Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › spruitstuk inwikkelen met uitlaatband
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2007 om 19:13 #17368552
Ik heb ooit gehoord dat de uitlaat sneller weg rot met die tape iemand hier ervaring mee? Het ziet er wel gaaf uit!
22 november 2007 om 19:24 #17368553ja opzich als je de tape niet behandeld met de te bestellen spray dat hij vocht vast zal houden. En de tape wordt misschien als je de hele uitlaatlijn in tapet niet echt heel warm meer naar mate je meer naar de uitgang toe gaat en dus zou het kennen zijn dat je uitlaat daar wat gaat roesten aangezien er vocht in de tape blijft zitten.
Op je spruitstuk lijkt me dit niet echt het geval aangezien hij daar altijd wel meer dan 100 graden wordt.groeten,
23 november 2007 om 12:20 #17368554Origineel gepost door RonaldV
Heeft die astra zo’n dun uitlaat systeem aan al die verloopbusjes te zien?Nou de uitlaat is niet dun maar de downpipe is zo dik, :jerry downpipe van 76mm verloop gaat naar 63,5
19 december 2007 om 17:13 #17368555@rallyastra dat spruitstuk van jou ziet er wel netjes uit zo,:wors
binnekort neem ik er even goed de tijd voor en wikkel mijn groep a spruitstuk ook even in, maar wat is dat spul wat je er op moet spuiten om het water af te stoten????kan je dat ook bij biesheuvel halen??(niet dat ik er in de regen mee ga rijden hoor:P)alvast bedankt groeten nick:cool:
8 januari 2008 om 17:34 #17368556nog mensen met leuke foto’s met ”gestoffeerde spruistukken”????:thumbup
binnekort zet ik er wat foto’s op van mij spagettispruitstuk,groeten nick:agent
8 januari 2008 om 20:42 #17368557Zo zat het bij mijn oude blokje:
Heb het er van de week vanaf gehaald, volgens mij had ik een asbestmasker op moeten zetten haha. Wat een stof kwam er vanaf… Omdat het hard geworden is, viel het op sommige plaatsen spontaan uit elkaar als je er even aan zat haha
Heeft er 2 jaar op gezeten en ging nu ook wel los laten, door het toch iets langs elkaar schuren en bros worden, begint het te scheuren / breken.
Maar spruitstuk was gewoon nog als ervoor hoor, nix geen roest…
Kopen? :P hehe
Je hoeft t trouwens nergens mee in te spuiten. Gewoon vochtig/nattig (niet doorweekt) maken als je het er omheen wikkelt, dan gaat het beter in vorm en kan je het strakker er omheen wikkelen… En dan is het goed :)
8 januari 2008 om 21:56 #17368558okee bedankt voor de tip:thumbup, wat voor spruitstuk heb je te koop dan?????
ik hoor het wel, je blok ziet er netjes uit trouwens.
groeten nick:cool:
9 januari 2008 om 15:24 #17368559nog ff over het nut van dat tape.
ik dacht dat sportieve uitlaatjes van dunner materiaal gemaakt werden omdat ze dan beter koelen (door rijwind) en dat een warm oppervlakte meer doorstroomweerstand geeft dan een kouder oppervlakte. dus dan zou het tog juist nadelig zijn?aan de andere kant, als je motorruimte minder warm wordt heeft dat natuurlijk een positieve invloed op de luchttemperatuur. en zal er meer lucht je motor in komen.
en je motor wordt mider snel overhit, das natuurlijk ook een voordeel.
maar de vermogenswinst word dan niet door je uitlaatgas gehaald maar dus door je koelere inlaatlucht.
iemand hier nog een reactie op? vooral op dat van de doorstroomweerstand bij warm/koud oppervlak.
10 januari 2008 om 08:51 #17368560Interne oppervlakte van de pijp boeit niet zo, aan de wand staat de lucht toch bijna stil. Als er maar geen opstakels in zitten, anders wordt het wel drastisch verstoord.
Warmere lucht heeft een groter volume, met dezelfde pijp zal de lucht sneller bewegen, wat dus de luchtafvoer uit de kop bevorderd.
