Start knop werkt regelmatig niet.

Forumindex Forums Modellen Mokka Start knop werkt regelmatig niet.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Gerard Scheers
    Deelnemer

beste allemaal,

ik heb een probleem met een Opel Mokka uit 2016 benzine thans 70.000 km

de motor wil sporadisch niet aanslaan tijdens het starten,m en het lijkt erop dat het zich steeds meer voordoet.

auto heeft keyless entry en doet het op beide sleutels.

Normaal zou het display aangeven dat de batterij van de afstandbedieng vervangen moet worden, heeft zich nog niet aangegeven ( eerder was dat wel zo , dus ik ga ervan uit dat die functie werkt ) maar voor de zekerheid de batterij vervangen  ( oude gaf 3 Volt aan en de huidige 3.3 volt nieuw aan op de spanningszoeker )

wat mij opvalt is als je het contact wil aanzetten alleen de radio en het handrem lampje wel gaan branden overige zoals olie-druk , koelvloeistof en overige normale waarchuwingen bij het aanzetten van het contact niet.  koppeling intrappen is ook noodzakelijk om te starten.

Hij geeft aan dat ik de koppeling moet indrukken wat ik ook doe !

je krijgt de auto wel weer aan de praat als je het contact weer uit en aanzet veelal meerdere keren. soms met lang de startknop indrukken waarna dan de rest van de lampjes in het dashbord aan gaan. handboek zegt dat ik de auto in z,n vrij moet zetten koppeling en rem indrukken sleutel in het bakje voor de bekerhouder moet leggen ( dit mocht de afstandbedienings batt leeg zijn ) soms direct daarna wel aanslaan soms moet ik dat een paar keer doe.

Auto rijdt voor de rest prima , en heeft op een defecte banden druk sensor geen klachten ( wordt 9 september as vervangen ) bij Profile.

Afspraak is gemaakt bij de Opel dealer om de auto uit te lezen ( kost gelijk al € 100 en dan wordt enkel maar gekeken naar de klacht een evt reparatie moet dan op een later tijdstip mogelijk volgen ) wachtijd om thans bij  Opel Dealer minimaal 10 dagen.

Zit er over te denken om de beide accu polen los te halen en die te verbinden met elkaar zodat het systeem zich mogelijk reset en de klacht eruit gaat. ?

iemand ervaring met bovenstaande klacht en weet een oplossing ?

ps. Geef mij maar een normale sleutel om te starten want dit is geen gedoe ! :negative:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.