Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Spanning vraag en advies as gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2015 om 11:30 #18249960
Ik heb de dynamo vervangen en heb nu ook een dikke kabel loshangen, die van de startmotor komt. Mijn geheugen zegt dat deze aan de dynamo moet, maar mijn verstand zegt dat dat niet klopt. Wie heeft er gelijk?
Edit:
@syl-astra wrote:
volgens mij heb jij een dikke plus kabel op de plek zitten van de d+ draad
als ik het zo zie is dat de onderste aan sluiting waar jij dat kleine drradje bij op hebt zittendit zou ook de oorzaak kunnen zijn dat je accu elke keer leeg is
want zo blijft er spanning op je dynamo staanNu ga ik nog meer twijfelen aan mijn verstand… Jammer dat ik soms lang over dingen doe en dan van alles vergeet.
Edit 2:
Opgelost. De dikke kabel van de accu, zit op hetzelfde punt gemonteerd als de kabel van de dynamo. Dus het was altijd wel goed denk ik. alles aangesloten en alles werkt gewoon :D :D :D
Is het al Maart :cry :cry :cry :cry :cry ?
4 maart 2015 om 12:31 #18250010Afgelopen Zondag kon ik dan eindelijk weer rijden en de voltmeter gaat niet meer als een gek op en neer en de aanjager doet het. Ook lijkt hij netter te lopen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Helaas heb ik toch nog enige trillingen bij 50kmh en boven de wettelijke snelheid die is toegestaan. Als het koud is, lijkt het ook erger te zijn. Dus mijn conclusie is dan dat het niets anders kan zijn dat het eerste stuk as niet goed in lijn staat met het hanglager en dat die dus omhoog en omlaag moet. De rede voor de temperatuur is dat het rubber vn de hardyschijf dan wat harder, dus stugger is.
Iedereen heel erg bedankt en ik ga even puzzelen met de hoogte van het lager.Groeten
Eric1 juni 2015 om 19:43 #18250011Dag heren,
Helaas de Monza trilt nog steeds bij de 50 kmh en 120+. Ik ga er maar gewoon aan wennen/het negeren. Maar een tijd terug kwam ik erachter dat ik via de motorruimte naar mijn wielen kon kijken en dat geeft geen prettig gevoel. Sindsdien staat ze ook stil en heb vandaag wat vervang metaal besteld. Nu ben ik ook opzoek naar een domstrebe of veerpootbrug voor een 24v. Het trekt mij vrij weinig om een normale te kopen en het blok eruit te halen.
Wie kan mij hieraan helpen? Google levert weinig op .
Dank en groeten
Eric1 juni 2015 om 22:04 #18250012Ronald Bolz kan ze wel leveren,ff zoeken op het OHF vind je um wel wel info24v.de of zoiets was zijn email adres..
Maar als je de veerpoten goed last heb je geen veerpootbrug nodig,als je alles van fatsoenlijk dik (2mm of dikker) staal maakt en dan alles 100% aflast heb je echt geen veerpootbrug nodig,en je een sterke versteviging maakt tussen A stijl en veerpoot zoals dit:
Das 2 mm dik staal rond de veerpoot en dat 100% afgelast en dan een 20x20mm dikke masieve constructie tussen A stijl en veerpoot 100% afgelast
2 juni 2015 om 09:22 #18250013Bedankt voor de info. Ik dacht dat ik hem nodig zou hebben tegen vervorming, of verzakking tijdens het lassen. En als het eenmaal klaar is, is het altijd een mooie extra versteviging. Maar als het niet nodig is, kan ik het geld mooi in mijn zak houden en kan de motorkap ook gewoon, zonder spanning, dicht.
edit: waar zit de waterafvoer bij de bovenste auto?
2 juni 2015 om 09:50 #18250014Die heb ik later met een boor en vijl en dremel gemaakt,die zat niet in mijn blanke plaat :)
2 juni 2015 om 13:46 #18250015Het plaatwerk dat naar mij onderweg is, is “maar” 1.5mm. De rest van het aangeboden spul leek een stuk dunner en bij de omgebogen delen zeer gegolfd wat ik niet mooi vond. Ik weet niet hoe dik het metaal is van origine, maar ik denk dat dit, voor de komende tijd, voldoende zal zijn. Zeker gezien de auto niet vaak meer buiten komt en in de winter rijden niet meer zal gaan.
2 juni 2015 om 17:18 #18250016Die 3 hoek die ik derin heb gestookt daar komt de echte kracht op dat blik is leuk als het wat dikker is maar de echte kracht komt van de veerpoot die omhoog naar richting blok wil,en het fijne is dat zul je wel merken als je de zaak los hebt,die veerschotels steken een stuk uit je kunt der zo mooi wat een koker opleggen en vast lassen,die schotel zelf ik 3 4 5mm dik,dus dan kan het apparaat open gedraaid worden.
Kan wel zo,n dun gierig opel immitatie blik kopen van 30€ per stuk ex opsturen vanuit DE of ik geef 8 euro uit aan 20x20mm vol profiel en heb een iets wat vele male sterker is en nooit meer verstopt komt te zitten door blaadjes en ander troep.
Ik vind die operatie keer op kxt werk aangezien je altijd meer tegenkomt als wat je denkt,bij mij was het 2x A-stijl rot achter de 3-hoek en 1x plaatwerk waar de voeten tegenkomen gedeeltelijk en de dorper onder op de hoek rot….Op het ook niet te zijn als het spatscherm derop zit.
Hier zie je de ellende weer:
Alles glad geslepen naden afgekit alles in de zink spray en dikke laag tectyl derover heen en van binnen zinksprak en het zal mijn tijd wel duren,kost niet veel maar duurt zo lang in totaal dikke 4 dagen van naar binnen rijden en beginnen te demonteren tot op het punt dat ik um weer naar buiten reed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.