SprtsTourer Achterruitwisser vervangen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra SprtsTourer Achterruitwisser vervangen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18377297
    Pieter_01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 June 2020

      Weet soms iemand hoe ik mijn achterruitwisser kan vervangen?

      Ik heb namelijk op internet het volgende filmpje bekeken https://www.youtube.com/watch?v=N2qq64od3fI

      maar bij mij lukt het niet om de wisser verder van het raam te klikken, ik durf niet harder te klikken.

      Of hoe kan ik het anders doen?

      #18377432
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Heb je een foto van jouw wisser? Is die exact hetzelfde als in het filmpje?
        Wil je alleen het blad vervangen of de complete wisserarm?

        #18377480
        Pieter_01
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2020

          Het is juist dezelfde wisser zoals in het filmpje.

          Ik wil enkel het blad vervangen.

          Ik heb zojuist er een foto van genomen, maar ik weet niet hoe ik deze kan uploaden.

          O.K., het is me gelukt. Op de foto is te zien wat de maximum afstand is van het ruitenwisserblad. Nog verder kan ik het er momenteel niet af krijgen.

          Ruitenwisser

          #18377539
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Die van het filmpje lijkt toch anders te zijn. Als je kijkt uit hoeveel segmenten de arm is opgebouwd, tel ik bij jouwe één segment meer. Ik zie er ook geen Bosch op staan.

            Je zou eens kunnen proberen om het kapje boven de as (motor) los te wippen, misschien wil de arm dan verder.

            #18378987
            Pieter_01
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2020

              Sorry voor de late reactie!

              Ik heb pas vandaag enige actie kunnen ondernemen. Ondertussen heb ik een ruitenwisser gekocht maar deze past niet, dus volgende week moet ik me tot een vakman wenden. Nochtans is het een wisser van Bosch en bestemd voor een Opel Astra 30mm lengte.

              De ruitenwisserarm heb ik gedemonteerd en ontdekt wat de oorzaak is waarom ik de arm niet verder kon klikken. De oorzaak is een veer, zie foto.R_02

              Ik laat zeker nog iets weten!

              #18405372
              bouwkunde
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2021

                Hey,

                Gelukt ?

                Ik heb zelfde probleem. Ik krijg de arm niet omhoog om het wisserblad te vervangen.

                Moet ik iets doen aan die veer ofzo ? Want ik durf niet harder omhoog trekken omdat ik dan schade aan de arm vrees.

                Alle hulp is welkom :bye:

                #18405456
                Pieter_01
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 June 2020

                  Hallo,

                  Je moet het kapje dat boven de centrale draaiende as zit eraf halen.

                  Daaronder zit een moer die je met een ringsleutel van 13mm eraf schroeft, waarna je op een gemakkelijke wijze de ruitenwisser kan vervangen.

                  Sorry dat ik niet eerder deze oplossing op het forum heb gepost!

                  Succes ermee.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.