Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › spruitstuk inwikkelen met uitlaatband
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2007 om 10:03 #17368502
Origineel gepost door seh power
je vergeet de msd vriend:vertag, denk dat ik ook maar msd en een ripchip in mijn cosworth hang, heb ik zeker wel 400 pk uit zon v6.groeten
:o da’s waar ook
14 november 2007 om 13:13 #17368503Origineel gepost door nl-tuning
kijk hier heb ik wat aan ,(moet het nou ook nog natgemaakt worden??)ik vind het erg mooi spul en je olie word ook niet zo warm he’:vertag want me 4na1 spruitstuk loopt vlak onder me carterpan door dus vandaar en het blok waarr ik het voor ga gebruiken is al racy genoeg dus dan maak ik het netjes ook:wors.bedankt voor de reakties:kewlpics meer tips zijn welkom:wors
groeten nick
nou mijn tape moest ik nat maken NOT SOKING WET. stond op de verpakking.
Het reduceert inderdaad veel straalwarmte ik kan mijn pijp gewoon vast pakken voor even en dat hoef je niet te doen zonder die tape. Op de verpakking staat ook een bepaalde spray die je er eigenlijk op moet spuiten. Hierdoor wordt de tape vocht/olie dicht en kan er dus geen olie in je tape lopen.. iets wat ik met trekkertrek wel gehad heb en mijn spruitstuk in de fik stond. Over het uitelkaar vallen heb ik nog geen klachten over. Bij de trekkertrek trekker zit het ook al een goeie 7 jaar erop, maar deze staat uiteraard niet jaar in jaar uit in weer en wind.
Ik heb het gekocht bij GT-autoparts in bergeijk.14 november 2007 om 14:57 #17368504Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door mayhem
lul niet zo uit je reet man, ik heb t gvd gevoeld met me klauwen..eerst die van youri beetpakken met draaiende motor en toen die van me eigen… die van youri kon ik vastpakken (niet te lang natuurlijk) en die van me eigen verbrande ik me klauwen direct aan..
isolatie is natuurlijk onzin… daarom hebbeb jullie thuis dubbelglas en glaswol onder t dak enzovoorts.. omdat isolatie nutteloos is.
dat jij 195 pk kweekt met een imitatie chip en een msd bobine is natuurlijk gruwlijk geloofwaardig:puke
Volgens mij ben jij een beetje eigenwijs. Het is simpelweg gewoon bedoeld nogmaals zoals ik al zei om de warmte in je UITLAATPIJP TE HOUDEN ,waardoor de gassnelheid omhoog gaat. Mischien weleens in een luchtballon gezeten, zonder warme lucht doet ie niet veel.
whahahahahahahahahahahaha
hij wil me tegenspreken maar geeft me gelijk?:hmmz
waarom denk je dat je thuis dubbelglas hebt? om de warmte binnen te houden, ja t is echt waar or.
en nu mag jij gaan raden…. wat gebeurd er als je de warmte in je uitlaat houd? goed zo ventje, t spruitstuk straalt minder warmte naar buiten uit, waardoor je temp onder de kap lager blijft.
raar dat een luchtballon niets doet zonder warme lucht… zal wel komen omdat warme lucht opstygt zou t niet?
14 november 2007 om 14:59 #17368505Origineel gepost door seh power
je vergeet de msd vriend:vertag, denk dat ik ook maar msd en een ripchip in mijn cosworth hang, heb ik zeker wel 400 pk uit zon v6.groeten
en dan ook enkel maar de bobine, vooral niet de kabels en 6al module erby doen;)
14 november 2007 om 16:10 #17368506wat!!!!!!!!! hebben ze ook snelle kabels en modules? waar kan ik die krijgen, zeker aleen in gendt:thumbdown
groeten
14 november 2007 om 16:18 #17368507ok dame’s….we gaan weer chilluh ;)
14 november 2007 om 16:40 #17368508het komt bij mij op me corsa(corsa topic) waar ik mee bezig ben(even tussendoor:P:P”mattig”)
en het ziet er mooi uit of het echt prestaties oplevert weet ik niet maar de hitte is wel minder en dat is wel een voordeel kwa olie en koelvloeistof temperatuur.allemaal bedankt voor de reakties, en niet zoveel ruzie maken he:P
groeten nick (meer tips zijn welkom)
14 november 2007 om 22:19 #17368509Origineel gepost door b-tuning
Over het uitelkaar vallen heb ik nog geen klachten over. Bij de trekkertrek trekker zit het ook al een goeie 7 jaar erop, maar deze staat uiteraard niet jaar in jaar uit in weer en wind.In de rally moet het wel vaak vervangen worden.
De dure, iets van 60 euro ofzo, gaat wel een paar rally’s mee. Maar met goedkopere lag het er na 1 weekend al vanaf.Dit wordt dan ook wel met band roodgloeiend tijdens alleen al het stationair warm draaien.
