Snelheidsmeterprobleem Combo Tour

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Snelheidsmeterprobleem Combo Tour

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232124
    combo47
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 August 2011

      Hallo allemaal,

      ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Hans, een man van 64, en woon in Almere.
      Ik heb sinds 2005 een Combo Tour (bouwjaar 2005) waar ik erg tevreden over ben.

      Ik heb nu al een week of 2 problemen met de snelheidsmeter. De meter slaat plotseling uit naar het maximum en blijft daar staan, gaat dan weer een terug naar 0 enz. Ook de km teller loopt dan sneller dan de werkelijk afgelegde afstand.
      Dit probleem ontstaat volgens mij als ik over de lus rijd van de beveiliging van de winkelwagentjes (wat er voor zorgt dat de wieltjes van de winkelwagentjes blokkeren).
      Als ik de motor afzet en weer start is het probleem weer weg en doet de snelheidsmeter het weer normaal.

      Ik heb nog nooit met deze lus problemen gehad.
      4 weken terug heb ik op vakantie motorproblemen gehad en is de krukassensor vervangen.
      Nu vraag ik me af of dit een oorzaak kan zijn van het huidige probleem.
      Ik weet niet of er een originele Opel sensor in is gezet en of het mogelijk zou zijn dat de nieuwe sensor gevoelig is voor een stoorpuls van buiten.

      Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

      Hans

      #17810208
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        toerental sensor en wagensnelheids sensor zijn verschillende dingen.

        een lus voor winkelwagens kan storen, daar de wagensnelheidssensor bij het linkervoorwiel zit, en dus dicht bij de grond zit.

        Willem

        #17810209
        combo47
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 August 2011

          Willem bedankt voor je reactie.

          Ik vond het alleen erg vreemd dat ik zeker al 1 jaar over deze lus rijd zonder problemen en nu 2x achter elkaar problemen heb.
          Mischien dat de signaalsterkte van de lus is veranderd.
          Ik blijf het wel kwalijk vinden dat de boord computer hierdoor van slag raakt.

          Hans

          #17810210
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            kan er niks aan veranderen helaas.

            zal niet aan de computer liggen, die doet ook alleen maar wat hem opgedragen word, krijgt ie een vreemd signaal, dan doet ie ook vreemd.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.