting met de klok mee , Lengte 3: 245- MAGNETI MARELLI Startmotor / Starter
Handelsnummer: MSN2801 Motorcode: Z 22 SE , Spanning (V): 12 V, Startvermogen: 1,8 kw, draairichting met de klok mee , Aantal tanden: 11
Minimale hoeveelheid: 1Als ik het goed bekijk zie ik alleen een verschil van startvermogen. En aantal tanden? Maar kan me iemand vertellen welke de juiste startmotor is voor mijn
Z22se motor? Wil namelijk de juiste startmotor hebben maar de prijzen verschillen erg tussen de startmotors. :fy118 april 2015 om 06:59 #18281552Passing is hetzelfde.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 april 2015 om 15:30 #18281553Is Contact slot niet kapot.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 april 2015 om 21:04 #18281554Bedankt Wim-v6. Dat kregen we ook meteen te horen toen we vanochtend een nieuwe startmotor hebben opgehaald. We hebben het contactslot nagekeken maar hebben niks kunnen ontdekken. Het bedrijf adviseerde om ook meteen het elektrisch gedeelte te vervangen. Maar dat moesten we bij de Opel dealer halen. Dus meteen naar de Opel dealer gereden. Komen we daar aan krijgen we te horen dat op zaterdag tijdelijk geen magazijn open is i.v.m. nieuw systeem. Dus kon ik het vandaag niet halen. Daar even met een Opel monteur gepraat wat er allemaal gebeurd was. Vertelde de Opel monteur mij dat ik het beste de steurslot moest vervangen +/- 80 euro. Pffff. daar werd ik niet vrolijk van. Het is een bekend probleem het zou komen door warmte verschillen koud/warm. :fy1
De medewerker waar we een nieuwe startmotor hebben gekocht. Kon ons vertellen dat de startmotor mogelijk kapot is gegaan omdat ik een paar sleutels aan mijn sleutelbos had zitten. Door het gewicht kan namelijk de sleutel in het binnenwerk iets kapot maken waardoor het signaal opnieuw naar de startmotor word gestuurd en
dus tijdens het rijden weer gaat starten zeg maar. Want mijn startmotor was compleet helemaal doorgebrand namelijk. Zelfs de magneten waren helemaal weg gebrand.
Wat er nog van over was een kegelvormig voorwerp totaal niet meer herkenbaar.Zie foto’s;
De medewerker van het bedrijf heeft al veel meegemaakt maar dit waren ze nog niet eerder tegengekomen. :shock: :shock: :shock:
18 april 2015 om 21:21 #18281555Komt bij de Vivaro nogal eens voor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 april 2015 om 09:13 #18281546@Wim-v6, Ik heb inmiddels gister ochtend de nieuwe startmotor gemonteerd. En we hebben 2x getest en de auto gestart zonder problemen.
Terwijl de auto stationair draaide hebben we aan mijn sleutel zitten bewegen om te kijken of we daardoor nog een keer de startmotor zou laten
starten. Maar we hebben echt voorzichtig de sleutel iets naar boven,links,rechts omhoog,omlaag gedaan maar de auto bleef gewoon netjes stationair
draaien en we hoorde de startmotor niet nogmaals aanslaan. Dit heb op deze manier getest omdat mijn eigen monteur me dit had geadviseerd.Wat zou ik nog moeten of kunnen doen om te testen of alles in orde is. Ik heb namelijk nu 6maanden garantie op de startmotor. Maar het bedrijf vertelde mij
wel dat als de startmotor weer doorbrand en ze kunnen zien dat het toch het elektrisch gedeelte zou zijn dat het dan niet onder garantie zou vallen. Daarom hadden ze me geadviseerd om een nieuw elektrisch gedeelte meteen te monteren. Omdat het bedrijf denkt dat het de oorzaak is geweest. Ik heb er niet eerder iets over gehoord. Maar wat is nu wijsheid.Ik laat op dit moment de auto zo veel mogelijk staan. Maar Morgen moet ik gaan werken en dan moet ik toch echt mijn auto gaan gebruiken om te werken.
@wim-v6 wrote:
Komt bij de Vivaro nogal eens voor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 april 2015 om 19:45 #18281556Flink aan de sleutel rommelen.
Het kan ook op langere ritten voorkomen wanneer de slotschakelaar warm word.
Je kan hem ook preventief vervangen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 april 2015 om 14:50 #18281557@Wim-v6, Bedankt voor je nuttig informatie. Maar wat zou je me kunnen aanraden? komt het vaak voor dat het slotschakelaar defect raakt?
@wim-v6 wrote:
Flink aan de sleutel rommelen.
Het kan ook op langere ritten voorkomen wanneer de slotschakelaar warm word.
Je kan hem ook preventief vervangen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 april 2015 om 14:53 #18281558Ben heel blij met mijn nieuwe startmotor. Het enige wat me wel opvalt is wanneer ik de auto start dat mijn wijzers heen en weer gaan tijdens het starten?
Dus tankmeter vol op contact en tijdens starten gaat de tankmeter naar 0 stand. Als of je de auto uit zet zeg maar. Maar alles werkt voor de rest gewoon
goed. Gebeurd niet altijd maar meestal bij koude start.20 april 2015 om 15:47 #18281559Trekt meer stroom.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 april 2015 om 12:02 #1828156021 april 2015 om 12:17 #18281561Nieuwe accu plaatsen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 april 2015 om 18:47 #18281562Dus mijn accu is niet meer goed genoeg?
Zou het helpen als ik mijn accu laat testen om er achter te komen of mijn accu niet meer goed genoeg is?
6maanden geleden heb ik het Opel winter certificaat behaald. En toen was de accu nog in orde?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.