Sportkatalisator

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Sportkatalisator

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209207
    hhscum
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Heeft iemand hier ervaring mee???

      Ik ben toe aan een nieuwe uitlaat onder mijn astra F met LET, wil eigenlijk naar groep A aangezien ik nu nog met een standaard GSI uitlaat rij…

      Wil er en sportkat onder hebben maar wil geen gezeik met keuringen enz, in de zin van het moeten vervangen van de kat voor de keuring.

      #17471413
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ja ervaring heb ik er wel mee ja.

        Belangrijk is dat je een goede moet kopen en alles gelijk goed moet doen.

        Ik had er eerst 1 van een onbekend merk, maar die ging binnen 1 jaar verrot en had moeite om met een Phase 2 LET in de Corsa B door de APK te komen :fy1

        Nu heb ik er via Dutchpowertrading een HJS opzitten (ik wissel hem wel altijd voor de keuring om) die komt ZONDER problemen door de APK.
        Deze kostte me met nog wat spul erbij zo 400 euro.

        Ook qua keuze uitlaat zou ik het gelijk goed doen en het liefste gaan voor RVS van een goed merk.

        Simons heeft er 1 van staal en groep A kost rond de 450 euro.
        Lexmaul is ook goed en heeft ze vanaf 380.

        Ik zou persoonlijk wel de kat met flenzen maken, is toch makkelijker als hij ooit kapot gaat.

        MAAR ik zou hem dus wel wisselen, maar goed ik heb mijn kapotte sportkat leeggemaakt en die ertussen zitten :vertag

        #17471414
        hhscum
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De kans is groot dat ik een systeem op maat moet laten maken, aangezien er volgens mij geen kant en klare oplossingen zijn voor de astra f met LET..

          moet maar eens rustig kijken wat de mogelijkheden zijn..

          Ik had bij mathijssen die sportkat gezien neem aan dat dat wel een goede is.

          ik wil geen gezeik met dingen uitwisselen voor de keuring..

          #17471415
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Hoeveel cellen hebben die van HJS, Simons en Lexmaul?

            #17471416
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @HHScum neem voor die kat contact op met Dutchpowertrading.
              Die kat is van HJS 200Cells en beter dan de NONAMES van M-Tech. :hmmz

              http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&prods=1&mid=45
              En dan onder ng-Katalysatoren, universal.

              Daarnaast snap ik je bewering niet dat je een uitlaat op maat moet laten maken:hmmz
              Je neemt een Groep A systeem dan ben je er al bijna.
              Het enige wat opmaat gemaakt moet worden is de downpipe en het deel van downpipe naar middendemper ivm katalysator bevestiging.

              Groep A / 63mm doorsnede is echt zat voor een LET tot Phase 3 hoor :sleeping

              En ook al wil je geen gezeik met wisselen van de kat bij keuringen, dan nog zou ik hem met flenzen nemen. Een kat heeft echt niet het eeuwige leven, zeker niet als je LET ook nog gechipt is en flink gebruikt wordt :P Flenzen wisselt een stuk makkelijker dan alles weer los snijden en vastlassen :sleeping

              #17471417
              hhscum
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Corsa gsi,

                Ik snap dat een groep A volstaat, maar zoals je zelf al zegt moet deze wel aangepast worden, dat idee van die flensen is niet gek daar was ik zelf nog niet op gekomen.

                Ik heb nog een originele downpipe liggen dus voor een groot gedeelte ben ik er met een groep A en een sport kat..

                Waar ik meer op doelde met mijn vraag was, werken die sport kats goed, zodat ik wat dat betreft zonder problemen door de keuring kom!

                #17471418
                InjectTheVenom
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2004

                  Of je er zo mee door de keuring komt was ik ook wel benieuwd naar… wat ik me ook nog afvroeg is hoeveel cellen een standaard Opel katalysator heeft?
                  Voor mijn auto moet ik in de toekomst nog een leuke uitlaatlijn samenstellen die een leuk geluidje produceert en goed is voor het vermogen, dus wat achtergrondkennis is natuurlijk nooit weg zodat je beslagen ten ijs komt :)

                  #17471419
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Sportkats zijn ook metaal kats, en niet van keramiek zoas standaard catalisatoren. Ik bouw er meestal 100 cellen kats onder. Die zijn voor Astra’s F goed genoeg, vanaf 97 zou ik een 200 cpi nemen. Ik bouw ook complete uitlaat systemen in RVS. 1000 euro incl. sportkat.

                    #17471420
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Met de noname 100cells kwam ik niet door keuring met de LET.
                      Met de HJS 200cells wel zonder problemen.

                      1000 euro is nette prijs voor uitlaat met flenzen en 100cells sportkat :wors

                      #17471421
                      hhscum
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ok ik moet dus in ieder geval een 200 cells kat hebben.

                        Er moet nog wel meer gebeueren aan mijn wagen maar, ben bang dat voor de keuring zeker de uitlaat op het programma staat.

                        Moet ook nog diversen olie keringen laten vervangen, maar dat was volgens de keuringsmeester geen afkeur bij de APK.

                        #17471422
                        robbyrood
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2006

                          Ik had een 100 cell HJS van EdS eronder met een Let en had een 0,5 % ook bij 3000tpm.

                          #17471423
                          Maus010
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Met een 100cells van Mtech komt mijn tigra standaard niet door de CO meting.

                            Ik moet dan altijd mijn bougies (bosch F6DTC) vervangen door standaard bougies.
                            Dan komt hij net door de meting. Vraag me niet waarom :P

                            #17471424
                            robbyrood
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 February 2006

                              Andere warmte graad…:P

                              #17471425
                              hhscum
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Maar wat is dan wijsheid????een 200 cells kat of andere bougies??

                                #17471426
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Jij koopt toch nu alles nieuw wat die uitlaat betreft, dan zou ik er persoonlijk gelijk een 200cells onderzetten.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.