Op m’n Corsa ligt het er na 2 jaar pas af haha
Ligt er maar net aan hoe het gebruikt wordt… :)
15 november 2007 om 20:43 #17368510We moeten maar eens een inkoop aktie regelen……beetje forumkorting ergens vandaan halen;)
15 november 2007 om 21:12 #17368511het is zowieso erg mooi spul ik zal er eens wat pics van plaatsen als ik er mee ben begonnen (kan even duren)
groeten nick
16 november 2007 om 21:06 #17368512Was het al gezegd dat je met thermoband meer warme in je uitlaat houd ? :jerry De uitlaatgassen verwarmen je uitlaat zodanig dat de oneffenheden IN het materiaal van je uitlaat glad worden, hoe heter hoe gladder. Daardoor heb je beter doorstroom van je uitlaatgassen, waardoor je 2 PK winst kunt halen op een 16V motor.. Was dat al gezegd ? :jerry
16 november 2007 om 21:18 #173685132 hele PK’s, nou zeg, toppie!
16 november 2007 om 21:19 #17368514Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door mayhem
lul niet zo uit je reet man, ik heb t gvd gevoeld met me klauwen..eerst die van youri beetpakken met draaiende motor en toen die van me eigen… die van youri kon ik vastpakken (niet te lang natuurlijk) en die van me eigen verbrande ik me klauwen direct aan..
isolatie is natuurlijk onzin… daarom hebbeb jullie thuis dubbelglas en glaswol onder t dak enzovoorts.. omdat isolatie nutteloos is.
dat jij 195 pk kweekt met een imitatie chip en een msd bobine is natuurlijk gruwlijk geloofwaardig:puke
Volgens mij ben jij een beetje eigenwijs. Het is simpelweg gewoon bedoeld nogmaals zoals ik al zei om de warmte in je UITLAATPIJP TE HOUDEN ,waardoor de gassnelheid omhoog gaat. Mischien weleens in een luchtballon gezeten, zonder warme lucht doet ie niet veel.
ja dan krijg je wel pk’s kun je gaan vliegen net als een luchtballon :jerry dat moet ik ook hebben :thumbup
16 november 2007 om 23:16 #17368515Origineel gepost door m400
2 hele PK’s, nou zeg, toppie!Je wilt niet weten hoeveel race teams uitgeven aan de laatste 2 pk :vertag
18 november 2007 om 20:52 #17368516@rallyastra daar heb je zeker gelijk in:vertag:vertag
18 november 2007 om 21:22 #17368517het heeft vele voor delen zoals al gemeld hoe heter de gassen hoe beter de doorstroming en dus betere afvoer wat resulteerd in een vermogens toename van maarliefst 1%.
de warmte beperking onder de kap en daardoor een iets koelere inlaatlucht die dus daardoor iets meer zuurstof bevat wat ook weer beter is voor het vermogen.
maar er is voor sommige uitlaatspruitstukken ook een nadeel.
vooral dunne uitlaatspruitstukken kunnen daardoor te heet worden en van binnen weg smelten let daar dus ook op.
ik gebruik het vooral om de warmte onder de kap te verminderen.18 november 2007 om 21:22 #17368518Origineel gepost door rallyastra
Was het al gezegd dat je met thermoband meer warme in je uitlaat houd ? :jerry De uitlaatgassen verwarmen je uitlaat zodanig dat de oneffenheden IN het materiaal van je uitlaat glad worden, hoe heter hoe gladder. Daardoor heb je beter doorstroom van je uitlaatgassen, waardoor je 2 PK winst kunt halen op een 16V motor.. Was dat al gezegd ? :jerryik dacht 10 pk:o
18 november 2007 om 21:39 #17368519aha weer wat geleerd :D
vandaar dus die thermoband18 november 2007 om 22:53 #17368520denk je niet dat de warmte straling van een uitlaatspruitstuk in de motorruimte hetgeen is waar het voornamenlijk om te doen is :jerry
19 november 2007 om 15:49 #17368521Het is een groep A uitlaatspruitstuk die lijkt me niet te dun:P maar ik ga er binnekort aan beginnen er gaat 2.40mtr per uitlaatdeel op en dan het geen nog waar de 4pijpen bij elkaar komen dat is 9.60mtr band dus dan kom ik totaal uit op zn 12 meter band:D dat is een aardig stuk he’
groeten nick
19 november 2007 om 17:22 #17368522Origineel gepost door m400
2 hele PK’s, nou zeg, toppie!Je antenne inschuiven
en je ventieldopjes afvlakken helpt ook ;):jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
19 november 2007 om 18:36 #17368523Origineel gepost door nl-tuning
Het is een groep A uitlaatspruitstuk die lijkt me niet te dun:P maar ik ga er binnekort aan beginnen er gaat 2.40mtr per uitlaatdeel op en dan het geen nog waar de 4pijpen bij elkaar komen dat is 9.60mtr band dus dan kom ik totaal uit op zn 12 meter band:D dat is een aardig stuk he’groeten nick
Wil je dag niet verpesten maar maak daar maar 20 tot 25 meter van :vertag ga je niet redden met 12 meter
19 november 2007 om 18:58 #17368524Kan die hitteband ook gebruikt worden op een C20let?
Of heeft het een nadelig effect?MfG
Gunni19 november 2007 om 19:35 #17368525Nee het kan zelfs op een dumptruck :jerry
19 november 2007 om 19:40 #17368526@rallyastra ik heb 15mtr en het is een uitlaatspruitstuk van een corsa a he’ een 4 naar 1.
ik heb alles opgemeten en kwam daar op uit;) maar ik heb een rol van 15mtr.
groeten nick en bedankt voor de tips:thumbup:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.