Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › SPOED!! Tips gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2012 om 18:28 #17243518
Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een auto gevonden die mij valt.
Een vectra B1 v6 uit 1998.
Ongeveer alle opties die ik zocht, en binnen het budget.
Maar ik ben dus niet thuis in de Vectra’s en al helemaal niet op motortechnisch gebied.
Is er dus iemand die me snel wat tips en trucs kan geven voor de aanschaf van een B1 v6???
Ik hoop dat een vriend meekan, die monteur is.
Maar als dat niet zo is moet ik het dus zelf doen.het gaat om deze:
http://link.marktplaats.nl/6033526379 november 2012 om 18:30 #17945778,op distributie letten,ff goed erom heen lopen,zou de oliepeilstok ff kijken enzo
9 november 2012 om 19:13 #17945779Algemene aandachtspunten
– Remmen (testen!)
– Alle aanwezige electronica, electronische snufjes
– Olielekkage’s op het motorblok / Oliepeilen
– Stationair lopen
– Onderhoudsboekje
– Banden (trillingen in het stuur)
– Starten (hoe sneller hij start, des te beter)
– Koeling (laat na een proefrit de auto stationair draaien tot je de koelvin hoort aanslaan)
– Controleer ook de kleur van de olie en koelvloeistof
– NAP (Nationale Auto Pas)
– Vervangingsdatum/kilometerstand distributieriem
– Controleer onderstel / wielkasten / kofferbak op roest/vochtTypische Vectra B kwaaltjes :
– Bij de slotvangers van de achterdeuren wil nog wel eens roest ontstaan
– Draagarmrubbers bij de achterwielen ( als het kraakt kan het geen kwaad, bij zogenaamd “bonken” moeten ze vervangen worden
– Cuppende achterbanden (oorzaak –> defecte draagarmrubbers)
– Bij de hatchback modellen wil er nog wel eens roest ontstaan bij de achterraam wisser
– Bij de luxere versies met lendesteun verstelling, deze schijnen ook vaker kapot te gaan
– krakende stabilisatierubbers bij de voorzijde (wil niet zeggen dat kapot zijn, wel altijd even controleren)
– Vooral bij koudere temparaturen kraakt het dashboard nogal….
– De achter-uit versnelling wil wel eens wat moeilijk pakken, meestal even opnieuw in de vrij, opnieuw koppelen…(typisch opelkwaaltje)
– Klapperen achter: Draagarm bussen (kogel gewricht) ruim / hoge banden slijtage
– Uitval pixels TID / MID (schermpje)
– Handrem blijven hangen : Handrem kabels gaar (Alleen bij schijfremmen)
– Lichte speling in de stuuras op de koppeling (kan geen kwaad)X25XE-Y26SE V6 24V Multipoint ingespoten – DIS – Multiram inlaat systeem
– Valse lucht: een van de slangetjes van inlaat verbinders niet goed bevestigd
– Vervuilen inlaat: afdoppen van de EGR
– Lekke voorpijp: Flex voorpijp lek
– Inwendige lekage naar koelsysteem warmtewisselaar motor olie
– Olie lekkage krukas keerring distributieriem zijde
– Lekkage carterpakking
– Hulp koelvloeistofpomp defect
– Schommelen stationair: LFR vervuild (stationair steller)
– Bougie kabels snel gammel / inhouden
– Scheuren distributieriem-kap9 november 2012 om 19:17 #17945780Op de foto lijkt er kleurverschil tussen de voor en achterdeur te zijn, mssn ff op letten bij het bezichtigen!
9 november 2012 om 19:52 #17945781Volgens RDW is APK verlopen: 29-10-2012 :hmmz
9 november 2012 om 22:12 #17945782@JanW75 wrote:
Volgens RDW is APK verlopen: 29-10-2012 :hmmz
Klopt. daar kwam ik te laat achter.
Maar ik wil dus een auto bezichtigen en na aankoop meteen meenemen.dus dit gaat hem niet worden denk ik…..
9 november 2012 om 22:27 #17945783@harryastra , wilde ik net zeggen. Zit een beste bak kleurverschil in ja..
10 november 2012 om 06:49 #17945784Graag je topictitel wat informatiever maken.
Alvast bedankt.10 november 2012 om 16:45 #17945785 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.