Maar zodra de lucht uit de kop komt en zich afkoelt, neemt hij in volume af en past hij makkelijker door de pijp. Dus een voordeel zou je zeggen. Maar ja, snelheid neemt weer iets af, wel minder weerstand. Het is maar net hoe je het bekijkt.
De lucht gaat toch zo snel het blok uit, dat het amper tijd heeft om extra af te koelen in het spruitstuk, dus dan is het voordeel van minder warmte in de motorruimte veel groter…:)
origineel gepost door nl-tuning
okee bedankt voor de tip:thumbup, wat voor spruitstuk heb je te koop dan?????Origineel :P
origineel gepost door nl-tuning
je blok ziet er netjes uit trouwens.Thanx! Maar zag er netjes uit. Hij is helaas niet meer :(
Kga hem wel proberen te fixen, alleen zal die nooit meer de spec’s hebben die die op de foto had…
Nokkenassen, chip, sfi vervanger etc zijn verkocht… :)10 januari 2008 om 08:56 #17368561Maar hoe wamer de uitlaat hoe gladder de binnenkant word, wat weer resulteert in een beter afstroming van je uitlaatgassen:vertag
10 januari 2008 om 13:06 #17368562Niels,
Wat Erik al zegt de luchtstroming aan de wand is bijna 0. Een gladder oppervlak haalt niet veel uit, misschien even in de stromingsleer boeken kijken.:jerry
Never believe the sales man of the product.:P
Tuurlijk zal best wat schelen maar dit is nihil.
Verder ben ik met Erik mee eens dat meer voordeel geeft aan de koudere lucht die de motor aanzuigt.
10 januari 2008 om 16:00 #17368563dan zal het wel positief zijn als ik het zo hoor, ik vind het zowieso erg mooi en netjes staan, en het zal zeker mooi op me trottle bodie motor staan:thumbup
groeten nick
alle info is welkom:jerry
10 januari 2008 om 16:13 #17368564kachelwinkels, ik kwam laatst zoiets tegen.
je kent het wel even de stad in , ach das ook wel dik zon mooie kachel , de winkel ffe in en rondsneupen, toen hing daar ook van die hitteband, hiermee worden de afzonderlijke delen van de kachel mee afgedicht.
hoe breed ben ik ffe maar zal wel smaller wezen als de smalste die in de autowereld te koop is, prijs geen idee meer.
groeten
25 januari 2008 om 22:43 #17368565Hoi, trek een paar handschoenen en iets met lange mouwen aan als je gaat begingen met wikkelen want die tape gaat kriebelen zit iets van glasvezel ofzo in.
groetjes tana8 april 2008 om 16:54 #17368566origineel gepost door RonaldV
Niels,….., misschien even in de stromingsleer boeken kijken.:jerry
.
bestaan die boeken ja, waar kan ik die vinden?
leraar op school en leermeester in stage bedrijf nog om de reden van dit tape gevraagd. en die waren het er met elkaar over eens dat het tape de warmte, en daarmee de enegie zegmaar, in de uitlaat te houden, dus zorgen voor een hogere gassnelheid. dit heeft alleen het eerste stuk van de uitlaat zin, de 1e halve meter/ meter vanaf de kop.
koelere inlaatlucht: nee, als je hard genoeg rijd dan is de rijwind koel genoeg.
aldus leraar en leermeester.
8 april 2008 om 18:11 #173685678 april 2008 om 18:18 #17368568zie jij een uitlaat….
ik zie alleen een buis om de gassen omhoog te lijden….
8 april 2008 om 20:46 #17368569origineel gepost door nick1987
bestaan die boeken ja, waar kan ik die vinden?Technische opleidingen iig, maar of daar makkelijk aan te komen is als je de opleiding niet volgt. Maar een ISBN nummer is genoeg om t bij elke boekhandel te kunnen bestellen.
Waarschijnlijk BOL.com ook
Maar als je op Marktplaats op stromingsleer zoekt moet je ze ook vinden, toen ik ze verkocht stonden er iig nog meer op…Ik heb geen idee of ik nog ergens oude boekenlijsten heb :hmmz Wellicht wel oude dictaten, zou ik wel erg diep moeten gaan zoeken.
