Start zelf opnieuw op :S

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Start zelf opnieuw op :S

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206977
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      heb weer problemen met de computer.

      Elke keer als ik een spel speel valt ie na een paar minuten weer uit…start ie zichzelf opnieuw op:wtf

      Laatste keer is er een ander videokaart en groter geheugen in gekomen.

      Wat kan ik doen?

      #17401415
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Spontaan rebooten is meestal een probleem van oververhitting.
        Controleer alle fans of probeer het eens met een open kast.

        Omdat je het nodige veranderd hebt moet je ook niet uitsluiten dat het daarin zit, vervang je geheugen voor de oude en zoek eventueel andere (nieuwere) drivers voor je videokaart

        #17401416
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Eerder deed ie het ok wel…met open kast doet ie het ook :S
          Heb zon programmatje dat je kan zien hoe warm alles word..

          maar wat is goed?

          #17401417
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Dat geeft ie aan…core..was dat?
            Dat lijkt me niet fris of wel?

            #17401418
            GH45T
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 July 2005

              Is je processortemperatuur. 54 graden kan hij normaal gesproken prima hebben, alleen zijn de temperatuursensers vaak behoorlijk slecht dus het kan goed zijn dat je er gewoon 20 graden naast zit te meten.

              En inderdaad, vastlopen onder spellen en dergelijke is vaak oververhitting. Al eens in de logboeken van je computer gekeken wat er misgaat? Automatisch opnieuw opstarten na fout uitgeschakeld?

              #17401419
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Hoe doe ik dat?

                #17401420
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Even in de configuratiescherm de eventviewer opstarten

                  #17401421
                  GH45T
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 July 2005

                    Start –> Run (of uitvoeren voor de Nederlandse versie) –> eventvwr.msc –> OK

                    En dan bij Systeem en Toepassing zoeken naar rode kruisjes en gele uitroeptekentjes. De meldingen hierin haal je weer even door Google heen en wellicht kom je wat verder.

                    Automatisch opnieuw opstarten uitschakelen:
                    Rechtermuisknop op My Computer, Properties, tabblad Advanced, knopje Settings onder Startup and Recovery, Vinkje bij Automaticly Restart uitvinken. Voor een Nederlandse Windows installatie moet je even zelf vertalen.

                    #17401422
                    boemboem
                      Lid sinds:
                      23 February 2008

                      mag ik eens vragen wat voor besturingssysteem en hoeveel geheugen je hebt?

                      na mijn upgrade van 2GB -> 4GB geheugen liep bij mij Windows Vista 64-bit ook vast als je wat zwaardere programma’s nam (vb spellen).
                      heb dat tot op heden niet op kunnen lossen –> draai nu vista 32, die herkent de 4GB niet, maar heb ook geen problemen…

                      dit was bij mij een upgrade van +2GB geheugen en nieuwe NVidia grafische kaart

                      #17401423
                      tim_j
                        Lid sinds:
                        4 February 2007

                        kan zijn dat je CPU koelblok te klein is.

                        je koelpasta kan verrot zijn.

                        kan zijn dat je pc in een te warme omgeving staat.

                        je airflow in de kast kan niet optimaal zijn waardoor de warme lucht op verkeerde plaatste blijft

                        #17401424
                        tim_j
                          Lid sinds:
                          4 February 2007

                          kan zijn dat je CPU koelblok te klein is.

                          je koelpasta kan verrot zijn.

                          kan zijn dat je pc in een te warme omgeving staat.

                          je airflow in de kast kan niet optimaal zijn waardoor de warme lucht op verkeerde plaatste blijft zitten.

                          #17401425
                          Kadett-E
                            Lid sinds:
                            8 January 2008

                            Uw voeding is niet sterk genoeg. Je zal heel rap merken dat het met een zwakkere video kaart wel werkt, omdat deze minder stroom vraagt.

                            Het kan ook goed zijn dat je de 6-pin connector niet hebt verbonden aan je grafische kaart. Maar als dit het geval is, start die meestal gewoon niet op. Maar sommige kaarten wel, dus hier kan je best een kijkje nemen.

                            #17401426
                            opelkadetje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 December 2004

                              ik ga ook voor te zwakke voeding..

                              #17401427
                              GH45T
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 July 2005

                                Zou kunnen. Een warme computer verbruikt overigens ook iets meer stroom dan een koude. Weerstand wordt iets hoger.

                                12 en 5 volt lijnen kun je makkelijk met een multimeter doormeten, althans de spanning. Zet je computer uit en pak een losse stekker zoals ze ook in je CD-rom etc. zitten, zo’n 4 pins molex. Hierin zie je 4 dus ook 4 draadjes, een gele, twee zwarte en een rode. De gele is 12 volt. De rode is 5 volt. Zet je multimeter op 20 volt gelijkspanning, steek de + van je multimeter in de gele aansluiting en de – van je multimeter in de zwarte kabel er direct naast. Zorg er voor dat je geen kortsluiting maakt want dan kom je misschien nog verder van huis. Nu je computer inschakelen en je kunt aflezen welke spanning er op je 12 volt lijn staat.

                                Voor de 5 volt idem dito, alleen nu de rode kabel met de zwarte er direct naast.

                                Marge wat je aan mag houden, hier zijn de meningen nogal verdeeld over, zelf houd ik normaal gesproken 10% marge aan maar veel mensen vinden meer dan 5% verschil op de 12 volt lijnen te veel. De meeste computers werken echter prima met 10% verschil op 12 volt lijnen. Het kan zijn dat ze naar onder afwijken maar het kan ook zijn dat ze naar boven afwijken. Beide duidt erop dat je voeding geen stabiele spanning kan leveren.

                                Er zijn ook nog 3,3 volt lijnen in computers, maar die zijn bij normaal gebruik zelden overbelast.

                                Is dit je te moeilijk, koppel dan tijdelijk bijvoorbeeld je DVD brander of iets dergelijks los en test hoe je computer dan werkt.

                                #17401428
                                Astraman
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2004

                                  origineel gepost door tim_j
                                  je koelpasta kan verrot zijn.

                                  Kan dat ook want mijn AMD die worden ook wel aardig aan de temperatuur de laatste tijd.

                                  #17401429
                                  GH45T
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 July 2005

                                    Koelpasta gaat normaal best lang mee, is alleen als je de koeler er vanaf haalt dat je eigenlijk nieuwe koelpasta moet gebruiken.

                                    Ben alweer een tijdje uit het echte die-hard overklokken van PC’s maar toen ik er mee bezig was werd Arctic Silver 5 heel veel gebruikt en stond toen aangeschreven als de beste koelpasta.

                                    Heb echt van alles gehad wat dat betreft, extreme luchtkoeling, waterkoeling, een waterchiller etc. Zeg maar het tunen van PC’s zo’n beetje. Na verloop van tijd ging het vervelen.

                                    Maar goed, terug ontopic, koelpasta kan verrot zijn, maar komt niet zo heel vaak voor.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.