Soms werken de claxon en de volumeregelaar op het stuur niet.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Zafira Soms werken de claxon en de volumeregelaar op het stuur niet.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353731
    Mans uut Twente
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 March 2018

      Zafira B 2007, 2,2 ltr. Na een paar flinke dreunen met de vuist, onder het rijden, lost het probleem op, ook voor de volumeregelaar op hetzelfde moment. Maar ik ben wel bang dat die dreunen op het stuur de stuurairbag in werking stellen.

      Ik ben zeker geen claxontourist, maar wel een vlotte stadsrijder, zeker voor mijn 75 jaar, met ruim 2,5 miljoen km auto-ervaring.

      Doch soms is het wel handig als de claxon het direct doet. B.v. bij rijden op de snelweg als iemand in wil voegen op jouw baan en mij niet ziet vanwege de dode spiegelhoek en ik geen kant op kan, enz. Voor de APK moet dat ding immers ook probleemloos werken.

      Weet iemand iets over b.v. een slecht massacontact in de stuurkolom bij de B-Zafira? Ik vermoed dat het zoiets moet zijn, daar volgens mij de claxon naar massa geschakeld wordt. Mogelijk die volumeregelaar ook.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.