Slippende koppeling na het vervangen van de koppeling, druklager en vliegwiel

Forumindex Forums Modellen Corsa Slippende koppeling na het vervangen van de koppeling, druklager en vliegwiel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349029
    Remco1992
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2016

      Hallo,
      Ik had deze week mijn koppeling vliegwiel en druklager moeten vervangen,
      nu vond ik de kosten erg hoog en heb ik dus een 2e hands vliegwiel gekocht via onderdelenlijn.
      Toen ik hem kreeg zat er een lichte roestlaag op nu heb ik de roest eraf geslepen met een staalborstel schijf op de slijptoel en het vliegwiel was glad hierdoor toen alles gemonteerd en ontlucht maar nu is het probleem dat mijn koppeling hoger in de toeren gaat slippen.
      Ik vind trouwens de koppeling ook wel een beetje hoog liggen in het pedaal.
      Zou dit liggen aan het vliegwiel omdat ik deze heb ontroest met de staalborstel dat deze te glad is? Ik weet niet of dit erg is of zou het ergens anders aan liggen? of zou ik het eventueel nog in moeten laten slijten ofzo?
      Ik hoop dat jullie mij hier misschien mee kunnen helpen ik zou het heel fijn vinden want voordat ik het weer los ga schroeven wou ik het toch graag eerst nog even navragen.
      Hartelijk bedankt alvast voor de reacties.
      Groeten Remco

      #18349081
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Drukgroep ook vervangen? Was het vliegwiel gelijk aan de vorige? Niet perrongeluk een die dieper is?
        Welk type corsa gaat het hier om? Waarom moest het vliegwiel vervangen worden?

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.