Sleutelprobleem Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Sleutelprobleem Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Ik heb al wat op het forum zitten zoeken, maar aangezien ik een andere probleem lijk te hebben, plaats ik maar een nieuw topic.

Gisteren wilde ik de Astra openen met de afstandsbediening, maar hij reageerde helemaal niet. Het lampje op de afstandsbediening brandde wel, maar er gebeurde niks. Ik heb toen in de beurt een nieuwe batterij gekocht en geplaatst, maar ook toen werkt hij niet. Ik heb het ook geprobeerd zonder dat de elektronica in de sleutelhouder zat, maar wat ik ook probeerde, er gebeurde niks!
      Gelukkig kon ik via via er voor zorgen dat de reserve sleutel in mijn richting werd gebracht, dus na 1,5 uur kon ik weer in de auto.

Ik had dus net van tevoren de afstandsbediening nog gebruikt, na ongeveer 45 minuten wilde ik weer gaan en lijkt de afstandsbediening overleden. Wat is er mee aan de hand?? Is dit op te lossen?? Is de elektronica ook los te koop en in te leren, en wat zou dit kosten?

Ik wil natuurlijk wel een werkende reservesleutel hebben, want als deze situatie zich nogmaals herhaald, dan heb ik echt een groot probleem.

Gr!

Opeltje17
      Deelnemer

Batterij houder zit nog wel aan de print plaat vast??

En je kan toch ook de deur open maken met de sleutel en dan rijden??

jericho
        Deelnemer

Zo te zien zit de batterijhouder nog vast, maar ik zal eens kijken of ik hem door kan meten en zoals ik al zei, het lampje brand wel als je op de knop drukt.
          Ik kreeg de sleutel met geen mogelijkheid in het slot van de deur of klep, dit is dan ook een nagemaakte sleutel, die wel gewoon in het contact gaat en goed draait.

pollebeek

Werkt de 2de sleutel wel met de afstandsbediening of werkt er geen enkele afstandsbediening ?

wim-v6
            Deelnemer

1: Contact aan
              2: Sluiten knop 2seconden ingedrukt houden.
              3: sleutel uit het slot nemen
              4: Testen of deze weer werkt.

De AB’s raken soms hun instelling kwijt, dan moet je m als bovenstaand resetten.

Als de AB niet werkt kan je gewoon de auto in met de sleutel in het slot, werkt dat niet, effe slot goed volspuiten met WD 40 en lekker draaien tot ie los komt, Breek niet je sleutel AF

Willem

jericho
              Deelnemer

De 2de sleutel werkt dus geheel zonder problemen. Ik ga proberen hem te resetten, zoals Willem adviseerde.
                Ik kreeg de sleutel niet eens helemaal in de sloten van de deur of achterklep, dus ie ga ik ook maar eens volspuiten met wd40…dat had ik al willen doen op het moment dat ik de auto niet in kon, maar de bus wd40 lag in de auto :D

wim-v6
                Deelnemer

WD40 IN de auto > Das op deze momenten knap lastig… :jerry

Willem

teungts
                  Deelnemer

wij hebben dit ook met de astra. maar reset ik hem doet hij 1 of 2 keer en dan is het weer mis

wim-v6
                    Deelnemer

ja kan, Dan maakt de batterij geen goed contact met de primtplaat.

Ik heb dat ook met de Vectra sleutels, ik heb een Dun Cartonntetje Dubbelgevouwen die nu de Batterij op zijn plaats houd in de AB, ze werken nu Alle 3 Prima!!

Willem

teungts
                      Deelnemer

zullen we dat eens proberen

teungts
                        Deelnemer

Idd stukje karton en klaar

turbo.d
                          Deelnemer

Ik had bij mijne (welke ik sinds vorige week in bezit heb ) hetzelfde probleem. Sleutel werkte willekeurig.
                            tijdens het onderzoek kwam ik erachter dat de batterij aansluitingen 4 punten hebben. voor de + 2 en voor de – 2.
                            De plus en de min zitten beiden gesoldeerd op beide zijden van de print.

Voor mij was het loshalen van de batterijhouder; goed openen van de gaatjes en opnieuw solderen van alle 4 de puntjes de oplossing voor dit probleem.

wim-v6
                            Deelnemer

zo kan het ook, ik heb het over een snelle oplossing, voor mensen zonder inimini soldeermachientje

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.