slechte lichtopbrengst koplampen

Forumindex Forums Modellen Corsa slechte lichtopbrengst koplampen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18447615
    kwalihavome
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 August 2006

      Goedeavond,

      De lichtopbrengst van de koplampen in mijn Corsa C is bedroevend. Als je nu op een onverlichte weg rijdt, lijkt het alsof alleen het stadslicht aan staat.

      Het zijn koplampen met lens, dus ik heb er al xenon lampen in gebouwd, maar dat helpt weinig.

      Heeft iemand tips of suggesties welke lampen het echt goed doen? De voorkeur gaat uit naar xenon, en een heel nieuwe set is geen enkel probleem, als ze het maar goed doen.

      #18448118
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is het glas van je koplampen nog wel in orde?
        Staan ze goed afgesteld?

        #18448376
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          Zijn de reflectoren waar de lamp in zit nog helder aan de binnenzijde? Het aluminium laagje kan dof worden of loslaten.

          #18448568
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Wat is de kleurwaarde van je Xenon?

            #18448608
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              ik heb er xenon in met 10.oooK en ik hoef zelfs nooit mijn grootlicht te gebruiken

              #18448761
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Met een kleurtemperatuur van rond de 4300 K is de lichtopbrengst het hoogst.

                .. maar dat lijkt me hier niet de oorzaak. Met de originele halogeenlampen bestond het probleem namelijk ook al.

                #18452950
                SvenVenema
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 January 2022

                  Heb je nog een update over de verlichting. Ik heb namelijk ook erg slecht licht uit m’n koplampen

                  #18452973
                  Koffie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 November 2019

                    Eerdergenoemde punten al gecontroleerd? Rapporteer hier de staat van elk punt.

                    #18452976
                    SvenVenema
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 January 2022

                      Hoi Koffie,

                      Heb zelf een Corsa d opc 2008 met AFL koplampen. Er zat xenon verlichting in toen ik hem kocht. Weinig lichtopbrengst, dus vervangen door led 8000k. Ook weinig licht, dus nu 5000k leds besteld. Moeten nog binnen komen, maar ik verwacht geen verbetering. Ik zie wel dat de lens van de projector een beetje wazig is, is dit normaal of hoort dat glazig te zijn? De buitenkant van de koplampen zijn nog helder.

                      #18453081
                      Koffie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 November 2019

                        De kwaliteit van aftermarket LED-lampen is nogal… ‘wisselend’. Vooral de goedkope die je direct in China kan bestellen zijn vaak troep.

                        De lens kan ringen bevatten om de afkapping minder scherp te maken en evt. als fresnel-lens te werken, maar zou verder niet dof mogen zijn.

                        Xenonlampen kunnen een te lage opbrengst geven omdat bijvoorbeeld het koplampglas dof is, de het aluminiumlaagje van de reflector eraf bladdert, de lamp niet goed in de houder zit, de lampeenheid niet goed is afgesteld, de ballast kapot is of de lamp versleten is. Vaak gaat een xenonlamp flink achteruit in lichtsterkte, voordat hij er helemaal mee ophoudt. Een versleten lamp kan verkleuren richting blauw / paars.

                        Met xenon zou je prima licht moeten hebben, dus ik zou de lampen terugbrengen tot xenon, als dat origineel ook zo was. Ik zou er nieuwe A-merk (bijv. Osram) lampjes in zetten met een kleurtemperatuur van 4300 K, want deze kleur geeft het meeste licht. Als je graag blauwere lampen hebt, dus een hogere kleurtemperatuur, hoort daar het nadeel bij dat je een beetje minder licht hebt.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.