Slechte Opel grandland X

Forumindex Forums Modellen Grandland X Slechte Opel grandland X

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471300
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      [quote quote=18471251]Nog een melding. Ook nu opnieuw de airco die het laat afweten….. Warme temperaturen gisteren (boven de 30 gr) maar de airco blies vrolijk warme lucht.  Iemand die de reden hiervan weet of eventueel een oplossing ??.[/quote] Jopsa, ik had dat ook eens met een Mokka. Ga naar je dealer, en ze plaatsen dan hopelijk nieuwe software. Daarmee is het probleem mogelijk opgelost.

      #18471385
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @Quandor, ik kom nog even terug op de betrouwbaarheid van de huidige auto,s. Nu heb ik de resultaten van J.D.Power(USA)gelezen, en daar scoort Volvo inderdaad vrij slecht, als “Premium merk”. Maar Volvo niet alleen. Men stelt dat dit komt door alle moderne rij hulp systemen, die oudere auto,s missen. Bovendien zijn er vaak storingen in het infotainment systeem bij moderne auto,s. (Google) Ook is het opvallend dat de puur elektrische auto,s nog slechter scoren, dan de benzine versies. Ik heb tot op heden nog geen enkele storing of manco ondervonden. Bovendien gaan bij Volvo alle instellingen via dit info-systeem, en dat werkt bliksemsnel. ;-)

        Info systeem

        #18471394
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Er zijn denk ik meerdere dingen die een rol spelen bij het e.e.a.

          – als www user zal je op enig moment waarde of geen waarde toekennen aan een onderzoek. Daar begint het een beetje mee. Als je geen vertrouwen hebt in de testers dan houdt het allemaal op en kun je de resultaten ook net zo goed naast je neerleggen.

          – Wat ‘slechte’ auto’s betreft; elk merk / type heeft in de produktie wel rotte appels in de mand. Het gaat helaas om cijfertjes. Als je 25.000 auto’s hebt verkocht en 25 ervan behoren tot de categorie superberoerd, dan heb je het over ‘slechts’ 0,1 procent. Waar gaat dan over ? (tenzij je behoort tot die 0,1%)

           

          #18471397
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Kleine correctie als het mag, uit de mond van de OPEL / PSA medewerker : 1 op de 100 geproduceerde wagens is niet ok (rijp voor de container).  Niet 0,1% maar 1% dus    Mocht ik nu beticht worden van liegen dan liegt de de opel-deskundige mij ook voor…..

            En…..  je moet maar tot die die 1% behoren……..  dat maakt je niet vrolijk.

             

            #18471411
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18471397]Kleine correctie als het mag, uit de mond van de OPEL / PSA medewerker : 1 op de 100 geproduceerde wagens is niet ok. 1% dus  En….. je moet maar tot die die 1% behoren…….. dat maakt je niet vrolijk.[/quote] Ja, en we praten hier over een auto van rond de € 40K. Dan mag je best voor dat geld een goede betrouwbare auto verwachten. En Jopsa, en Grandsteef behoren helaas tot die 1%. En een oplossing ligt niet voor het oprapen. Misschien inruilen bij een ander merk? :unsure:

              #18471418
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                de oplossing ligt voor het rapen……  wagen inruilen voor een identieke.  maar de opel heren moeten eerst eens willen aanvaarden dat er ook iets aan een wagen van een klant kan schorten.  Met een “haperende wagen” binnen hun eigen wagenpark is er geen probleem.  Directe eliminatie……   Met een probleemwagen bij een klant mag de klant zich precies verongelukken.  2 problemen geëlimineerd dan.  Een ontevreden klant en een probleemwagen….

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.