[Spoedadvies!] Nieuwe stoelen zonder airbag

Forumindex Forums Modellen Astra [Spoedadvies!] Nieuwe stoelen zonder airbag

Stoelen aanschaffen of afwachten?

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • A. Aanschaffen0%0 votes
  • B. Afwachten100.00%1 vote
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372143
    Edwin Bloemberg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2019

      Dag mensen,

      Ik heb voor morgen een afspraak staan voor nieuwe astra G sportstoelen via mp. Mijn huidige stoelen zijn versleten, maar hebben wel zijairbags, de nieuwe niet. Ik wil graag om advies vragen:

      a. Raden jullie mij aan om nieuwe stoelen te halen (moet er ver voor rijden) terwijl er geen airbags in zitten. Is een melding dmv een opcom op te lossen of komt hier meer bij kijken?

      b. Raden jullie mij aan om af te wachten, zodat ik stoelen vind die wel zijairbags hebben (en is dit ook daadwerkelijk veiliger?)?

      Ik heb al gezocht naar soortgelijke onderwerpen, maar kon er nog niet echt een goed antwoord uit halen. Ik neem ieders advies graag aan!

       

      Mvg,

      Edwin :bye:

      #18372146
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Airbags kun je niet uitschrijven, je kunt ze wel overzetten in de nieuwe stoelen.

        #18372154
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          [quote quote=18372146]Airbags kun je niet uitschrijven, je kunt ze wel overzetten in de nieuwe stoelen.[/quote]

          Je kan er wel een weerstand inzetten zodat de auto ‘denkt’ dat de airbags aanwezig zijn.

          #18372155
          Edwin Bloemberg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2019
            • [quote quote=18372146]Airbags kun je niet uitschrijven, je kunt ze wel overzetten in de nieuwe stoelen.[/quote]

            Is dit gemakkelijk te doen? Ik heb niet bepaald twee rechterhanden als het om dit soort dingen gaat. :unsure:

            #18372156
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Als je niet veel van zulke systemen afweet zou ik er niet aan beginnen. Als je er wel aan gaat, de weerstand ik 2,7 ohm geloof ik.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.