slepend geluid bij gas geven en gas loslaten

Forumindex Forums Modellen Corsa slepend geluid bij gas geven en gas loslaten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18453461
    cees020
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2022

      Ik heb een opel corsa hatchback  uit 1991. Altijd is er na ongeveer een half uur rijden  een slepend geluid als ik gas geef of het gaspedaal loslaat.

      Bij de garage weten ze niet wat het is. Het zijn niet de remmen.

      #18454522
      SvenVenema
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2022

        Hoi Cees,

        Kan je wat specifieker zijn? Waar komt het geluid vandaan? Wat hebben ze bij de garage gecheckt? Iets meer info zou fijn zijn.

        #18454578
        cees020
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2022

          de garagehouder is meegereden en die vertelde dat het de achterremmen waren, maar alle remmen zijn nagekeken en schoongemaakt En dat maakte geen verschil, het geluid is er nog steeds. Als ik op de bestuurdersplaats zit hoor ik het rechts, maar waar precies weet ik niet. Het slepende geluid begint na ongeveer een half uur, als de motor warm is. Als ik een lang stuk rijd blijft het geluid aanhouden bij gas geven en gas loslaten.. Het is natuurlijk een oude bak, maar voor de rest rijdt de auto nog goed.

          #18454640
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Is het afhankelijk van of je een bocht maakt?
            Zo ja, controleer of de dekplaten van de schijfremmen niet tegen de schijven lopen.

            #18454712
            cees020
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2022

              het geluid is ook op rechte stukken, maakt niet uit.

              #18454761
              SvenVenema
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 January 2022

                Ik denk toch eerder een wiellager of de homokineet van een aandrijfas. Hebben ze dat niet gecheckt bij de garage?

                #18454825
                cees020
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2022

                  het is in ieder geval niet een wiellager want bij de apk hebben ze dat gecontroleerd en toen was het geluid er ook al. de remmen zijn onlangs  helemaal gecheckt  en alles was goed. het geluid komt altijd pas na ongeveer een half uur als de motor dus flink warm is e, de homokineet hebben ze denk ik niet gecheckt maar dat weet ik niet zeker..  Maar ja, ik moet het zeker weten, want het is een oude bak en ik ga niet vele honderden euros nog uitgeven hieraan, maar voor de rest rijdt de corsa nog goed.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.