Weet niet of je het serieus bedoelde?origineel gepost door nick1987
dit heeft alleen het eerste stuk van de uitlaat zin, de 1e halve meter/ meter vanaf de kop.Het is ook voor het spruitstuk, die eerste meter.
origineel gepost door nick1987
koelere inlaatlucht: nee, als je hard genoeg rijd dan is de rijwind koel genoeg.De koudere inlaatlucht is zeker wel belangrijk in dit geval, die je vooral bij de start etc wilt hebben.
Tijdens het rijden koelt de boel idd wel, maar ook dat is niet zomaar te zeggen, dat hangt nog weer af hoe de werveling onder de kap is.
Dat is het zelfde dat mensen happers op de motorkap zetten, wellicht is op die plaats helemaal geen luchtstroming, of zelfs vacuum. En kan het de de werveling onder de kap negatief beinvloeden.
Maar goed, dat is niet iets waar wij ons druk over hoeven te maken. We hebben toch geen windtunnels, en die paar pk maken ook niet meer uit haha :)
21 juli 2008 om 17:18 #1736857021 juli 2008 om 17:18 #17368571origineel gepost door nick1987
Weet niet of je het serieus bedoelde? [/i]
ja ik bedoel dat wel serieus ja, ik ben net klaar met me opleiding. heb nu werk gevonden in een revisie bedrijf, en dar doen ze ook wel wat aan tuning, en ik wil me daar graag verder in verdiepen om daar later zelf wat mee te kunnen beginnen. dus alle boeken over tuning zijn welkom
21 juli 2008 om 18:24 #17368572Op marktplaats wordt geadverteerd door iemand die rollen witte uitlaatband te koop aan bied.
Heb er 2 van hem genomen (heb ik zeker weten genoeg :P)Als je lid bent van een motorforum dan krijg je een partij korting!
Ik heb klembandjes voor ashoezen die ik gebruik om het vast te zetten.
T ging mij meer om de warmte onder de motorkap wat te drukken. Het staat ook nog wel stoer/interesant dus dat is ook weer leuk meegenomen :P:P:cool:
22 juli 2008 om 21:30 #17368573origineel gepost door nl-tuning
kijk hier heb ik wat aan ,(moet het nou ook nog natgemaakt worden??)ik vind het erg mooi spul en je olie word ook niet zo warm he’:vertag want me 4na1 spruitstuk loopt vlak onder me carterpan door dus vandaar en het blok waarr ik het voor ga gebruiken is al racy genoeg dus dan maak ik het netjes ook:wors.bedankt voor de reakties:kewlpics meer tips zijn welkom:wors
groeten nick
even hier op terug kommen
hoeft niet is wel aan teradea je het veel straker om je pijp heen krijgt
b het met grafietpoeder gedekt is
en je eigen dus pikzwart maakt als je het niet doet
b2:P je eigen de tering krabt naderhand23 juli 2008 om 19:56 #17368574ahaha das ook niks dan die jeuk, het komt nu op me downpipe van me let motor die in me kadett gaat komen me corsa heb ik verkocht aan een goeie maat van mij(anders werd het een beetje veel werk)
voor de rest toppie voor al de reakties, en iedereen heeft er zijn eigen ideeen over dat is juist het leuke ervanking:
groetjes nick
26 oktober 2009 om 12:11 #17368575Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster. Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower. Heatshield Products is the only insulation company that offers two grades of exhaust and header wraps: standard and premium. Both grades withstand 1200°F continuous and 2000°F intermittent. Our standard quality wrap is available with regular or black “Vermiculite” coating and our premium wrap has a special heat coating which allows them to take 1200°F continuous. Exhaust wrap can be fastened with Thermal-Tie™, hose clamps, or wire.
– 1200°F continuous; 2000°F intermittent
– Increases horsepower
– Reduces under hood temperatures
– Protects other engine components
– All rolls 1/16″ thickAldus de verkoper praat van deze producten…
28 oktober 2009 om 23:44 #17368576oud nieuws bbq :sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.