Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Start soms niet als hij warm is.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2012 om 11:28 #17253186
Ik heb een probleempje met mijn B Corsa 1.0 uit 1999. Als hij warm is en ik hem neerzet om daarna weer weg te willen, wil hij soms niet meer starten. Als hij eenmaal afgekoeld is start hij weer prima en tijdens het rijden merk ik niets vreemds. Een tijdje terug zijn de lmm en de stationair regelaar vervangen. De oude lmm bleek nog goed te zijn omdat hij na vervangen nog steeds stotterde en ik heb hem vervangen voor een origineel Bosch exemplaar en niet e.o.a. japjong ding. Na het vervangen van de stationair regelaar rijdt de auto weer perfect. Ook heb ik toen alle slangetjes en het gashuis schoongemaakt.
Weet iemand misschien wat het kan zijn? Het oranje lampje gaat ook niet branden en de motor gaat ook goed rond tijdens het starten.27 november 2012 om 12:05 #18078524Misschien lambda sonde? Als die verkeerde waardes geeft, dan kan er te veel benzine worden ingespoten en verzuip je hem een beetje.
Wat ook kan helpen is om niet met volgas te parkeren, dus gewoon kwart gas tijdens het parkeren en dan kkg even stationair laten draaien voor je hem afzet. Zo komt er geen overtollig benzine overal.Slaat hij moeilijk aan als die warm is, dat de startmotor hem een paar keer moet rondgooien en dan komt die een beetje op gang?
27 november 2012 om 13:15 #18078525Even stationair laten draaien doe ik eigenlijk altijd voor ik hem uitzet. Ook geef ik tijdens het rijden nauwelijks gas en doe graag aan freewheelen (geen gas geven war niet nodig en veel remmen op de motor). Ik rijd echt verschrikkelijk truttig met deze auto omdat gas geven toch geen zin heeft.
Als hij gewoon aanslaat als hij warm is, slaat hij net zo aan als bij de koude start. Hij gaat een x aantal keer rond en slaat aan. Als hij niet wilt startten, dan kan je doorstarten tot je een ons weegt maar er gebeurt niet, behalve dat de startmotor rond gaat. Ook contact uit pedaal onderin en dan starten wil niet helpen. Meestal helpt dat wel als je hem verzopen hebt is mijn ervaring.
Misschien toch even langs de garage en dan hopen dat er een foutcode in de computer staat?28 november 2012 om 13:59 #18078526Hmm, dan kan lambda sonde kapot zijn.
Als je geen motormanagement lampje hebt zien branden denk ik dat er geen foutcodes in staan maar wie weet.
Met opcom kan je wel waardes van lambda sonde uitlezen, misschien is naar de garage gaan niet zo’n slecht idee of iemand van het forum met een opcom?29 november 2012 om 16:19 #18078527Krukassensor kapot, deze gaan wel vaker bij deze 1.0 12V en 1.2 16V motoren.
Als er weinig gang in zit, zou je eens de LMM kunnen vervangen voor een origineel nieuw exemplaar.
heb laatst van een kennis zijn 1.0 12V de LMM vervangen, dan merk je echt dat die dingen nog verrotte vlot zijn voor een 1liter 3pittertje..
willem
29 november 2012 om 23:02 #18078528Zit er origineel dan geen Bosch in? Toen de auto nog reed, reed hij gewoon zo als hij zou moeten. Geen gesputter of wat dan ook.
Vandaag stopte hij er helemaal mee. Als hij startte dan viel hij binnen 10meter weer uit en hij staat nu bij de garage. Waarschijnlijk is het de brandstofpomp die dienst weigert. Filter is net een half jaar oud.
1 december 2012 om 00:23 #18078529Ja zit Bosch in.
Ik meldde alleen als ie niet vlot is, dat dat meestal aan deze Luchtmassameter licht.
zo’n 1.0 12V is zeker niet traag namelijk! dat heeft mij verbaasd toen ik eens een nieuwe voor iemand had gemonteerd..
Willem
1 december 2012 om 09:49 #18078530Oké, mooi, ik dacht al dat ik toch weer eens de verkeerde had gevonden. Er is namelijk gewoon weer een nieuwe Bosch in gekomen. Dat die auto niet doorrijdt komt in dit geval dan meer door de bestuurder. Ik schakel altijd voor de 3000rpm op en heb nooit haast. Die 30sec die je dan wint op een rit kan mij gestolen worden.
Gister de auto weer opgehaald en hij deed het de hele rit weer goed. Hopen dat hij dit nog een hele lange tijd volhoudt en ik weer vele zuinige kilometers kan karren.Bedankt voor de reacties heren :thumb
1 december 2012 om 17:45 #18078531ik doel bijvoorbeeld meer met de snelweg op rijden en zo, dat is heel goed te doen (ik heb er zo’n hekel aan he, als mensen met 60 tot 80 de snelweg op gaan terwijl je daar met tussen de 100 en 130 aan komt kachelen >> Geef gewoon gas, er zijn bijna geen auto’s meer die niet met 100 in kunnen voelgen op een normale oprijstrook)..
bij the way, langzaam optrekken kost meer brandstof als vlot naar de snelheid toe rijden (uiteraard niet race, maar vlot optrekken kost minder (geleerd bij een Het nieuwe rijden Cursus en ja, het werkt)
Willem
4 december 2012 om 11:11 #18078532Invoegen doe ik ook zelden onder de 100!! Ik heb net als jij er ook een hekel aan als mensen dat doen.
Nou… De Corsa deed het weer voor ongeveer 40kilometer en vanochtend stopte hij er weer mee tijdens het rijden. Maar goed dat ik vroeg vertrokken was, want ik moest bijna een half uur lopen voor ik aan het werk was. Toen ik gevraagd had of ik met de pauze naar huis mocht, en ik weer bij de auto was, startte deze ook weer gewoon en reed ook prima. Ze staat nu weer bij een garage die dichtbij was. Wilde niet het risico nemen dat ik op een weg stil kwam te staan waar ik niet even snel af kon of nog erger: De brug bij Rhenen..
5 december 2012 om 20:03 #18078533Krukassensor al vervangen??
Willem
6 december 2012 om 15:42 #18078534Die is nu vervangen en ik hoop dat hij nu niet meer stilvalt. Ik had zelf nooit bedacht dat dat ding via via een signaal naar de pomp zou geven dat hij moet gaan draaien. Ik dacht eerder dat hij dan niet weet wanneer hij moet vonken, maar de injectie heeft natuurlijk ook info nodig om in te spuiten :hmmz :hmmz
7 december 2012 om 13:27 #18078535Ik had last van soortgelijke problemen… krukassensor is toen vervangen, waarna het bij mij volledig opgelost was. Komt bij jou ook goed ;)
7 december 2012 om 14:10 #18078536Alles gaat uit van deze Krukassensor..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.