Start probleem (opgelost)

Forumindex Forums Modellen Corsa Start probleem (opgelost)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18375270
    Lime0347
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2020

      Pech gehad met mijn Corsa D.

      En ik wilde even delen hoe dit is opgelost. Misschien als je zoekt op dit forum, dat je hier iets aan hebt. Vandaar dat ik het maar even deel.

      Het probleem:

      Na het installeren van een aftermarket radio, wilde mijn geliefde Corsa D niet meer starten.

      Alles werkte, centrale deurvergrendeling, lampen enz. Alleen bij het omdraaien van het contactslot, helemaal niets.

      https://youtu.be/edD4kAp5SI4

      Nu dacht ik dat het er aan lag dat de spanning van de accu was geweest. En dat hierdoor mijn boordcomputer van slag was. Dus ik was redelijk in paniek.

      Ik heb toen gezocht op dit forum. En las enkele goede berichten over iemand, liviu2004, die wel eens boordcomputers uit heeft gelezen en gereset. Hem maar eens een pm gestuurd. Volgende ochtend al bericht op Whatsapp van hem.

      Ik had het filmpje naar hem gemaild. En na wat heen en weer appen, kon hij al een diagnose stellen. Accu leeg!

      Oorzaak was dat ik de avond ervoor een half uur in de auto heb zitten zoeken. Hoe ik de tijd en datum kan instellen. Zonder een originele radio. En toen had ik dus blijkbaar de lichten laten branden. Lekker slim :negative:

      Aan de startkabel gehangen. En weer starten en lopen. B-)

      Liviu, nog geweldig bedankt voor de spontaan geboden hulp.

      Je hebt weer heel wat goede karma punten verdiend kerel. :good: :yahoo: :toppie:

       

       

       

      #18385038
      Rick Hart
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 August 2020

        @liviu2004

         

        ik werd door een moderator naar u verwezen opdat u wellicht zou kunnen helpen

        “Ook ik heb alle berichten hier over het display topic gelezen MAAR mijn probleem staat er dus niet tussen

        HELP!!!

        Ik heb sinds kort weer een Opeltje en ook mijn radio geeft “display safe” aan

        Ik heb “AS” en “power” knoppen op alle mogelijke manier zoals hier voorgesteld geprobeerd maar hij gooide de radio vervolgens in: niets,  mute, uit, aan en andere zender mode.

        Ik heb de code van/voor de radio maar kan hem dus nergens invoeren

        Wie weet er een oplossing of kan ik er gewoon een andere radio in donderen?”

        Ik kreeg daarna een reactie over CANBUS en nog 2 termen waarop ik heb gereageerd of dat bij een garage moet gebeuren en dat ik een Corsa Twinport 2005 heb.

        Heeft u advies of een idee?

         

        #18385161
        Lime0347
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2020

          Hoi Rick,

          Beetje late reactie. Maar beter laat dan nooit. Ik zou als ik jou was Liviu van dit forum even een persoonlijk bericht sturen. Denk dat hij je het beste kan helpen. Bij mij reageerde hij de volgende dag al. En van wat ik hier op het forum heb gelezen, kan hij ook aan de gang met zo’n programmeer kastje enzo. Ik had geen probleem met mijn nieuwe radio. De accu was bij mij gewoon leeg. Gr Emil

          #18385162
          Lime0347
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2020

            Rick,

            Verder klinkt het probleem wat jij hebt meer als een radio die van slag is. Ik heb hetzelfde probleem als jij beschrijft een keer gehad in een andere auto. Het gebeurde toen ik met USB een smartphone aan de radio probeerde te verbinden. Hij ging toen continu schakelen om de goede modus te vinden. Wat daar de oorzaak van is, kan ik je helaas niet vertellen. Wellicht kan iemand anders in dit forum hier uitsluitsel over geven, heren/dames? Maar als je auto gewoon start en je display van de radio gewoon iets laat zien, dan werken ze in ieder geval allebei. Is het een originele radio die bij de auto zat? Of een aftermarket? Tip: maak een paar foto’s of een filmpje met je smartphone. Maakt vaak een hoop meer duidelijk. Verder zou ik nog willen adviseren even goed in het topic over radio’s inbouwen te lezen. Daar staan een hoop problemen die bij het inbouwen van een radio komen kijken. +YouTube is echt van onschatbare waarde.

            Gr Emil

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.