Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › spruitstuk inwikkelen met uitlaatband
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2007 om 16:13 #17206253
Hee hallo ik vraag me af of er hier mensen zijn die mij wat tips kunnen geven hoe ik het best en het mooist me groep a uitlaatspruitstuk in kan wikkelen met uitlaatband????
het is de breede band bij biesheuvel vandaan, is dat te lijmen ivm de hitte?????????dat het mooi strak blijft zitten???wie oh wie ken me helpen:jerry.
groeten nick:cool:
13 november 2007 om 16:16 #17368478heej
ik heb het zelf op mijn spruitstuk zitten. Ik weet zo de naam niet meer van het spul, maar was opzich makkelijk aan te brengen.
je moet het even wat nat maken en dan omheen wikkelen.
Ik heb het vast gezet met lasdraad. als je het goed vasttrekt gebeurd er eigenlijk niks mee. Het witte/licht gele gaat er wel vanaf. bij mij is het nu grijsgroete,
Meindert13 november 2007 om 16:21 #17368479oh okee kijk eens aan, ja over natmaken had ik al wat gehoord ja,
en dan onder het blok waar het uit het zicht is vast zetten en vanaf boven strak naar beneden draaien??heb je er misschien een foto van?:kewlpics
alvast bedankt:P.
groeten nick
13 november 2007 om 17:38 #17368480Ik heb paar slagen dubbel eromheen gedaan, en toen met ijzerdraad een soort krammetjes gemaakt, en die er helemaal doorheen gestoken. Blijft goed zitten. En helemaal aan het eind heb ik er een grote slangeklem omheen gedaan omdat je dat daa toch niet ziet
13 november 2007 om 17:40 #17368481wat is het voordeel van dit band? en wat kost zoiets?
13 november 2007 om 17:43 #17368482Straalt veel minder warmte uit dus de temperatuur in de motorruimte blijft veel lager, en bij mij hangt het uitlaatspruitstuk bijna tegen de radiateur aan dus die word nu ook beter afgeschermd. Rolletje was volgens mij 50 euro
13 november 2007 om 17:47 #17368483
mijn was meen ik 5cm breed en kost 57 euro op rol van 15m.
voordelen zijn minder straalwarmte, hogere uitlaat temperatuur. Gebruik het met trekkertrek vooral om de energie in je uitlaat te houden en dus ook in je turbo te krijgen op mijn auto meer voor de looks en is gelijk netjes afgewerkt.groeten
13 november 2007 om 18:36 #17368484jah en nu ff nederlands: de temperatuur in de uitlaat zelf blijft constanter en wordt wat hoger. wat resulteert in een hogere gassnelheid.
13 november 2007 om 18:37 #17368485Maja ik geloof er geen ene zak van, tzal mischien interessant zijn bij endurance enz.. maar je krijgt er geen pk’tjes bij hoor:P
13 november 2007 om 18:52 #17368486lul niet zo uit je reet man, ik heb t gvd gevoeld met me klauwen..
eerst die van youri beetpakken met draaiende motor en toen die van me eigen… die van youri kon ik vastpakken (niet te lang natuurlijk) en die van me eigen verbrande ik me klauwen direct aan..
isolatie is natuurlijk onzin… daarom hebbeb jullie thuis dubbelglas en glaswol onder t dak enzovoorts.. omdat isolatie nutteloos is.
dat jij 195 pk kweekt met een imitatie chip en een msd bobine is natuurlijk gruwlijk geloofwaardig:puke
13 november 2007 om 19:07 #17368487Origineel gepost door mayhem
isolatie is natuurlijk onzin… daarom hebben jullie thuis dubbelglas en glaswol onder ‘t dak enzovoorts.. omdat isolatie nutteloos is.
.:o hij woont waarschijnlijk nog in een kartonnen doos …..
dat jij 195 pk kweekt met een imitatie chip en een msd bobine is natuurlijk gruwlijk geloofwaardig:puke
en niet te vergeten dat het gespoeld is met ??????…………..juist…..vaatwastabletten …..:jerry
ok. nu weer in de serieuze modes: Bart…je zou eens een bedrijf moeten bellen die dat band – beter bekend in de volksmond als glastape…glasfibertape GLASS LADDER TAPE – verkoopt en wat ze ermee doen …..termen zoals For wrapping steam, exhaust pipes and similar applications zullen genoemd worden of je kunt ook de vraag krijgen FOR WELDING & FIRE PROTECTION ???…of wil je Glass Fibre Rope ???
