Slijtage indicator voorremmen

Forumindex Forums Modellen Astra Slijtage indicator voorremmen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256285
    oomens94
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2012

      Ik open er eventjes een apart forumpje voor.

      Ga de remblokken en schijven voorkant vervangen binnenkort. Maar, die slijtageindicator? Hoe zit dat nu? Heb in mijn BC alleen temperatuur, tijd en radio + instellingen. Heb ik nu zo’n slijtageindicator? Moet ik die dan mee bestellen of heb ik die dan niet?

      Danku

      #18117216
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        slijtindicator is niks meer dan een ijzer strookje ,die zit standaard al op de remblokken en, hoef je dus niet apart te bestellen

        #18117217
        oomens94
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2012

          Ik hoef dus bijvoorbeeld niet deze mee te bestellen?: http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/3767/opel-astra-h-rembloksensor-set” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18117218
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            lijkt mij dat je de huidige sensor gewoon over kan zetten of kan laten zitten ,ik weet niet hoe dat bij een astra H zit,ik heb niet zoon sensor op me astra G

            #18117219
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Geen slijtage indicator dus.

              @ b07: met slijtage indicator word een Sensor bedoeld welke word gebruikt bij modellen met uitgebreide Check Control, als deze sensor onderbroken word ivm versleten remblokken, komt er op het scherm de tekst: REMVOERING te staan.

              Willem

              #18117220
              oomens94
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 April 2012

                Ik vermoedde het al, maar dank voor de bevestiging Willem. Morgen bestellen en schroeven met die hap.

                #18363799
                lonius41
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 April 2017

                  Ik heb een Zafira Innovation 1.6 Turbo St

                  Gekocht in juli 2017.

                  Nu ca 56000 gereden na in nov 2018 gewisseld te hebben naar winterwielen bij een kmstand van 46898.

                  Nu (8 febr. 2019) produceerden mijn remmen een enorm geruis alsof ik door een grindbak reed.

                  De garage bekeek mijn auto en verbood mij verder te rijden.

                  De remschijven en schoenen van de voorwielen waren nagenoeg versleten.

                  Mijn vraag is nu:  1) heeft een van U dit probleem ook meegemaakt.

                  2) had bij het wisselen naar de winterwielen (nu dus 9000 km geleden) de monteur dit moeten kunnen konstateren.

                  3) wat zijn bij u de gemiddelde aantallen kilometers voordat dit euvel optrad (indien dat al bij u het geval was).

                  Kunt u mij tevens aanraden hoe ik hiermee om moet gaan.

                  Alvast dank voor uw reactie.

                  :dank-u:

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.