Speling op krukas, wat nu?

Forumindex Forums Modellen Astra Speling op krukas, wat nu?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18529614
    Rens van Diesen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2023

      Middag.

      Vorige week is het oranje ‘motorblok’ lampje op t dashboard van mijn astra tourer sport 1.0 gaan branden.

      Net vervelend belletje uit de garage, speling op de krukas.

      Uitkomst zou kunnen zijn de motor reviseren, nieuwe motor of alle lagers vervangen.

      De auto is uit eind 2017. 104K op de teller en dealer onderhouden(Opel/Nefkens).

      Mijn vraag is, is dit pure pech? Gebeurt het vaker? Welke optie is het ‘meest logisch’ qua vervolgstap?

      Lijkt erop dat we flink de portemonnee moeten gaan trekken en daar hebben we bij een 6 jaar oude auto niet op gerekend.

       

      Bedankt,

      Rens

      #18536414
      stefanvanvl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 June 2023

        Hey Rens,

         

        Mijn insignia 06/2022 in april staan daveren bij stilstand. 24k op de teller.
        Krukasspeling. Motor compleet vervangen.
        Zou een gekend probleem zijn de 1.5 diesel.

        2 weken later, terug daveren. Fout in startstop systeem. Reset uitgevoerd.
        Deze ochtend motorstoring en niet meer starten.
        Nu was er een massakabel niet goed vastgemaakt bij het vervangen van de motor.
        Nu mag het even stoppen voor mij qua motorproblemen. :wacko:

        #18549437
        Peterj79
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2024

          Het is een late reactie maar ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn opel astra uit 2017.  Een nieuwe motor zou mij 8000 euro kosten

          Niet gedaan natuurlijk voor een auto die max nog 9000 euro inruil was.  Probleem bij mij is denk ik ontstaan door het verkeerd gebruik van de koppeling. Dus onnodig de koppeling al ingedrukt houden. Toen ik deze auto kocht was ie ook al 4 jaar oud en ja wat daar allemaal toen met die koppeling gebeurd is dat weet ik natuurlijk ook niet.  Er was geen enkele garantie bij opel dat een nieuwe motor niet opnieuw dit probleem zou geven.  Voor mijn een reden om mijn opel met veel verlies te verkopen en over te stappen op een automaat. Dit probleem schijnt zoiezo bij meerdere opel motoren voor te komen en dus ook bv bij een corsa.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.