13 november 2007 om 19:13 #17368488en zon rol voor 50 euro is dus genoeg voor een spagettispruitstuk?
Wordt het een heel stuk minder warm onder de motorkap wat weer gunstig is voor m’n carbproject?13 november 2007 om 19:16 #17368489‘t wordt inderdaad een heel stuk minder warm onder de kap …….een heel stuk !!
13 november 2007 om 19:17 #17368490Dat moet ik hebben ja, tegen die tijd maar zon rol bestellen dan:D
13 november 2007 om 21:21 #17368491kijk hier heb ik wat aan ,(moet het nou ook nog natgemaakt worden??)ik vind het erg mooi spul en je olie word ook niet zo warm he’:vertag want me 4na1 spruitstuk loopt vlak onder me carterpan door dus vandaar en het blok waarr ik het voor ga gebruiken is al racy genoeg dus dan maak ik het netjes ook:wors.
bedankt voor de reakties:kewlpics meer tips zijn welkom:wors
groeten nick
13 november 2007 om 21:22 #17368492Origineel gepost door mayhem
lul niet zo uit je reet man, ik heb t gvd gevoeld met me klauwen..eerst die van youri beetpakken met draaiende motor en toen die van me eigen… die van youri kon ik vastpakken (niet te lang natuurlijk) en die van me eigen verbrande ik me klauwen direct aan..
isolatie is natuurlijk onzin… daarom hebbeb jullie thuis dubbelglas en glaswol onder t dak enzovoorts.. omdat isolatie nutteloos is.
Volgens mij ben jij een beetje eigenwijs. Het is simpelweg gewoon bedoeld nogmaals zoals ik al zei om de warmte in je UITLAATPIJP TE HOUDEN ,waardoor de gassnelheid omhoog gaat. Mischien weleens in een luchtballon gezeten, zonder warme lucht doet ie niet veel.
13 november 2007 om 21:26 #17368493195pk?
13 november 2007 om 21:39 #17368494hey bbg-krent:
je bent een aap eerste klas, in een ander topic zit je te zeiken waarvoor die hitteband goed voor is, en nu ga je zelf vertellen waar het voor is.
zeker zitten googlen.
groeten
13 november 2007 om 22:21 #17368495Origineel gepost door Fearless
en zon rol voor 50 euro is dus genoeg voor een spagettispruitstuk?
Wordt het een heel stuk minder warm onder de motorkap wat weer gunstig is voor m’n carbproject?Zoiets moet ik ook maar eens gaan halen :P of is er iemand die hier een spruitstuk van een 2liter16v kan omlassen voor op een 8v dan heb ik ook spagetti :jerry
14 november 2007 om 05:20 #17368496nou nou geen ruzie maken onder het vechten:angel
14 november 2007 om 05:23 #17368497Origineel gepost door T.I.M.
Origineel gepost door Fearless
Wordt het een heel stuk minder warm onder de motorkap wat weer gunstig is voor m’n carbproject?Zoiets moet ik ook maar eens gaan halen :P of is er iemand die hier een spruitstuk van een 2liter16v kan omlassen voor op een 8v dan heb ik ook spagetti :jerry
staat op MP een spag spruitstuk voor 175 euries
14 november 2007 om 05:23 #17368498Origineel gepost door T.I.M.
14 november 2007 om 05:23 #17368499Origineel gepost door T.I.M.
14 november 2007 om 08:58 #17368500Boven ook gewoon slangeklemmen nemen, een breder oppervlak is handig.
Zodra je de eerste keer start wordt het hard, met een berg rook en stank erbij, dus denk niet dat je blok in de fik staat haha. Maar daarna wordt t hard en dan schuurt t makkelijk kapot.
Onder je blok kan, maar inprinciepe niet op delen doen die in de wind hangen, dan gaat t sneller kapot. Maar wellicht valt t mee met straatauto’s. Je kan altijd ander isolatie onder je carterpan plakken, misschien een idee.
Het werkt iig wel :)
En in BBG Gent termen, wikkel je uitlaat t/m je einddemper in en je hebt 300pk uit je standaard C20XE :vertag
14 november 2007 om 10:01 #17368501je vergeet de msd vriend:vertag, denk dat ik ook maar msd en een ripchip in mijn cosworth hang, heb ik zeker wel 400 pk uit zon v6.
groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.