Softwarematige aanpassingen

Forumindex Forums Modellen Insignia Softwarematige aanpassingen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366888
    Insignia B
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2019

      :help:

      Sinds enkele weken heb ik mijn Insignia Sports Tourer 1.5t Business Executive in ontvangst genomen. Heb er een paar fijne opties op zoals leer, panorama dak, 18” bi-color, elektrisch bedienbare achterklep en IntelliLux Led.

      Er zijn echter enkele zaken die ik graag anders zou hebben.

      1) achterlichten aan tijdens DRL (dagrijverlichting)

      2) buitenspiegels automatisch inklappen (als de auto op slot gaat).  Auto heeft keyless entry.

      3) spiegel dip (rechter buitenspiegel kantelen bij inschakelen achteruit versnelling).

      4) Flitsmelding staat aan, maar krijg geen enkele flitspaal gemeld!

      Ik heb contact gehad met de dealer. Allemaal niet mogelijk om te programmeren. Als je op YouTube kijkt zie je verschillende filmpjes waar men allerlei soorten instellingen via Op-Com aanpast. De dealer zegt stug: niet aan te passen.

      Opel NL zegt hetzelfde. Niet aan te passen. Heb de verschillende filmpjes meegestuurd. Van de flitsmeldingen zegt men dat het in NL niet is toegestaan om flitsmeldingen door te geven. Overigens zet de man van de klantenservice zelf wel Flitsmeister aan als hij naar kantoor rijdt! Onzin dus!

      Je vindt verschillende bedrijven die voor alle VAG merken software matig aanpassingen doen (verborgen functies activeren). Voor Opel vind ik die in NL niet.

      Heeft er hier iemand ervaring met Op-Com? Iemand die bij een dealer werkt? Ik zou de boordcomputer ook wel volledig vrij willen schakelen!

      Ben benieuwd!

      #18366894
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De 1ste is aan te passen via de op-com.

        De laatste is een software / kaart update voor nodig (Kan niet met opcom)

        De overige is afhankelijk van het uitrustingsniveau of dat uberhaubt al deels aanwezig is.

        Mits aanwezig aan te passen, maar de kans is klein.

        Voor optie 2 en 3 moet Parkbassist aanwezig zijn en inklapbare spiegels. Zijn ze nu niet inklapbaar elektrisch zijn de opties ook niet in te stellen.

        #18366897
        Insignia B
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2019

          Dank voor je reactie. Maar hoe ga ik een nu geregeld krijgen?

          Achterlichten kan dus. Top.

          Spiegels kan ook, zijn inklapbaar. Top.

          Spiegeldip kan ook. Top.

          Auto heeft nieuwste Multimedia Navi Pro. Instelling voor flitsmeldingen staat aan. Waarom wordt de auto niet netjes geleverd met de nieuwste software voor Navi? Hoe regel ik dit verder?

          #18367209
          Insignia B
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2019

            @Haasje17, kun je me nog verder helpen?

            alle andere hulp is ook welkom uiteraard!

            :help: :help: :help: :dank-u: :help: :help: :help:

            #18367685
            netebuk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2005

              Ik krijg ook geen melding van de flitspalen.(België)

              #18368038
              Insignia B
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 June 2019

                Update:

                Via Instagram met Opel gecommuniceerd. Het officiële antwoord op de vraag van de achterlichten luidt als volgt:

                ”Wettelijk moet Opel zich houden aan regelgeving. In een deelreglement staat de schakeling van de verlichting omschreven. Elke aanpassing die gedaan wordt, is in strijd met de afgegeven typegoedkeuring en daar kan Opel haar medewerking niet aan verlenen. Wij kunnen je, in verband met je eigen veiligheid, niet helpen”.

                Heb nu de vraag uit staan of het Europese of Nederlandse regelgeving is.

                Alsof het permanent voeren van verlichting achter onveilig zou zijn…… :help:

                 

                Overigens worden alle flitspalen in Italië wel aangegeven door mijn navigatie! :happy02:

                 

                Er zal toch wel iemand hier zijn die handig is met de Opel software….? :help: :help: :help:

                #18369390
                Insignia B
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 June 2019

                  OPROEP:

                  wie in de omgeving Sliedrecht kan, of weet iemand, die met de Opel software uit de voeten kan?

                  Bedankt alvast!

                  #18371427
                  sander-1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 August 2012

                    Is over punt 2 en 3 inmiddels meer bekend/ toegepast?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.